hoi Ger,
Het is even wat werk, maar waarom ga je niet tempen. Iedere ochtend rond dezelfde tijd je temp. opmeten en in een grafiekje bijhouden. Op deze manier weet je precies wanneer je een eisprong krijgt (je temp. stijgt dan) en als je dat een paar maanden volhoudt krijg je een heel goed beeld wanneer jouw eisprong plaatsvindt en weet je wanneer je gerichter sex moet hebben. Tja, soms moet je er wat voor over hebben en het zwanger worden niet aan het toeval overlaten. Als je temp. hoog blijft zou je wel eens zwanger kunnen zijn.
Bij mijn eerste was ik steeds meteen zwanger, alhoewel ik toen wel twee miskramen heb gehad. Toen ik voor de tweede (of vierde keer eigenlijk) zwanger wilde worden duurde het mij te lang (wat is nu eigenlijk 5 maanden) en ben ik gaan tempen. Mijn probleem was dat ik al 36 ben en dus niet alle tijd van de wereld meer had. Gelukkig heb ik het maar één maand hoeven doen en was ik meteen zwanger. Ik kon wel precies zien aan mijn temp. dat mijn eisprong er aan zat te komen en wanneer hij er was. Vaak is het wel zo dat wanneer je temp. stijgt de eisprong al heeft plaatsgevonden en je dus te laat bent, vandaar dat ze adviseren om het een maand of drie te doen om een beter voorbeeld te krijgen.
Ik weet niet of deze methode wat voor je is, maar het kost niks meer als wat moeite.
Groetjes Fonske