Vraag aan de moeders van doorslapertjes vanaf een uur of 20.00 uur tot de volgende morgen.

Hoi,

Ik las jullie verhalen in een andere topic. Ik ben eigenlijk erg benieuwd of jullie er zelf voor gezorgd hebben dat de kindjes langer doorslapen, door b.v. steeds vroeger te gaan voeden, of dat jullie kindjes dat zelf zo hebben opgepikt.

Ik heb al een paar keer gedacht dat ik de laatste voeding naar voren wil proberen te krijgen. Het feit dat ik er momenteel helemaal alleen voor sta, houdt me een beetje tegen om er mee te experimenteren. Siebe slaapt nu sinds een week of 2-3 door van ongeveer 23.00 uur tot 7.00 uur. Alleen de laatste paar dagen wordt hij rond 4.00 even wakker omdat hij erg verkouden is. Met een speentje is het meestal op te lossen, behalve vannacht, toen heb ik hem toch maar even 1 borst gegeven, omdat hij echt niet meer ging slapen. Jullie snappen natuurlijk wel dat, omdat ik er alleen voor sta, het wel heel erg belangrijk is dat ik ook aan mijn nachtrust toe kom.

Wat is jullie advies? Toch het risico maar nemen, of er nog even mee wachten. Ik heb al een zoontje van 2 jaar, maar kan me met geen mogelijkheid meer herinneren hoe het bij hem is gegaan toentertijd. Wat ik denk is dat hij pas met de laatste voeding eerder op de avond is begonnen toen hij de papfles mocht hebben en dat was toen rond de 4 maanden, maar dat weet ik dus niet zeker meer. Ik heb dat ook allemaal niet opgeschreven of zo. Was nu wel makkelijk geweest, maar ja. Ik moet 3 november weer naar het bureau en kan het dan natuurlijk wel overleggen, maar ik ben erg benieuwd hoe jullie er over denken.

Groetjes Fonske.

ps. Siebe wordt zaterdag 14 weken.

IK ben er eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar, want tja Jr krijgt z'n late fles om ongeveer 22.00 uur en komt dan smorgens om 5 uur pas. dat is ook wel lekker, maar geef ik hem om 23.00 uur dan komt tie om 4 uur. dus ja echt veel heb er je niet aan. ( dan gebroken te zijn )

Lukas wordt zondag ook 14 weken. Wij zijn sinds deze week aan het experimenteren om zijn laatste voeding een half uur te vervroegen naar 22.30, als hij dat goed op pikt gaan we weer een half uurtje naar voren. Ondanks dat hij strond verkouden is gaat het goed. Door zijn verkoudheid wordt hij wel vaker wakker maar niet van de honger.

Ik had een paar weken terug een discussie met mijn moeder over of je hem wel of niet eten moest geven als hij s'nachts wakker werd en niet meer wilde slapen. Ik deed het wel nog maar zij zei, 'niet doen'   als hij al weken niets krijgt, dan wordt hij niet wakker van de honger. En ik moet zeggen dat ze gelijk heeft.

Ik heb woensdag nog tips bij het CB gevraagd voor een 'vollere fles' bijv, met een schepje pap. Maar de arts zij 'het is onzin om dat ze doorslapen op een vollere fles'. Maar dinsdag moet ik weer omdat hij zijn prikjes niet mocht hebben en dan heb ik de wijkverpleegkunidge. Die zijn allemaal rond de vijftig en adviseren gezond verstand met een mix van wat ze zelf altijd hebben gedaan.
Aangezien dat waarschijnlijk echt wel een schepje pap is heb ik goede hoop...

Sorry voor het lange verhaal. Succes ermee in elk geval.

mijn dochtertje regelt dat helemaal zelf ze krijgt nu om 21.00 haar laatste fles en slaapt dan tot 8.00 dan moet ik haar wakker maken.
Eerst maakte ik haar om 23.00 ook wakker maar dan dronk ze maar 30ml dus ben daar toen maar mee gestopt dus volgens mij regelen ze dat ongeveer zelf.
bij de oudste heb ik tot een maand of 5,6 nog een fles om 22.30 gegeven

mijn dochtertje regelt dat helemaal zelf ze krijgt nu om 21.00 haar laatste fles en slaapt dan tot 8.00 dan moet ik haar wakker maken.
Eerst maakte ik haar om 23.00 ook wakker maar dan dronk ze maar 30ml dus ben daar toen maar mee gestopt dus volgens mij regelen ze dat ongeveer zelf.
bij de oudste heb ik tot een maand of 5,6 nog een fles om 22.30 gegeven

Hoi,

Ik heb geen tip voor je, ik heb gewoon de voeding verschoven en gekeken of het lukte.
Het ging prima en nu krijgt hij rond 20 uur de laatste fles en de volgende morgen om 8 uur weer.
Hij krijgt vier flessen van 180cc om de vier uur.
Hij is nu 12,5 week en weegt 6420 gram.

Groetjes en succes ermee!

ik geef borstvoeding en mijnmeissie is morgen 11 weken
het is eigenlijk perongeluk gebeurd hihi,normaal maakte ik haar wakker voor de laatste voeding rond 12 uur,maar nu was ik in slaap gevallen en sliep ze door tot de volgende ochtend,van 8 tot half 7 zeg maar

Terug
Bovenaan