Voorzichtig stel ik me weer voor

Hier ook moe moe moe... ensinds 2 dagen misselijk. Heb ik bij mijn vorige zwangerschap helemaal niet gehad.
Ze kunnen met ongeveer 6-6,5 week het hartje zien kloppen gaf mijn verloskundige aan...en dat was bij mij ook het geval...
 
Meiden,

Van harte gefeliciteerd!

Even over een vroege echo: rond 6 weken gaat inderdaad het hartje kloppen. Dit kan bij 5 weken en 5 dagen zijn maar ook pas bij 6 wk en 3 dagen... een echo rond de 6 weken kan wel, maar schrik niet als er nog geen hartactie is.
Als je korter zwanger bent dan gedacht, zie je niks of alleen de vruchtzak (hieraan kunnen ze al wel zien of het goed is aangelegd en het komt nogal eens voor dat een eitje een weekje na de bevruchting stil ligt. Dit is heel normaal, maar dan ben je wel minder ver dan je nu denkt. Dan is het dus 5 weken ipv 6 weken.. dan is er nog geen hartje en zie je soms nog helemaal niks.

Daarom doen ze bij ons pas echo's vanaf 8 weken. Dan moet er hartactie zijn. Dan is de vrucht 7 weken bij een regelmatige cyclus.

Ik wil je vreugde niet bederven natuurlijk want ik hoop dat jullie een hartje gaan zien, maar de kans is ook groot dat je nog even een tijdje moet wachten. Hou daar rekening mee!
 
Vandaag 1e echo gehad. Helaas nog geen hartje gezien maar de vl zei dat het er goed uitzag binnenin mijn baarmoeder. Ze hebben het vruchtje wel kunnen meten, 0,51 cm en de echo gaf aan dat ik 6wkn en 2dgn was ipv 6 weken en dat was een goed reken zei ze. Het vruchtje lag goed op schema. Maar ik ben nog steeds onzeker maarja...gewoon een weekje wachten en dan mag ik weer terug voor een echo....Blijft spannend.....Hoop zooo dat het deze keer goed gaat......
 
Terug
Bovenaan