Vraag over kleertjes

Wij hadden veel boxpakjes in het begin. Die kwamen vooral van c&a, Hema en zeeman. In het begin kleed je je kindje meestal niet om voor slaapjes dus spijkerbroekjes en truitjes zijn niet handig. In zo'n boxpakje kunnen ze lekker tukken. Lekkere wikkeldoek eromheen en klaar. 
 
Ik koop al sinds geboorte zo goed als alles op marktplaats en Vinted (ge-wel-dig!) Ik krijg altijd te horen hoe leuk en origineel mijn zoontje gekleed is (nu 2 jaar) en alles kost me een habbekrats (en wordt naderhand gewoon weer doorverkocht).
In het begin droeg mijn zoontje altijd lekker een boxpakje, 1 die van boven tot onder open kan, geen gerommel over het hoofdje, vinden ze vreselijk! Ik weet nog dat ik toen 6 boxpakjes van Noppies voor €25 incl. Verzendkosten via marktplaats heb gekocht, allemaal in z.g.a.n. staat. Ik heb ze voor dezelfde prijs weer kunnen verkopen. Ik ga gewoon geen €30,- voor zo’n pakje uitgeven terwijl ze het echt maar een paar dagen/weken dragen. Dat maakt ook dat tweedehands kinderkleding vaak in perfecte staat verkeert.
 
Vinted is echt een uitkomst! Mooie, tweedehands kleding en hoeft niet veel te kosten. Verder ben ik fan van Zara. Mijn dochtertje is geboren op 18 nov 2019. Droeg rompertjes met lange mouwen en iets luchtigs erover heen.
 
En ik zou “investeren” in een mooie omslagdoek. Hier kun je je kindje makkelijk inwikkelen als hij/zij het te koud krijgt.
 
Kleding kan je zo duur maken als je zelf wilt. Ik heb praktisch niks aan uitgegeven.
Ik had bij de eerste heel veel meisjeskleding gekregen van vriendinnen en familie. Nu zwanger van een jongetje. Ik heb bij een ruilpunt van Krijgdekleertjes.nl alle roze kleding geruild voor blauwe kleding. En ook echt mooie kleding. Gelijk alles van maat 50 t/m maat 80 geruild. Dus ik kan een tijdje vooruit.
Als je zelf niks hebt om te ruilen kan je je ook aanmelden op de site en 3 'ruilpunten' kopen voor een klein bedrag. Dan kan je drie dozen vol kleding al bestellen.
 
Wat ook goed is om je te beseffen, is dat baby’s niet elke dag hoeven te worden omgekleed. Soms wel, want dan spugen of schijten ze alles onder, maar onze baby’s hebben ook gerust 3 dagen hetzelfde aangehad in het begin, wat behalve liggen doen ze vrij weinig, kleding wordt niet vies en dat gepluk is alleen maar vermoeiend voor ze, dus omkleden doe je vooral voor jezelf… Als je er dan vanuit gaat dat ze vaak met 2 weken wel al echt in 56 kunnen (mits gezond etc, zelfs mijn mini meisje kon dat aan na week of 2), weet je dat je weinig nodig hebt, als je tussendoor ook nog keer wast. Mijn zoontje is nu 8 weken en zit grotendeels wel in 62, heb er soms buikpijn van dat hij bepaalde kleertjes nooit aan heeft gehad, zo zonde! Dan krijg ik als cadeautje weer een truitje/shirtje/korte broek en weet ik al dat het wellicht nooit gedragen wordt. Vind ik vervelend voor de gene die het geeft. Nu geef ik het door, lever het in voor ouders die het minder breed hebben of verkoop het. Het liefst zou ik 4/5 effen setjes in elke maat hebben, dan maar keer extra wassen als het een schijt-dag is, maar stuk minder verspilling!
 
Terug
Bovenaan