Vraag contact omgeving Amsterdam

Beste mama’s,

Ik ben moeder van Olivia van bijna 11 maanden oud en woon in centrum Amsterdam. Ik heb een vraag waarvan ik hoop dat iemand mij zou willen helpen?Voor mijn opleiding tot IMH-consulent ben ik op zoek naar een gezin (met een kind tussen de 0-3/4 jaar oud) in Amsterdam waar ik vanaf januari gedurende 5-6 maanden een aantal keren (10-12x) langs mag komen. Tijdens mijn opleiding leer ik alles over het jonge kind en zijn/haar gezin. Een verplicht onderdeel van deze opleiding zijn baby/peuter-observaties en een van zijn of haar ouders. Het doel is de interactie tussen ouder en kind te observeren en hier betekenis aan te leren geven.
De observaties vinden plaats in de thuisomgeving. Tijdens de observaties hoef je niets ‘bijzonders’ te doen, je doet wat je normaal gesproken ook doet en ik kijk een uurtje mee. In totaal kom ik 10-12 keer observeren in een periode van 5 maanden (januari-juni). Een observatie duurt één uur. Het kindje mag maximaal 3 tot 4 jaar oud zijn.

Het lastige is dat ik het gezin zelf niet mag kennen, dus ik kan niet binnen mijn eigen, bekende omgeving gezinnen benaderen. Ik vind het lastig om dit te vragen, wat het is natuurlijk best belastend als een vreemde bij jou mee komt kijken, maar ik hoop toch op deze manier een gezin te kunnen vinden die hiervoor open staat.

De observaties worden anoniem verwerkt en zijn niet herleidbaar.

Misschien ook leuk om nog te vertellen: ik woon samen met mijn gezin (vriend en dochtertje van 11 maanden oud) in centrum Amsterdam. Daarnaast heb ik een super leuke baan als psycholoog op een behandelgroep voor peuters met een Taalontwikkelingsstoornis (NSDSK de Ster), waar ik intern de opleiding volg tot IMH-consulent.

Mocht je meer informatie willen hebben, dan vertel ik deze nog graag!
 
Terug
Bovenaan