Vraag aan de moeders van doorslapertjes vanaf een uur of 20.00 uur tot de volgende morgen.

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga toch maar proberen om steeds een half uurtje eerder te voeden. Hij wordt nu ook iedere nacht weer wakker (van de verkoudheid, denk ik) dus dan maar het risico dat het wat langer duurt voor hij definitief doorslaapt. Pfff, het was toch wel lekker hoor toen hij helemaal doorsliep. Je voelt je meteen weer een ander mens. En ach, als het dan inderdaad maar definitief is dan is het niet zo erg. Ik weet wél van Merijn dat hij vrij snel doorsliep, maar vanaf de 4de tot de 8ste maand 's nachts aan het spoken was, soms wel 6 keer per nacht. Dat was eigenlijk veel erger.

Groetjes Fonske.  

Nou ja!!! Gisteravond heb ik Siebe om 20.00 uur borstvoeding gegeven. Ik heb hem om 21.15 uur in bed gelegd en toen ik naar boven ging om 23.00 uur, hij ligt bij mij op de kamer, lag hij zo heerlijk te slapen, dat ik dacht, ach laat ik eens kijken hoe laat hij nu uit zichzelf wakker wordt.

Wat denk je! Vanochtend om 6.00 uur werd hij pas wakker. Hij heeft dus gewoon de laatste voeding over geslaan EN gewoon de hele nacht doorgeslapen. Yes!

Ik hoop dat hij dit nu vaker kan. Da's toch wel heel erg fijn hoor.

Groetjes Fonske.

Onze zoon is a.s. dinsdag 15 weken en hij heeft dat helemaal zelf geregeld!
Hij slaapt al sinds week 7 de hele nacht door! Van zeven tot zeven 's ochtends! Omdat hij toen nog zo klein was hebben we hem 's avonds nog eens wakker gemaakt om 23 uur en dan (al slapend) dronk hij ook nog wel wat. Meestal slaapt hij tot 7 uur, soms ook 8 uur en juist als je zelf heeeel erg moe bent, komt hij ineens om 4 uur nog een keer....
Ik merk door alle reacties dat het per kind heel erg verschillend is. Het ene kind kan je wakker maken en slaapt daarna dan ook langer door. Het andere kind trekt zich van die extra voeding helemaal niets aan en meldt zich 4 uur later gewoon weer....

Onze zoon is nu ruim 6 kilo en nu laat ik het helemaal aan hem over. Ik geef borstvoeding trouwens.
Hij komt meestal 4 x per dag, soms 5 keer.
Zoals vanavond heb ik hem om 18  uur gevoed. Dan maak ik hem vanavond om 22 of 23 uur nog wel even wakker, ik weet dan zeker dat hij tot morgenochtend goed doorslaapt. Want wij hebben dan een lekker lang nachtje, want vannacht wordt de klok verzet, ben benieuwd hoe de kids daarop reageren...

Liefs,
Daniëlle

Terug
Bovenaan