Hoi!
Ook bij ons is de tweede onderweg en eigenlijk maak ik me niet zo onwijs druk over de financiele kant. Niet dat we bijster ruim in ons geld zitten; mijn salaris gaat op aan vaste lasten (1600 euro ongeveer) en dan blijft de uitkering van m'n man over (800 euro). Feit dat m'n man nu in een uitkering zit spaart bij ons wel mooi kdv- of oppaskosten uit!
En verder zie ik het ook een beetje als plussen en minnen; tuurlijk moet de kleine straks weer dure Hypoallergene flesvoeding (a 15 euro per pak), maar Lara gebruikt dat al sinds een half jaar niet meer. Dus die eet nu een stuk goedkoper! Streep maar tegen elkaar weg...
Verder zullen we met een 2e erbij veeeeeel minder naar de schoonfamilie in Duitsland gaan (jippie!!!), dus dat spaart ook honderden euro's per jaar (een tripje koste toch al snel 200 euro aan benzine enzo).
Verder zullen we aan de babykamer en kleertjes e.d. vrijwel niets meer hoeven uitgeven. Lara slaapt nog in een ledikantje, dus daar moesten we er eentje bij hebben. Maar die kan ik gebruiken van m'n zus; met commode en kledingkast erbij. Dus haar nieuwe kamer is qua meubels ook al gevuld. Nog wat frutsels erbij om het gezellig te maken en we zijn weer klaar!
Voor Lara hebben we al een buggy, dus duo-wagen is niet nodig: Lara in de buggy en baby in de draagzak. Bijvoorbeeld...
Wat Elke ook zegt; je kunt het echt zo duur maken als je zelf wilt! Er zijn zo ontzettend veel baby-spullen in omloop, dat nieuwkopen bijna niet nodig is. Op een paar dingetjes na en omdat het wel leuk is om zelf iets nieuws uit te zoeken!
Oh, en let eens op hoeveel kortingsbonnen je tegenkomt in al die baby-magazines, zwangerdozen, etc. En winkels als Kruidvat, Etos, DA hebben ook zo vaak baby-artikelen in de aanbieding. Met kortingsbonnen heb ik pas voor 5 euro een nieuw Avent-flesje (125 ml), een fles Natusan top-to-toe wash en een fles Friso fruitdrank gekocht. 3 topmerken en toch maar 5 euro!!! Zelfs de cassiere was onder de indruk!
Afijn, ik denk dat het wel prima gaat. Dit is al weer een lang verhaal geworden, dus ik hou m'n mond... ;-)
Jacoline.