Voorstellen

Hoi Allemaal,

Ik lees nu al een tijdje mee op deze site. Maar ik vond het altijd moeilijk om te reageren. Ik ben Esther en ben 28 jaar.

Nu heb ik afgelopen mei een miskraam gehad na een zwangerschap van 14,5 weken, alles ging goed tot de laatste week. Ik begon op 24 mei met heel licht bloedverlies. Ik schrok daarvan en belde toen de verloskundige. Zij vertelde me toen dat het normaal was en zolang ik geen pijn had me geen zorgen hoefde te maken. Op vrijdag heb ik toen weer gebeld want het bloedverlies hield aan en ik voelde me niet meer zwanger. Ik heb toen gevraagd of ik kon langskomen maar dat vond ze onzin. Ik moest maar afwachten. Ik heb haar ook gevraagd of ik naar Limburg kon rijden (ongeveer 3,5 uur) en dat was geen probleem. Op zaterdag ben ik echter met spoed opgenomen in ziekenhuis en ben ik mijn lieve kleine engel verloren en 2,5 liter bloed. Het was totaal onverantwoord geweest om naar limburg te gaan, volgens de arts maar het kwaad was al geschied. Ik heb daarna nog 8 weken gevloeid en ben zes keer bij de arts geweest voor controles en inwendige onderzoeken. Ik heb een rot periode gehad. We willen heel graag kinderen en waren dan ook blij dat alle onderzoeken verder goed waren. Ik moets mijn lichaam alleen rust gunnen omdat ik zoveel bloed verloren was. Na 2 menstruaties (na de 8 weken bloedverlies) wachten zijn we dan ook weer gaan klussen.

En nu heb ik gisteren positief getest. Ik ben dus weer opnieuw zwanger (4 weken) Ik kan het haast niet geloven. Nu ben ik dus ontzettend bang. Ik heb vannacht en vanmorgen alleen maar gehuild, ook van blijdschap natuurlijk. Ik weet dat ik moet genieten maar dat lukt nog niet op alle momenten. Ik hoop hier wat steun te vinden en dat ik zo door de eerste 4 maanden heen kom.

Voor iedereen die zwanger willen raken hier de glitters ++++++++++
++++++++++ ++++++++++ ++++++++++ ++++++++++ ++++++++++ ++++++++++ ++++++++++ +++++++++ +++++++++

Groetjes Esther

hoi esther!

allereerst gefeliciteerd emt je zwnagerschap!
wat moet dat gevoel nu dubbel zijn.

wij zijn er met 14 weken achter gekomen dat ons kleintje niet meer leefde. met 15 weken is het toch nog uit zichzelf afgekomen.
Vreselijk was het.

gelukkig hadden wij niet zo'n lange nasleep als dat jullie hadden en was onze vk erg lief en begripvol.

donderdag is mijn NOD en ik heb last van verschillende kwaaltjes. Het lijkt me er mooi weer zwaner te mogen zijn, mar ook erg moeilijk!
ik wil je daarom veel sterkte wensen de komende weken! en je ziet maar.. je moet je eigen intuitie vertrouwen!

liefs Carina

Hoi Carina,

Ik zal voor jullie duimen, het zou heel erg mooi zijn als de kwaaltjes op een zwangerschap duiden.
Ik zelf heb nog niet echt heel erg veel kwaaltjes behalve moe, kortademig als ik iets doe, verder heb ik een opgeblazen gevoel en af en toe krampjes, maar minder hevig als bij een menstruatie. Het stomme is ook dat ik alleen maar pijn heb aan de linker kant. Ben verder 'snachts misselijk in plaats van 'sochtends en heb ik veel last van maagzuur. Als ik eenmaal slaap valt het dus wel mee.
De vorige keer tijdens mijn zwangerschap was alles anders ik kon geen geuren hebben, ik werd misselijk bij de gedachten dat ik bepaalde dingen moest eten en dan de gebruikelijke kwaaltjes die er nu ook zijn.

Ik voel me nu heel anders, en ga er ook vanuit dat alles goed gaat.

Groetjes en heel veel succes Esther

hoi

Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik weet precies hoe je je voelt in juni ben ik bevallen van Mathijs* Ik kwam er met de twintig weken echo erachter dat hij was overleden.
Inmiddels ben ik weer 8 weekjes zwanger en gaat de ene dag beter dan de ander Ik
heb pas 6dec mijn eerste echo dus ik moet nog even geduld hebben De angst zit er
goed in maar gelukkig heb ik af en toe ook goede dagen en dan kan ik er meer van genieten
De komende tijd zal het best wel moeilijk worden voor je bedenk dan dat het erbij
hoort schrijf als je het moeilijk hebt van je af hier begrijpen ze je wel ook al ben je
zwanger er is altijd wel iemand die je gerust kan stellen bij mij werkt het in ieder geval wel
Probeer van je zwangerschap te genieten de kans is veel groter dat het goed gaat

groetjes corina

dank je eshter!
een paar extra handen die duimen is nooit weg!

woensdag ga ik waarschijnlijk een test doen. vooral als de klachtjes aan blijven houden.

en als je even wilt mopperen dan kan dat natuurlijk ook hier!!
groetjes

Hoi meiden,

Jullie hebben inderdaad wat heftigs meegemaakt! Erg als je al zo ver bent om je kindje dan alsnog te verliezen.
Ik heb 2 vroege miskramen gehad bij 5 weken zwangerschap, dat hakte er al aardig in (had ik niet verwacht), maar bij jullie is het nog heftiger.

Fijn dat jullie nu weer zwanger zijn en Carina ik hoop zooooo voor je dat het bij jou ook weer raak is. Ik duim ook mee hoor!

Ik heb vorige week woensdag weer positief getest, ik sta er positief in, maar ben ook wel onzeker hoor. Gelukkig kan ik 27 november komen voor de 1e echo, hopelijk is er dan al een kloppend hartje te zien, ik ben dan 6 weken en 5 dagen zwanger.

Fijn dat we elkaar hier kunnen steunen!!
Laten we elkaar op de hoogte houden!

Groetjes,
Angel

Hoi Esther,

wat een heftig verhaal. Kan me voorstellen dat de schrik er goed in zit en dat opnieuw zwanger zijn een heleboel verschillende gevoelens met zich mee brengt. Wel heel fijn dat het zo snel al weer gelukt is. Gefeliciteerd hoor!
Zelf heb ik in juli een miskraam gehad bij 11 weken. Nu ben ik ook weer bijna 11 weken zwanger, maar ik vind het nog steeds heel spannend allemaal. Vanmorgen nog een extra echo gehad i.v.m. bloedverlies.  Gelukkig was alles goed, al  moet dat nog  even echt tot  me doordringen.
Het lijkt wel alsof (nee, het is denk ik zo) dat als je een miskraam hebt gehad je jezelf wil beschermen tegen nog een teleurstelling. Aan de andere kant hoop je natuurlijk heel erg dat het deze keer wel goed gaat.
Wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd en laat maar weten hoe het met je gaat!

Groetjes,
Margrethe

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties. Ik probeer ondanks alles toch te genieten want het gaat allemaal zo snel en ik wil later niet terug kijken op een zwangerschap vol stress. Ik heb wel mijn momenten maar ik denk dat iedereen dat heeft. Het blijft gewoon in je achterhoofd aanwezig. Het blijft gewoon afwachten.

Ik ben gisteren bij de huisarts geweest en mag naar de gynaecoloog, gelukkig. Ik heb namelijk geen vertrouwen meer in de verloskundige praktijk naar de vorige keer. Helaas weet ik nog niet wanneer ik mag gaan en dat vind ik erg moeilijk. Ik krijg namelijk een brief thuis gestuurd en daar staat mijn afspraak in. Volgens de huisarts duurt dat meestal 4 a 5 weken, dus ergens in mijn 10e week zal ik een afspraak hebben hoop ik. Zelf hoop ik dat het nog eerder kan. Het zijn gewoon lange weken op deze manier.

Groetjes Esther

Terug
Bovenaan