Voortekenen van bevalling

Leuk om jullie reacties te lezen!
Het is gewoon zo moeilijk om niet te weten wanneer het zich aankondigt! Het is een luxeprobleem, ik weet het, maar ik probeer enerzijds zo goed mogelijk door te gaan met alles en anderzijds ben ik erg alert op ieder signaal dat mijn lichaam afgeeft.

Ik las toch dat het breken van de vliezen maar bij 1 op de 10 gebeurt maar als ik het zo lees....
Rest niets anders dan afwachten en zelf ondervinden hoe en wat. Tot nog toe functioneer ik net als anders en ben niet misselijk of diaree of wat dan ook....we shall see!

Lichamelijk merkte ik beide keren niets vooraf. Maar blijkbaar voelde ik het zelf onbewust aan.

Bij de eerste moesten opeens 's avonds de emmers, vuilniszakken e.d. klaargezet worden, de volgende ochtend om 5.15 uur begonnen de weeën en om 16.25 uur is onze oudste zoon thuis geboren.

Bij de tweede zei ik 's avonds voor we ons zoontje naar bed brachten tegen hem: Misschien krijg je morgen wel een broertje of zusje (had ik nog niet eerder gezegd of gedacht). De volgende ochtend om 7.00 uur begonnen de weeën, nog geen emmers en vuilniszakken klaargezet, maar dat was achteraf ook niet nodig, omdat we naar het ziekenhuis moesten omdat het kindje niet goed lag.

Groetjes,
Susan

Hoi,

Bij mij braken s'nachts mijn vliezen was toen precies 39 wk zwanger.
Ik had alleen niet echt door wat er aan de hand was.
Dacht dat ik in mijn onderbroek had geplast dus snel een schone onderbroek aangedaan.
Toen die ook binnen no time nat was dacht ik het zal toch niet haha
Het kwartje viel dus best laat.
Had verwacht dat er 1 plas vruchtwater zou zijn maar dat was bij mij dus niet zo.
Achteraf zat ik die dag ervoor al niet lekker in mijn vel.

Liefs Suzie

Ik heb de dag voor de bevalling begon 4 wassen gedraaid en het hele huis gepoetst. Ik wilde dat alles netjes was. Ik was al de gehele week alles aan het opruimen en de laatste klussen in huis wilde ik gedaan hebben. S ochtends om 7.15 ineens een hele sterke drang om naar de wc te gaan. Ik voelde ik moet snel zijn. Net voordat ik op de wc was braken mijn vliezen. Het eerste wat ik riep tegen mijn vriend. Bel je vader maar af, trap kitten doen we niet vandaag. Het is zover. Hij was meteen klaarwakker en heeft alles was nog gestreken.

Donderdagavond lichte krampen en harde buiken, verder nergens last van.
In de nacht van zondag op maandag voelde ik me ook nog goed maar had een apart gevoel,, er ook nog even uit geweest later weer op bed smorgens toen ik wakker werd nog niks aan de hand en toen begon het in 1 keer,  controle verloskundige nog geen ontsluiting en nog geen 4 uurtjes later was mijn kleintje er??

Terug
Bovenaan