Vooruit, nog één keer: Wat is jullie schema?

Mijn dochtertje Quinty  is van 26 oktober, nu 9,5 maand en haar schema is als volgt:

7.00-8.00 een hele boterham met beleg en 90cc opvolgmelk
10.00 fruithap van stukjes vers fruit
11.30-12.30 een hele boterham met beleg en 90cc opvolgmelk
14.30-16.00 wat lekkers 1x uiteraard.(koekje, ontbijtkoekje, rijstewafel, eierkoek, enz.) met drinken, water, rosivicee, diksap.
17.00-18.00 bord warm eten, ze eet gewoon met de pot mee, we koken niet meer apart voor haar en we pureren ook niet, we snijden het in stukjes en dat gaat prima, daarna nog een toetje, danoontje  of  vla of yoghurt of soms fruit.
19.00 fles van 120cc opvolgmelk.

Ben toevallig gisteren bij cb geweest en die zeiden dat dit prima was, maar ze zeggen telkens wat anders. Je moet gewoon zelf doen dat jij denkt dat goed voor je is. Zie je dat je kindje het niet op kan, dat is het waarschijnlijk te veel op een dag en vraagt hij/zij om meer, dan geef je wat meer. Zo doen wij het in ieder geval. Het cb houd een gemiddelde aan, Ze vergeleken eerst mijn dochter met een beginnende baby van 6 pond, terwijl zij 8 was bij de geboorte en ja, dan was ze volgens hun altijd te zwaar en nou ze haar vergelijken met een beginnende baby van 8pond zit ze elke keer netjes binnen de lijnen.

Groetjes patricia

Leuk,die schema`s! Teun word de 18-de  8 maanden en krijgt:

7:00 uur een halve boterham en 200cc melk (gaat vaak niet helemaal op)
11:00 uur 2 stuks fruit en een liga
12:30 uur halve boterham en 200 cc melk
14:30 uur diksap maar daar drink hij zelde van,koekjes eet hij niet door zijn te sterk kokhalsreflex.
17:00 uur groentenhap 200 gr totaal + 100 cc melk of danoontje
20:00 uur 200cc melk

Groetjes Mikkie.

Hier dan nog een schema:

7.30 BV
9.30 Fruit
11.30 Brood + BV
12.00 Op bed
13.30 BV
16.00 Op bed
17.30 Warm eten samen met papa en mama
19.15 BV
19.45 Op bed

Elsa is van 25 november dus nu ongeveer 8,5 maandjes jong.

oke, dames , hier nog een schema
mijn zoontje is 9maanden en 1week oud
8uur 200 pap(opvolgmelk met paar scheppen groeibambix)
1030   fruit, sap of water
1200 boterham met 150 opvolgmelk
1500-1600 koekje met sap
1730 warme hap en toetje(yogurt, danoontje ofzo)
19uur laatste flesje melk, 150 opvolgmelk.

Ben gisteren naar het consultatie bureau geweest en ik mocht nu
gewone halfvolle melk gaan geven met vitamine erbij(pilletje of druppeltjes).
groetjes.

Hallo,

Senne wordt morgen 8 maanden en zijn schema is als volgt:

07:30 200 cc opvolgmelk
08:00-10:00 slapen              
10:00 125 ml  sap en een koekje
12:00 boterham met boter en/of appelstroop(pas mee begonnen)  + 200 cc opvolgmelk
12:00-14:00 slapen
14:00 fruit 200,vaak ook 300 gr.
16:00 warm eten 200,vaak ook 300 gr. en toetje erna (fruit of volle yoghurt)
16:30-18:30 slapen
19:00 in bad
19:15 240 cc opvolgmelk en naar bed!

Hier geen vast schema met tijden aangezien alles nog steeds op verzoek gaat.
Zijn er nog meer mensen die nog BV geven? want daar ben ik erg nieuwsgierig naar.
Hannah is nu bijna 9 maanden en sinds de vakantie is ze echt meer gaan eten naast de BV, en we zijn nu nog een beetje zoekende naar een handig ritme. (in de vakantie begonnen onze dagen nog niet zo vroeg, dus ben erg benieuwd hoe het wordt als we komende week weer aan het werk zijn en onze dagen weer om 6.00 beginnen...)

De afgelopen weken was het ongeveer zo (op verzoek, dus geen vaste tijden):

's morgens vroeg (6.00 ofzo) BV, daarna verder slapen (en wij dus ook)
rond 9.00 weer wakker en nog een BV
uurtje later 1 boterham met boter
11.00/11.30 1 (klein) stuk fruit in stukjes (meestal een pruim)
rond 12.00 weer naar bed
14.00/14.30 weer wakker en een BV
half uurtje later nog een boterham met boter
16.30/17.00 weer naar bed
17.30/18.00 weer wakker en een BV
half uurtje/uurtje later avondeten (zo'n 2 à 3 eetlepels denk ik, groenten/aardappel, gewoon vers, gekookt, in stukjes)
19.30/20.00 weer naar bed (laatste paar dagen krijgt ze dan nog een BV, in de hoop dat dit helpt bij doorslapen...)
23.00/0.00 BV
en 's nachts nog meestal 1 BV (op de camping vaker, daar lag ze naast ons in de tent), weer thuis heeft ze ook al één nacht deze voeding overgeslagen (voor het eerst sinds ze 4 maanden oud is! jippie!)

Als we weer gaan werken krijgt ze rond 6.00 BV, een uurtje later gaat ze naar de oppas (2d/w) en ik denk dat ik haar dan eerst nog een boterham laat geven voor ze weer naar bed gaat (dit moet ik eigenlijk ook op de andere dagen gaan doen denk ik, maar heb nog niet zo'n zin om zo vroeg op te staan). Op deze manier hoop ik alles wat naar voren te schuiven zodat ze halverwege de middag ook nog een keer fruit kan krijgen.
Ik moet ook nog even uitproberen hoeveel melk ik dan mee moet geven voor overdag. Ik denk nu aan 3 flesjes van 100 ml (bij fruit 's morgens, bij boterham tussen de middag en bij fruit 's middags). Maar ik hoop dat dit minder kan worden (dan moet ze maar iets anders gaan drinken bij het fruit, alleen nog melk bij de boterham) omdat m'n kolfrecht over een week afloopt...

Hannah is denk ik nog niet echt veel minder BV gaan drinken, maar dus wel meer gaat eten. Ze groeit nu dus ook ineens hard (ca 1 kg in 2 maanden) (terwijl ze altijd heel minimaal groeide) dus ik ben erg benieuwd wat ze over 1,5 week op het cb gaan zeggen...

Mmm, lang verhaal geworden.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hier het schema van Erikjan, 9 maanden en 5 dagen:

9.00 badje en 150 ml pap (soort bambix uit Duitsland)

spelen en daarna slapen

12.30 broodje met boter en beleg en 125 yogho

spelen en daarna slapen

16.00 vers fruit

spelen en daarna slapen

19.00 (papa is niet eerder thuis) Meeeten met de pot, dus ook aardappels met zout, macaroni, enz, vaak nog geen vlees, aangezien alles nog zonder tanden gebeurd. en een danoontje oid na

spelen en daarna BV en in bed

Hoi hoi,

Als ik jullie schema zie denk ik '' ik rotzooi maar een beetje aan haha ik heb helemaal niet zo een vast schema is dat slecht?
Mijn zoontje krijgt om zeven uur een fles opvolgmelk om 10 uur pap en de rest van de dag gaat alles een beetje wanneer ik denk van: nu is fruit nu een yoghurtje en natuurlijk wel s avonds rond 6 uur warme hap en daarna nog een fles maar de rest van de dag gooi ik elke dag eigenlijk om, ben ik de enige die niet zo een strak schema heeft?
Hij krijgt natuurlijk wel elke dag alles wat alle andere mama s ook op het schema hebben.
Alleen niet op schema haha.

Groetjes Char

Terug
Bovenaan