Vraag aan meiden die temperaturen

<p>Hoi meiden, Een vraagje.. gaat het bij temperaturen om het tijdstip van meten wanneer je voor het eerst wakker wordt ‘s ochtends of het tijdstip. Ik ben deze week elke keer om 06:30 wakker heb ik 37,1/37,0 gemeten en vandaag om 05:30 wakker en gelijk gemeten en het was 36,6. Toen kon ik eigenlijk niet meer slapen.. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!</p>

Hi LilaX,
Mij is verteld door de acupuncturist dat je moet meten op 07.00uur. 
Mocht je na die tijd meten, moet je er 0.10 af trekken en mocht je voor die tijd meten, moet je er 0.10 bij tellen. 
Dus als jij om +/- 6.00 uur 36.7 heb, moet je eigenlijk rekenen en noteren op 36.8. Snapje? 
Ik heb alleen niet helemaal opgeslagen waarom dit zo is haha. Volgens mijn omdat je temperatuur om 07.00 het 'betrouwbaarst' is geloof ik. 

@Chell dat is iets wat ik zelf nog nooit ergens heb gelezen of gehoord. Ik lees dus overal voor het opstaan meten.. maar of het tijdstip dan uit maakt (omdat ik gewoon een uur eerder wakker werd) kan ik echt nergens vinden.. :-(

Ik heb dat ook nog nooit gehoord dat het altijd 07.00 moet. Wel weet ik dat het max 15 min eerder of later kan om het accuraat te meten. Uit ervaring kan ik je dan ook vertellen dat een uur echt veel verschil kan maken. Ik heb zelf nooit zo'n groot verschil gehad zoals jij 0.4 a 0.5 maar wel 0.2.. ben je bang dat je ongesteldheid eraan komt?

@Vennetje nee ik heb ook wel eens in een vorige cyclus een uur verschil gehad doordat ik naar de wc moest en dus gewoon wakker werd.. toen ook niet zo'n groot verschil.. vaak was het dan 36,9 ipv 37,1. Dus vandaar dat ik het me afvroeg. Alle keren dat mijn temp zo erg kelderde was dat ik ongesteld ging worden.. ik heb 6 juli enorm veel (sorry too much info) vruchtbaar slijm gehad. Voor het eerst deze maand geen ovutesten omdat ik het wat los wilde laten maar deze temp daling vond ik wel ff bijzonder. Bedankt voor je berichtje!

@Vennetje kijk als ik een uur was blijven liggen en dan pas had gemeten dan had ik ook geen betrouwbaar resultaat gehad denk ik omdat je temp al stijgt zodra je wakker wordt. Dus eigenlijk is het belangrijkste tempen als je wakker wordt en dat dat een beetje rond hetzelfde tijdstip is?! (als ik er zo over na denk en mijn andere cyclussen bekijk) 

@LilaX ik hoop voor je dat het gewoon een niet accurate meting was en dus geen teken van een aankomende ongesteldheid. Met innestelen kan de tempratuur ook iets dalen maar weet niet of het ook zoveel dan kan schelen. Ik ga voor je duimen ?

Terug
Bovenaan