vraag over borstvoeding

quote: petit79 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-04-2009 08:42:54'));

Dank jullie voor de reactie!

Even voor de duidelijkheid: ook ik geef op aanvraag. Wouter heeft geen speen en we bakeren niet in. Schema is in die zin een verkeerd woord, maar ik merk  dat er bij 3 maanden wel een redelijk vast  patroon is gekomen (schijnt ook normaal te zijn dat dat een paar maanden duurt). En dat is toch wel lekker, ik werd er weleens gek van dat je helemaal niks kon plannen die 1e drie maanden.

Wouter groeit nog steeds dus ik maak me niet heeeel erg druk, maar het is zo lastig omdat je niet ziet wat ie binnen krijgt. En omdat ik om me heen  regelmatig hoor over nog 8 a 10 voedingen per dag, zelfs als ze 5 of 6 maanden zijn, maakte ik me toch wat zorgen, omdat wij op gemiddeld 5 voedingen zitten.  

Het is een super tevreden kereltje, slaapt bijna het klokje rond 's nachts en slaapt overdag ook nog 3 keer minstens een uur. Speelt lekker, is vrolijk, veel plasluiers etc. Al met al heb ik eigenlijk niks te klagen, als ik t zo lees

Bedankt voor jullie tips. Met een aantal daarvan  kan ik zeker wat!

groetjes
Linda

Kindje tevreden, mama tevreden en groei goed = alles goed.
Maar omdat je schrijft dat de groei vrij abrupt stagneert zou ik toch even die borstcompressie en het wisselvoeden proberen.

Hoi Linda,

Sorry, was even niet op het forum. Maar om toch nog antwoord te geven op je vraag: Mijn dochter (van dus 4,5 maand) krijgt nog zo'n 6 voedingen per dag. Ik geef niet volledig BV, want overdag krijgt ze FV. Ik heb besloten op mijn werk niet te gaan kolven en dat blijkt (voor mij/ons) een heel goede beslissing.
Ze krijgt overdag 2-3x 180+6 FV en verder BV op verzoek, en dat zijn er tussen 18.30 en 7.00 meestal 3 of 4. Wel drinkt ze dan de laatste tijd regelmatig maar één borst, vooral bij de nachtvoedingen (om ca. 2.00 en 5.00). Ze valt dan al snel weer in slaap, en ik hoop dat dat betekent dat ze er zo langzaamaan aan toe is helemaal door te gaan slapen.

Groetjes,
Betje.

Terug
Bovenaan