Vraag aan borstvoedingsmama's

Hoi,

Ik geef mijn zoontje borstvoeding. Dat gaat, na wat strubbelingen, heel erg goed. Ik kan er alleen geen schemaatje in krijgen. In mijn herinnering lukte dat bij Merijn destijds wel. Hoe zit dat bij jullie. Het hangt momenteel erg af van het tijdstip waarop hij 's nachts komt. Hij heeft van de week al 2 nachten doorgeslapen, maar toen was het weer over. Soms komt hij rond 3 uur en kan hij het maar een uurtje of 5 volhouden en toen hij door sliep wel 8 uur. Qua gewicht moet hij het aan kunnen. Hij woog vorige week al 5.515 gram en was afgelopen zaterdag 8 weken. Heeft er iemand een tip. Het valt op deze manier niet mee eens wat af te spreken omdat iedere dag anders is. Zijn er mensen die b.v. iedere ochtend op hetzelfde tijdstip, b.v. om 7 uur een voeding geven ongeacht op welk tijdstip de baby 's nachts is gekomen om zo toch overdag meer regelmaat te hebben?Soms zit er 4 uur tussen twee voedingen en soms 5 uur. Het heeft echter weinig zin om hem wakker te maken omdat hij dan aan de borst in slaap valt.

Of moet ik het maar gewoon nemen zoals het komt. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes Fonske.

Hoi Fonske,

Bij mij zit er ook geen schema in. Wel leg ik hem extra aan als ik bijvoorbeeld de deur uit moet. Zoals vorige week moest ik met de auto naar de garage. Ik zorg dan dat hij vantevoren gedronken heeft. Hij houdt het daarna wel een paar uur uit. Op deze manier kan ik ook makkelijker dingen plannen. Onze grootste uitdaging zit m in de voedingen rond onze etenstijd 's avonds. Het maakt niet uit hoe laat we eten en of ik hem vantevoren gevoerd heb, maar tijdens ons eten begint hij altijd te jammeren. Afgelopen weekend hebben we zowaar 2 (van de 3 avonden) gewoon kunnen eten. Maar het blijft een uitdaging... haha.

Komende woensdag heb ik een sollicitatiegesprek. Mijn vriend is dan (voor het eerst) alleen met hem thuis. Ik zorg dan gewoon dat er wat gekolfde melk in de koelkast staat, dan kan Erik hem een flesje gekolfde melk geven als hij honger heeft.

groetjes Pauline

Ik las in een andere topic al dat sommigen een speentje geven om een voeding uit te stellen maar Siebe wil geen speen. Hij spuugt hem steeds uit en zet het gewoon op een huilen, zodat ik hem dan toch maar aanleg om te voorkomen dat het hele huis wakker wordt, met name Merijn die toch al vrij licht slaapt.

Hoi Fonske,

Jildau is morgen 10 weken en ik kan ook nit zeggen dat er echt
regelmaat in zit. Ik weet wel dat ze ' s middags om de twee uur wil
drinken ('s avonds vaak ook) en 's morgens houst ze het soms wel vier
uur uit. 's Nachts slaapt zo ook nog niet door en dan komt ze ook om de
vier of vijf uur. Als ik weg moet of iemand anders past op haar dan
geef ik haar altijd iets voor die tijd zodat ik zeker weet dat ze er
even tegenaan kan. In het begin vond ik het ook erg lastig dat ze geen
vast schema had maar ik heb me erbij aangepast, ik zie het wel. Het is
allen soms wat lastig bij het eten koken, want je zult net zien dat ze
dan juist ook honger heeft....

Maar jij hebt natuurlijk al een kind rondlopen en dan is het dus wat
lastiger allemaal om alles zomaar uit je handen te laten vallen. Ik zou
zeggen probeer een schema, misschien lukt het...

Succes!

Groetjes, Misisk

Herkenbaar! Ik vind het zelf ook erg lastig. Denk je net een beetje een schema te hebben is het de volgende dag weer compleet anders. Als ik weg ga probeer ik ook van te voren te geven zodat ik weet dat hij het een uurtje of 3 a 4 uit houdt. Maar het is wel lastig.
Ik zit de hele dag te tellen en te rekenen hoe we uitkomen...zo van: 'oh nog zo veel uur, en dan moet ie weer' etc.
Vooral als ik ergens met  hem naar toe moet is het lastig. Vooral ook omdat ik niet op alle plekken borstvoeding wil geven. Bij vrienden thuis bv wel (hangt er wel een beetje van af bij wie), maar als ik in de stad ben doe ik het dus niet...

Geven jullie wel bv in het openbaar?

Ik geef wel bv in het openbaar. Als ik in de stad ben en ze heeft
honger dan ga ik ergens een kop koffie drinken en zoek dan een  
rustig hoekje uit waar het niet zo opvalt. Als je een jasje aan doet
voel je jezelf ook wat prettiger. Ik heb nog nooit vervelende reacties
gehad.

Groertjes, Misisk

Ik geef gewoon borstvoeding in het openbaar. Het is heel raar, ik heb er geen probleem mee om in het openbaar te voeden, maar soms vind ik het wel moeilijk om te voeden als er bekenden in de buurt zijn. Stom he?

Vorige week zijn we naar de dierentuin geweest en daar heb ik rustig op een terasje zitten voeden. Ik denk dat het erom gaat hoe je jezelf erbij voelt.

groetjes Pauline

Terug
Bovenaan