Voorzichtig zwanger na 2 miskramen

Hoi gebruiker10378323,
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat toevallig en naar tegelijk dat je afgelopen jaar in precies dezelfde maanden een miskraam hebt gehad, maar ik hoop voor je dat het deze keer net als bij mij een geval "3 keer is scheepsrecht" is. Wat mij heel erg heeft geholpen bij het accepteren dat de andere twee keer het niet is gelukt, is dat je lichaam heel goed weet wanneer een vruchtje levensvatbaar is of niet. Had een eerdere zwangerschap bijvoorbeeld wel doorgezet en je komt er later achter dat er iets goed mis is met het kindje, is het veel lastiger nog een beslissing over het leven te maken, dan wanneer je lichaam er in een vroeg stadium zelf al een eind aan maakt.
Bij mij gaat gelukkig nog steeds alles goed en inmiddels al op 22+2 weken. De buik groeit gestaag en sinds een week of 18 denk ik, kan ik de baby ook elke dag voelen bewegen/schoppen. Wat mij toch elke keer weer gerust stelt! Want ik ben ook een hoop bang en onzeker geweest, want stel dat die miskraam pas later op gang kwam. Iedere keer weer erg nerveus voor een nieuwe controle. Maar tussendoor probeerde ik mijn gedachten toch te verzetten, stress is immers ook niet goed! Zwangerschapskwaaltjes heb ik nooit echt gehad, dus ook daar kon ik me niet aan vast houden helaas.
Ik duim voor je dat je je goed blijft voelen en het vruchtje deze keer wel levensvatbaar is om lekker door te groeien!
Groetjes

Hoi JSDB,
OMG wat leuk dat je nu 22w zwanger bent!!! Ik ben echt super blij voor je en je hebt mee heel erg gerust gesteld met je berichtje. Ik ga dit keer proberen te genieten van elk moment van mn zwangerschap. Stressen heeft geen zin, aangezien ik een miskraam toch niet kan voor komen. Ik blijf positief en ik hoop dat ook ik over 8 maandjes mijn babytje in mijn armen mag ontvangen. Ik wens jou oook echt alle geluk en liefde op de heleee wereld?????

Hallo,
Ik ben ook precies 6 weken zwanger na 2 miskramen, waarvan de laatste in december '21. Ben extreem zenuwachtig en heb donderdag as. de eerste echo. Had 4 dagen voor NOD pijnlijke borsten en dit is sinds een aantal dagen weg, dit maakt me enorm onzeker.
Donderdag as. de eerste echo.

Terug
Bovenaan