Vraag over de quinny buzz! Wie heeft er ervaring mee??

Hallo allemaal,

Ik schrijf mee op het zwanger forum en ben dus bezig met voor het eerst alle babyspullen te kopen.
Nu moeten we beslissen over een kinderwagen. We vinden de Quinny Buzz erg leuk. We zouden deze willen vanwege de vormgeving maar ook vanwege het opberggemak omdat je hem klein op kunt vouwen, hij heeft een verstelbare duwstang en we verschillen in lengte, het kindje kan naar je toe kijken dus 2 kanten mogelijk enz enz. Nu is het ding niet goedkoop. Op zich niet erg maar nu keek ik op www.kieskeurig.nl om te vergelijken en daar staan dus hele slechte reviews maar ook hele goede. We weten nu dus niet meer wat we moeten geloven. Er staat dat het een gammel ding is, regelmatig wielen vervangen, het ding kraakt snel, na 4 maanden past een kind er al niet meer in (geen groot kind maar normaal), als de kids op zit/buggy leeftijd komen trekt de wagen het niet meer.

Kortom twijfels twijfels twijfels....wie o wie heeft een quinny buzz en hoe bevalt het?? Is het zo dat als je kind groter wordt en dus niet meer ligt het frame het niet meer trekt?
We zijn heel erg benieuwd naar jullie ervaringen!!

gr.Inge

hoi hoi,

Ik kan je er niet bij helpen, zelf heb ik de quinny speedy sx en ben daar zeer tevreden over en hoor iedereen er positief over!
De wielen kunnen er heeeel makkelijk af en daardoor past die ook goed in de kofferbak.

groetjes leetje 1981

p.s je kent mij niet, maar ik lees regelmatig verhalen van je en ik vind het fijn dat je nu eventjes met de leuke dingen van het zwanger zijn bezig kan zijn!Sterkte met alle zorgen en alle goeds toegewenst!

hoi!!!

Wij hebben de buzz en hebben er geen problemen mee!!
Hij kraakt inderdaad als je hem te vol stopt met boodschappen (maar dan ook echt vol!!) de wielen zijn ook inderdaad niet altijd goed maar je moet ze goed onderhouden bv 1 x per 2 wkn even schoon maken en 1 x per maand inspuiten met wd 40 en hij is weer als nieuw!!!!.

In de bak past je kindje inderdaad ws de 1e 4 maanden en tycho was 5.5 wk tevroeg geboren..... maar dat is logisch. Daarna kan je de wandelwagen erop zetten en evt de maxi cosi super handig!!!!!!

Wij zijn er erg blij mee!!! het is alleen belangrijk dat je de wielen goed schoonhoudt

suc6 met uitzoeken!!

xx wen

Hoi,

Ik heb ook de BUZZ. Met name gekozen ivm het zeer kleine, compacte en errug makkelijk in te klappen onderstel (wij hebben een bovenwoning dus het onderstel blijft steeds, ingeklapt, beneden staan zonder al teveel ruimte in te nemen!), ook hier kunnen de wielen erg makkelijk vanaf. Ik heb er wel een wagenbak van de SPEEDY bij (buggy gewoon van de BUZZ). Momenteel zet ik Isa met haar Maxi Cosi op het onderstel, de bak gebruik ik al heel lang niet meer.
Ik vind het onderstel helemaal niet gammel!
Heb de buggy-inzet nog niet gebruikt (ga ik binnenkort doen) dus daar kan ik niets over zeggen.

Succes met beslissen over inderdaad een hele berg geld!!

Grtz. Poppetje71

Hee meiden,

Bedankt voor jullie reacties!! Is het niet erg kort dat je maar 4 maanden doet met een bak van 169,- euro? Weten jullie of andere bakken dusdanig veel groter zijn dat je er langer mee kan doen?
Hopenlijk komen er nog veel reacties!

Enne wat bijzonder dat er ook mensen van hier mijn verhaal kennen...we proberen inderdaad meer positief te denken!

gr.Ing

hoi hoi

ik heb ook een quinny buzz.
en ik ben zeer over tevreden en mijn zoontje is nu 6 maanden en past nog steeds in de dreami en is ook niet gammel het is een fijne kinderwagen zal geen andere willen.
ik hoop dat je er voldoende aan hebt.

groetjes jessica moeder van mitchel 10-08-2006

Hallo,

Wij hebben voor onze zoon nu 6 mnd een complete Quinny buzz aangeschaft, ik wou eigenlijk een bugaboo maar die vondt mijn man zo lelijk dus kreeg hij deze keer zijn zin. De dreami(wagenbak) is inderdaad aan de kleine kant met 4/4,5 mnd paste hij er niet meer in ik zou die ook niet nieuw kopen wij hebben er nieuw nl. 159 euro voor betaald maar op MP staan er genoeg tweedehands voor een veel zachter prijsje   en aangezien je er maar 4 mnd mee doet.   Sinds   hij 5 mnd is   gaat hij in de buggy die ik dan helemaal op de ligstand zet. Ik moe zeggen ik heb helemaal geen problemen met de Buzz ik vindt hem echt heel fijn, het in en uitklappen is echt een eitje, hij is echt ook heel licht dus je hoeft   niet zwaar te tillen met in en uit de kofferbak laden, de wielen klik je er zo vanaf, de dreami zet je er heel makkelijk op en af met de adapters en de buggy seat gaat ook super makkelijk. Met de wielen heb ik abso;uut ook geen problemen   het zwenkwiel aan de voorkant is echt super je kan hem zo met 1 vinger ronddaaien zeg maar . Het enige nadeel vindt ik dat je er niks aan kunt hangen en het boodschappenmandje( niet standaard kost 20 euro) is erg klein.
Al met al een superwagen maar toch heb ik hem op marktplaats te ruil aangeboden tegen een Bugaboo omdat hij toch wat stabieler is je kunt er een netje aanhangen en je kunt er een kiddyboard aan zetten handig voor mijn oudste. Maar met de Buzz moet je maar net geluk hebben ik heb er ook veel negatieve dingen over gelezen maar hier in iedergeval 1 iemand die tevreden is.

Succes met je keus te maken groetjes Ellen

hoi Inge,
ik ken ook je verhaal en wens je alles dat fijn en goed is op deze wereld. Maar goed, nu even over je vraag: ik heb zelf de bugaboo en die bak is misschien wel iets groter (of niet, geen idee), maar je kleintje heeft waarschijnlijk wel behoefte om UIT de bak en IN de wagen te gaan als hij of zij 4 maanden is! Milo zat al erg snel in de wagen van de bugaboo omdat hij veel meer om zich heen wilde kijken. Dus  om die reden  zou ik het niet laten.
liefs Stephanie!

Terug
Bovenaan