Voorzichtig zwanger na 2 miskramen

Na twee miskramen dit jaar, in april en in juli, heb ik vorige week (gelukkig) weer positief getest op zwangerschap. Echter blijft de blijheid weg en maakt het me enkel onzeker. Kan ik deze keer wel op mijn lichaam vertrouwen? Of eindigt het ook deze keer weer in een miskraam. Ik durf ook de verloskundige nog niet te bellen, omdat de laatste keer, 2 dagen voordat ik de 1e echo zou hebben, de miskraam al op gang kwam en ik dus kon afbellen. Maar wat is nu wijsheid.. ik ben vandaag precies 6 weken en heb alle zwangerschapskwaaltjes die ik de keren ervoor ook had. Ook dat geeft me dus niks extra's.

Ik deel mijn verhaal, omdat ik weet dat ik niet de enige ben. En ik weet ook dat het totaal niet mijn eigen schuld is, maar zo voelt het soms toch wel. Nu maar hopen dat het vruchtje deze keer wel wil blijven zitten. Fingers crossed!

Hallo , 
hier kun je idd helemaal niets aan doen en ik snap je onzekerheid ! Heb je een eerdere echo ivm je eerdere miskramen ? 
je wilt het niet horen maar het is een kwestie van afwachten .. ik begrijp je helemaal in februari een miskraam gehad en afgelopen maandag een traag kloppend hartje , deze maandag mogen we terug komen om te kijken of het hartje sneller is gaan kloppen anders eindigt dit ook helaas op een tweede miskraam ..  je bent niet de enige houd dat in gedachten. 
wel heb ik me laten vertellen dat veel vrouwen last hebben van hun schuldklier zonder het te weten , dit kan ook zorgen voor meerdere miskramen .. 
Ik ga voor je duimen , en hoop dat je snel duidelijkheid krijgt ! 

veel liefs 

Ik weet niet wanneer je de vorige keren je echo's zou hebben, maar ik zou er sowieso eentje met 7 weken plannen, dat is dan al over een weekje

Heel begrijpelijk, ik ben nu voor de 6e keer zwanger en we gaan voor ons 2e kindje. Het is iedere keer gewoon weer megaspannend, en een emotionele achtbaan die je liever over zou kunnen slaan maar die je toch doormoet om een kindje te krijgen. Maar wel meteen een echo gepland hier, afzeggen kan altijd nog. Eventueel kan het ook omgezet worden in een echo om te controleren of je weer schoon bent na een miskraam, maar laten we hopen dat je dat niet nodig hebt deze keer. Met 6 weken kunnen ze soms ook al iets zien, ik zou gewoon vragen of je op korte termijn een keer langs kan komen. Ook een goede echo is helaas geen garantie dat het goed blijft gaan natuurlijk, maar kan wel wat geruststelling geven dat het tot op dat moment in elk geval nog goed zit. Soms kan je in aanmerking komen voor extra controles omdat het met zo'n geschiedenis gewoon allemaal extra spannend is. Hier kom je met twee miskramen ook in aanmerking voor onderzoek naar de oorzaak van miskramen. Daar komt vaak niets uit, maar soms wel (in ongeveer 15% van de gevallen) en soms is het iets waar dus iets aan gedaan kan worden. 

Ik duim voor je dat het deze keer allemaal gewoon goed mag gaan, de kans daarop is gelukkig het grootst. 

[quote quote=10496032]Hallo , 
hier kun je idd helemaal niets aan doen en ik snap je onzekerheid ! Heb je een eerdere echo ivm je eerdere miskramen ? 
je wilt het niet horen maar het is een kwestie van afwachten .. ik begrijp je helemaal in februari een miskraam gehad en afgelopen maandag een traag kloppend hartje , deze maandag mogen we terug komen om te kijken of het hartje sneller is gaan kloppen anders eindigt dit ook helaas op een tweede miskraam ..  je bent niet de enige houd dat in gedachten. 
wel heb ik me laten vertellen dat veel vrouwen last hebben van hun schuldklier zonder het te weten , dit kan ook zorgen voor meerdere miskramen .. 
Ik ga voor je duimen , en hoop dat je snel duidelijkheid krijgt ! 

veel liefs [/quote]Hi Bloempje,

Ik heb nog geen eerdere echo gepland staan, maar denk er wel aan deze week even te bellen wat de mogelijkheden zijn.

Ook heel spannend voor jou morgen dus, ik duim voor je dat het goed zit deze keer!

Dat van de schildklier wist ik eigenlijk niet, maar mocht het deze keer weer mis gaan, wil ik sowieso bloed laten prikken om te kijken of daar iets afwijkends in te vinden is. Wellicht komt daar dan een antwoord uit.

Groetjes

Vandaag eerste echo gehad en het zit allemaal helemaal goed!! Wat een opluchting zeg, ik weet dat het gevaar nog niet helemaal is geweken, maar dit is al zo'n mijlpaal. En blijk zelfs al ietsje verder te zijn, namelijk 9+1 weken :D

Hoi Jsdb.
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!
Ook ik heb het afgelopen jaar in April en Juli 2 miskramen gehad (toevallig zelfde maanden als jij). Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik weer zwanger ben. Hoe ik me voel? Heel erg blij maar ook super onzeker! Ik durf bijna niet blij te zijn. Ik heb echt positive verhalen nodig? hoe is het nu met je zwangerschap? Ik hoop dat alles goed gaat!

Terug
Bovenaan