Vraag aan de mama's die al een 2e kindje hebben....

Pff, ik mag nog helemaal niet klagen wat inkomen betreft als ik jullie verhalen zo lees! Mijn man en ik hebben normaal gesproken € 3300,= aan inkomen en dat is exclusief kinderopvangtoeslag, teruggave van hypotheekrente en combinatiekorting!  Ik heb grote bewondering voor mensen die met stukken minder prima rond kunnen komen, petje af hoor!  

Groetjes,

Puk

Ik heb dus geen ervaring, maar zat er zelf ook aan te denken.
Erikjan vond fietsen afgelopen zomer zo fijn, maar met komende zomer een baby erbij zit het er dus niet in. Tenzij iemand een tip heeft. Wij hebben geen echt maxicosi maxicosi, maar een of ander merkje. Want ik geloof dat er van die beugels zijn, dat een maxicosi op de fiets kan, maar meer weet ik ook niet. Maar ik weet dus helemaal niet of dat voor ons een optie is. Dus dacht ik aan zo'n kar achter de fiets, ik zag bij de hema hele leuke vorig jaar voor maar 125 euro. En die zou je ook nog weer als duowandelwagenm kunnen gebruiken. Want die ga ik niet kopen Erikjan blijft in de wandelwagen en de baby gaat eerst maar in de draagzak. Maar ook daar heb ik weer geen echt ervaringen mee. Ik had toen Erikjan klein was eentje geleend maar dit model vond ik niet echt super. (Zie plaatje, maar ik had dan een veel oudere)

Dus mijn vraag (vragen): Wie heeft er goede ervaringen met een bepaald type babydraagzak? (en als iemand nog een opmerking over fietskarren ed heeft ........)

Janine

Oke, skip mijn bericht, ik dacht dat ik bij een ander topic zat.
Maar over dit topic wil ik alleen maar zeggen dat je het zo duur kan maken als jezelf wilt. en over de hoogte van je inkomen: ik denk ook dat je je uitgaven aanpast aan je inkomen, niet dat als je het met minder moet doen het gemakkelijk is, maar ik hoor vaak dat mensen die veel verdienen ook een heel ander uitgave patroon hebben.

Janine

Ik moet eerlijk bekennen dat ik had verwacht veel meer uitgaven te hebben, maar het is me achteraf reuze meegevallen.

Misschien scheelt het dat er tussen onze kinderen bijna 3 jaar zit en  hebben we  de kinderwagen/box/babykamer/auto- en kinderstoel niet meer hoeven aan te schaffen.

Onze oudste is een jongen en de jongste (15 mnd) een meisje dus er zijn de nodige meiden kleertjes aangeschaft, maar die koop ik meestal in de uitverkoop bij prenatal of h&m.

Ik ben minder gaan werken, waardoor 2 dagen kdv nodig waren, minder inkomen= meer belastingteruggave. Ik betaalde voor de oudste 125 euro en voor de 2de 25 euro, dus dat scheelt ook niet zoveel in kosten.

De grote uitgaven (flesvoeding, luiers, luierdoekjes) kopen wij alleen in de uitverkoop per doos, of 3 halen 2 betalen. Ze zijn altijd wel ergens in de uitverkoop.

Je kan het zo gek maken als jezelf wilt. Maar aangezien je de grote uitgaven al voor je eerst kindje hebt gehad.........

Succes met je keuze, maar ik ben van mening dat als je met 1 kindje goed kan rondkomen dit ook gaat lukken met 2 kindjes

Janine,

Kijk eens op www.draagdoek.nl. Erg fijne draagdoeken die niet pijn doen in je nek omdat de lap over je schouders verspreid kan worden. De doeken zijn elastisch. En zulke leuke kleurtjes met mutsjes erbij!
En erg makkelijk in het gebruik, het is echt niet moeilijk zo'n doek om te slaan.

Groetjes,

Lizzy

Terug
Bovenaan