Vraag over kleertjes

Hoi allemaal,

Ons kindje wordt begin november geboren. Aan rompertjes (eerste maatjes) heb ik inmiddels voldoende verzameld. Ik vroeg me af waar jullie de kleding voor erover heen kopen. Dus de broekjes en truien (aangezien het dan bijna winter is). Ik zie op internet wel veel reclame voorbij komen van heel schattige mooie kleertjes maar vind die eigenlijk echt te duur, 20 euro voor zo'n mini truitje bijvoorbeeld. En hoeveel van dit soort setjes voor over de romper heen heb ik nodig in maat 50 / 56? Ik heb wel al een aantal van die warme fleece onezies waar hij/zij lekker in kan chillen thuis.

Alvast bedankt voor jullie tips!!
 
Onze oudste is van januari en we verwachten in november ook het tweede kindje. We hebben shirtjes en broekjes met een lange mouwenromper. En we wikkelde hem altijd in een dekentje. Dat was echt heerlijk.
 
Ik zou persoonlijk niet al te warme truien kopen voor zo’n kleintje. Als het wat kouder is kan je hem/haar beter toedekken of inwikkelen met een dekentje. Truitjes kunnen gauw erg warm worden. Ik zou inderdaad ook voldoende rompers met lange mouw aanschaffen en gewoon wat shirts met lange mouw. En onesies of boxpakjes zijn uiteraard ook heerlijk comfortabel voor een baby, maar zou die ook niet van te dik materiaal pakken. Fijne zwangerschap nog!
 
Oh en als je voor minimaal iedere dag van de week een setje hebt (zou altijd een paar setjes reserve nog pakken) zit je denk ik in het begin wel goed. Je zal zien hoe snel hij/zij eruit groeit :)
 
Inderdaad zoals hierboven staat liever laagjes. Dus romper met lange mouwen en shirt met lange mouwen. En dan eventueel nog een vestje of dekentje eroverheen. Mijn oudste zoon is van december en die heeft de eerste maanden eigenlijk nooit een trui aangehad. Want je moet ook weer uitkijken voor warmtestuwing.

Ik zou als ze verwachten dat je baby een beetje ‘gemiddeld’ wordt (als ze nooit aangegeven hebben dat het een kleine of een grote baby wordt) 3 setjes maat 50 en 3 setjes maat 56 kopen. Bij maat 56 kan je altijd de mouwen en de broekjes nog even omslaan. En je gaat ook nog kleding krijgen van kraambezoek, en ze zijn helaas vaak snel uit die kleine maatjes.

En wat rompers betreft. Zou ik rompers maat 50/56 kopen en daar wel zeker een stuk of 7 van kopen. Bij de Zeeman hebben ze fijne en niet duur. Voor van die hele kleintjes heb je ook overslagrompers. Dat is zeker in het begin wel handig met aantrekken.
 
Waar: zeeman, wibra, hema... zeker voor newborns begon ik ook niet aan broekjes van 20 euro per stuk, zonde van t geld!
Wat: zoals de rest al zegt, koop niet te warme kledingstukken, maar beter meerdere dunne laagjes. Dan kun je voor elk weertype iets aantrekken, en ook makkelijk combineren! De eerste maatjes groeien ze supersnel uit dus koop vooral niet te veel =)
 
Ik sluit me aan bij wat hierboven genoemd wordt. En inderdaad, 20 euro is echt belachelijk ? Met een beetje pech groeit je kleintje snel en krijg je ook nog wat van kraambezoek, wat je dan ook 'verplicht' een keer moet aantrekken, en zo heeft je kindje dat prachtige truitje 2 keer gedragen. En geloof me, jouw kindje is hoe dan ook de mooiste en de schattigste op de hele wereld, ongeacht wat hij/zij draagt;)
Zeeman en Wibra hebben voordelige kleertjes, maar je kunt ook marktplaats/vinted eens bekijken. Zeker die kleine maten (zeg tot +- 74) groeien ze snel uit, dus veel kleertjes zijn echt nog in goede staat! Je hebt vaak van die pakketten voor weinig geld (voor bv 20 euro heb je dan heel wat broekjes en truitjes in verschillende maten).
Verder ben ik groot fan van basic broekjes (effen, streepjes, sterretjes, maar niet te gek) en een leuk shirtje erboven. Als je echt setjes hebt, 'moet' je meteen alles vervangen bij een spuitluier of een flinke lading spuug. En een broekje met print is hartstikke leuk, maar staat vaak toch wat raar als je er ook een druk truitje boven hebt. Aan de andere kant, who cares, jouw baby maakt het in ieder geval niet uit ;)
 
Ik heb van de week voor ons 2e kindje (wordt een jongen na een meisje te hebben) gewoon op vinted besteld. 9,- voor 3 overslag shirtjes maat 50 incl zendkosten. Ze zijn nog zo goed als nieuw want zoveel hebben ze maat 50 meestal niet aan. En het blijft vaak erg netjes. Gewoon thuis lekker gewassen en hop de kast in. Verder heb ik sinds ik zwanger ben gelijkelijk ook gekocht in uitverkoop bijv bij happybee.nl kleertjes.com en schattigebabykleertjes.nl. Zo is het niet in een keer een dure grap maar koop je dus gelijdelijk kleertjes. Van ieder maatje heb ik wel wat. En nu ook echt wel genoeg. Maar de beste tip is echt vinted. Echt heel veel pareltjes voor een klein prijsje.

Succes!
 
Terug
Bovenaan