Vraag over eisprong

A

Anoniem

Guest
Misschien een rare vraag, maar ik wou het toch graag aan jullie vragen. Als je je eisprong voelt; ben je dan al te laat om te klussen (omdat je eisprong is (geweest)) of moet je juist als je em voelt gaan klussen. Betekent het bovendien dat als je je eisprong voelt dat je die maand niet zwanger bent geraakt??? Wie weet dit???

Hoi, als je je eisprong voelt dan is hij nog maar net onderweg zeg maar en is dan een paar uur of 1 dag vruchtbaar dus volgens mij zou je dan kunnen klussen.
Jammer want ik voel hem niet zou niet weten waar ik op moet letten hoor,
maar als je zwanger bent dan krijg je volgens mij geen eisprong meer maar dat weet ik niet zeker,
Groetjes renata 2 kindje 5 ronde

hoi hoi

je zult zelf uit moeten vogelen waneer jij je eisprong voelt. bij iedereen is dat weer anders, bij mij bijv. kondigt mn eitje zich al een dag of 4 van tevoren. je laatste vraag snapte ik niet helemaal. pas na de eisprong kun je zwanger worden, dus als je hem voelt is bevruchting nog niet mogelijk. het kan wel zo dat je hem te laat voelt. of dat je 2 dagen ervoor seks hebt gehad, en direct na de eisprong bevrucht bent, maar voor de eisprong kan niet. of las ik je vraag nou verkeerd??

liefs janine

Ik voelde gisteren menstruatie-achtige pijn zeg maar, en ik zit ook precies op de helft van mijn cyclus!!! Maar net als met temperaturen; als je verhoging krijgt, ben je al te laat om te gaan klussen! Zo dacht ik misschien ook wel als je je ei voelt, dat je dan al te laat bent..... Vandaar die laatste vraag; dat als je ei voelt, dat het dan al te laat is om te klussen en dat je die maand niet zwanger bent geraakt.... Maar uit jullie verhaal op te maken; je moet juist gaan klussen als je em voelt tot een paar dagen erna??? (janine jij zegt juist later toch?)

Hoi Kkimmm,
Ik voel m'n eisprong altijd een dag of 3 vantevoren aankomen en het voelt als een  zeurderige pijn. Nu voel ik het heel sterk aan de linker kant.
Misschien heb jij echt alleen op het moment van de eisprong pijn. Aangezien je eicel niet zo heel lang overleefd zou je dan gelijk moeten klussen. Maar beter is dus die avond daarvoor. De dag na je eisprong ben je niet vruchtbaar omdat het eicelletje niet zo lang leeft  en kan je dus ook niet zwanger raken.

Hoop dat ik je vraag heb beantwoord.

Groetjes TeHa

oke, ik las je vraag verkeerd. pas op het moment van de EISPRONG ZELF, word je bevrucht, maar dat weet je wel, dus ik las het verkeerd. maar hem voelen, dat verschilt. ik voel hem eerder, dus een paar dagen dat hij daadwerkelijk springt. dus dat betekent in mijn geval, als ik hem voel, heb ik nog een paar dagen tijd. maar dat zal wel niet bij iedereen zo zijn. dat moet jezelf even uitzoeken. dat kan aan de hand van de lengte van je cyclus ( met 28 dagen, je krijgt een pijnlijk gevoel op dag 12 bijv. en duurt tot dag 15, dan voel je hem dus eerder) of, wat betrouwbaarder is, aan de hand van temperatuurschema's of ovulatie testen.

liefs janine

Ik voel normaal mijn eisprong nooit, maar deze maand heb ik 2 dagen een soort ongesteldheids buikpijn gehad, dus ik denk dat dat mijn ei was. Nou nu weer afwachten.....25e mijn NOD, dus dat duurt nog even!

Terug
Bovenaan