Hoi allemaal,
Dank jullie wel voor alle reacties! Fijn om te lezen hoe jullie de bezoeken ervaren. Over het algemeen is het dus denk ik wel zo dat bij de grotere praktijken het er het zelfde aan toe gaat. Aan de ene kant begrijp ik het ook wel. Je hebt weinig tijd, ze zien veel mensen, etc. Maar toch blijf ik er bij dat het juist wel iets "gezelligs" moet hebben. Dan word het ook veel eerder vertrouwd. Deze mensen moeten mij straks wel helpen om een gezond kindje op de wereld te zetten.
Gister zijn we weer bij de verloskundige geweest en binnen 5 minuten stonden we eigenlijk al weer buiten. Ze liep uit met haar tijd en we (vriend en ik) hadden allebei het gevoel dat we geen ruimte kregen om vragen te stellen en alles werd enorm snel gedaan. Gelukkig zijn wij allebei niet op ons mondje gevallen en hebben we er voor gezorgd dat we onze vragen konden stellen maar een bevredigend antwoord kwam er niet echt uit,
Al met al hebben we het samen besproken en hebben we besloten om het tijdens het volgende bezoek aan te kaarten. We gaan aan geven dat we het laatste bezoek als niet prettig hebben ervaren en dat wij andere verwachtingen hadden van de controles en hoe zij dit zien. Van daaruit kijken we wel verder hoe het loopt.
@ Samantha: toevallig hebben wij gister ook gevraagd naar de groeiecho. Dit nav dat mijn buik blijkbaar wat raar aan het groeien is en dat er veel grote kindjes bij mij in de familie voor komen. Dit deden ze op zich wel maar waren ze niet heel erg enthousiast over. Zagen ze als geldklopperij.... Heel apart antwoord vond ik dat...En super balen joh dat je eerste VK wel fijn was...Ik denk dat ik zelf niet meer ga veranderen maar de twijfel blijft nog steeds wel..
@ lieloe: ik heb eigenlijk ook besloten om me er min of meer bij neer te leggen. We kaarten het gevoel tijdens het volgende bezoek aan en dan ben ik het ook wel weer kwijt hoop ik. Ik denk dat ik inderdaad niet ga veranderen va praktijk als ik alle ervaringen zo lees.
In ieder geval allemaal nog super bedankt voor het reageren!
Groetjes,
Nelie