Voorstellen

Toch besloten het nog niet aan te durven...
Ik zou vrijdag na mn stopweek weer verder met slikken, dat deed ik pas zaterdagmorgen omdat ik toch twijfelde. Zaterdagmiddag hebben we nog gemeenschap gehad. Toch vanmorgen weer een pil geslikt...
Vanmorgen  was ik een beetje ongesteld, vast omdat ik nu zo kloot met de pil.
 
Als het normaal maanden duurt om zwanger te worden lijkt het mij stug dat net na mijn stopweek ik tussen 2 pillen in bevrucht zou raken? Dacht vraag het hier wel even...
Al lees ik dat als je stopt met de pil je ook misselijk kan zijn. Ik heb vandaag ook weer veel gelezen en hoe eng ook, voor sowieso deze maand ga ik de pil niet slikken... Vind het zo eng! Maar voel wel al meer dat het welkom zou zijn. 
Heel stom misschien maar ik heb ook altijd een minderwaardigheidscomplex gehad. Veel gepest om mijn buik. Al anderhalf jaar flink aan het sporten. (Nooit te dik of zwaar geweest trouwens) En dan heb ik m er eindelijk een beetje af... Maar ergens vind ik dat ook moeilijk. Veel in mijn leven draait om controle. Heb ook een periode tegen een eetstoornis gezeten zo obsessief.
Maar nu heb ik mijn leven super op de rit. :)
 
Hoihoi
Ik ben sinds vorig jaar september gestopt  met de pil.
Ik was toen 26 en mijn vriend  ook en 3 jaar samen.
Samen besloten om te stoppen met de pil. Want wie weet zou het nog een aantal maanden of jaren duren. Je hoopt dit natuurlijk  niet maar we wisten allebei natuurlijk niet hoe het zou lopen.
Mijn cyclussen waren tussen de 30 a 40 dagen. Kon er geen pijl aan vast knopen dus met ronde 4 begonnen aan ovulatie testen. Sommige vinden dit misschien heel vroeg om al te gaan gebruiken. Ik heb het ervaren  als fijn en kreeg er meer rust van  omdat ik dan een beetje duidelijkheid kreeg over mijn cyclus. had  inmiddels  10 jaar aan de pil  gezeten dus.
Ook die ronde 4 was het raak.  Super blij natuurlijk en ondertussen bijna 36 weken zwanger. 
Nu ondertussen  allebei 27 jaar en we zijn er klaar voor.
?
 
 
Voor de pil en vanaf ik menstueer heb ik altijd een vaste cyclus gehad. Enigste angst is dat ik daardoor zo zwanger ben. Ik voel me zeer gesterkt door jullie verhalen dus blijf ze vooral sturen! 
Nog 2 vraagjes: 
- Zijn je hormonen die 9 maanden echt zo erg of zijn er ook gewoon vrouwen die bijna 9 maanden bijna nergens last van hadden?
- hoe ging jullie bevalling? Ik heb een hele hoge pijngrens en een onwijze vechter dus ik denk dat ik mijn kind er met veel gevloek uit zou persen...
 
Dat je altijd regelmatig ongesteld was wil helaas niks zeggen. Was ik ook, ben ik ook, maar toch nog niet zwanger na 8 maanden..
verder als je nu slechts 1x afgelopen weekend je pil niet hebt genomen kun je onmogelijk misselijk zijn van een evt zwangerschap.  Ja, je kunt wel zwanger zijn (kleine kans, dat wel) maar na 1 dag merk je daar nog niks van! Dus wat je voelt komt of van de zenuwen, of van het niet nemen van de pil? Als je verder zo twijfelt, is het dan misschien niet verstandig om al wel met de pil te stoppen en daar aan te wennen en een mooie cyclus krijgen, en evt nog een tijdje met condoom te vrijen?
 
Ik heb toch al een deel overwonnen en ga er voor! Als ik de boeken lees staat dat er een kans is meteen na het stoppen vruchtbaar te zijn dus dan zou ik nu dus een ronde gehad hebben? Misschien komend weekend weer. Het geeft me een heel speciaal gevoel er nu echt ervoor te gaan. Al enthousiaster. ^^ Las dat het, als je beide vruchtbaar bent 15 a 25 % kans is. Het heeft geen haast dus zoals mn boek zegt, lekker genieten... ;)
 
Terug
Bovenaan