Vraag aan de mama's met ervaring

Hoi bijna mama's.

Ik hoor in mijn omgeving van moeder dat je als je bevallen ben je iets om je buik kan doen zodat hij sneller in de ouwe vorm terug is en je je eigen kleding vooral broeken dan weer dicht krijg.

Maar nu heb ik geen idee of het echt werkt en waar je zoiets koop.

verder gaat het hier redelijk, nog steeds 2x per week aan ctg, maar bloedonderzoek was goed, hoor vrijdag pas of de kleine al meer is aangekomen laatste gewicht was met 28 weken 1066 gram en we zijn nu 30 weken

Heb het zelf nooit gebruikt,kan ook weinig aan mn buik hebben van strakke dingen,draag veel jurkjes en tunieken en mcht er een band aan broek of rok zitten gaat ie altijd naar beneden,was na mn dochter al heel snel plat en paste meteen mn kleren weer,bij mn zoontje iets minder snel en moest langer op mn spijkerbroeken wachten...vond niet erg,ligt gewoon ook een beetje aan je bouw hoe snel je weer in vorm bent en hoe dik je buik word.
weet ook niet of echt helpt wat jij schrijft,kan je helaas niet bij helpen,misschien iemand anders wel
liefs jootje

Ik ben in september bevallen en had een enorme puntbuik. Nu bijna 4 maanden later staan m'n spieren nog altijd erg naar buiten en m'n velletje is erg slap (wat overigens niet betekent dat het jullie ook zal overkomen!) en ik heb om die reden dus zo'n band aangeschaft die je bedoelt. Ik ben die een paar weken na de bevalling pas gaan gebruiken en dat had toen dus geen effect meer. Volgens mij helpt het wel maar dan moet je het dus direct na de geboorte gaan gebruiken en niet net als mij ermee wachten.

vroeger deden ze dat standaard.
ik heb het ook gedaan bij mijn dochters. niet alleen zodat mn buik weer snel in oude vorm krijgt maar meer vanwege die vieze gore flubberbuik die je na je bevalling hebt! (sorry maar ik kan niet tegen vet schaam schaam)

toen ik was bevallen van mn oudste, ging ik vrijwel direct daarna naar bed. ik wilde me omdraaien. dat lukte ook, maar mn buik kwam daarna pas! ik walgde echt van mezelf!!!
ik heb mn man de volgende dag gelijk een nieuwe buikband laten halen. was bij futuremama. was een maat xxs en zat perfect! niet heel erg strak dat ik geen adem meer kon halen, maar wel strak genoeg dat ik dat vet niet merkte zeg maar.
dit heb ik 2 weken gedragen en toen was het meeste vet gelukkig alweer weg.

die buikband heb ik altijd bewaart. bij aleiyah deed ik hem dus direct na de bevalling om. 6 uur later stond ik in mn eigen spijkerbroek weer buiten om naar huis te gaan. wat een heerlijk gevoel!!!!
tuurlijk had ik wel een vetbuikje hoor, maar die was gewoon lekker verstopt :D ook nu was die buik na 2 weken weer mooi strak.

en nu gaat hij ook weer gelijk om na de bevalling :D

vroeger deden ze het geloof ik met wikkeldoeken maar heb geen idee waar je dat kan kopen (volgens mij is dat niet te koop)

ik heb me ook laten vertellen dat door iets straks om je buik heen te doen, je baarmoeder sneller slinkt waardoor je dus sneller van het bloeden af bent (ik dus tot 2 keer toe na 2 weken al)

liefs, do

ik heb het nu vvoor het eerst via marktplaats. nog en hele nette keurig wit enzo.. z noemen het een sluitlaken. ga hem nu dus voor het eerst gebruiken sowieso voor een strakkere buik maar schijnt ook goed te zijn voor je bekken.. dus net iets voor mij..

mama van lot wacht je niet tot na de bevalling? of begrijp ik het nu verkeerd?

ik ben bij de vorige zwangerschap afgevallen, startte met 96kilo en na 9mnd 94 kilo
dus na de bevalling paste ik alles weer en was veel mij te ruim of paste eindelijk weer goed

dit keer ook nog niet echt aan aankomen, hopen dat het zo blijft.

heb altijd al een michelin buik en veel lelijker kan het niet worden dacht ik. doordat ik al vet heb ook weinig last van striae omdat de huid dus elastischer is.

@dotjuh jeetje wat kan jij met afkeer erover praten, hou je er wel rekening mee dat de meesten dus een blubberbuik hebben van zichzelf? en daar al genoeg onzekerheid over hebben? Zijn maar weinigen op de wereld die een mooie strakke buik hebben en ouder dan 21 zijn.

Ik vind een flubberbui niet erg in het begin,het kan toch niet anders...bestaat niet dat je meteen weer een platte buik heb.er heb toch heel wat in die buik gezeten.ik vind in begin vaak wel grappig en moet er om lachen....toch heb ik na verloop van tijd toch wel weer graag mn platte buikje terug,na de vorige 2 aardig gelukt...hoop dat nu weer gaat.we wachten af,heb nu nog steeds na 28 weken geen gigabuik
liefs jootje

sorry, ik wilde er niemand mee kwetsen!
tis alleen dat ik echt afschuw van vet en zeer zeker op mn eigen lichaam! obese bv, ik kan daar echt niet tegen, ik ga echt serieus overgeven.
wil niemand voor t hoofd stoten maar dat is gewoon iets wat bij mij hoort denk ik. een afwijking of een obsessie ofzo.

Terug
Bovenaan