Vraag over opvoeden?

hoi hoi

Wat een vragen vanavond he? Mijn dochter is 21 sept 16 maanden en ze is erg gefrusteerd ze kan inmiddels aan 1 handje lopen en stappen via tafel of bank of kast gaat ook prima.Als ze iets niet mag zeg ik nee en dan probeer ik kort samen te vatten waarom nee en dan begint ze te huilen en op de gront te stampen, ze wil zo ongeveer de hele dag aan 1 hand lopen als je hier niet in mee gaat gaat ze schreeuwen.Als je speeltejs op de grond heb liggen dan komt ze met een speeltje naar mijn en dan trekt ze zich aan mij benen op en dan geef ze het speeltje aan mij ze wil dan met mij spelen doe ik dit niet en zeg ik dat ze zelf even moet spelen dan gaat ze weer huilen en dit gaat de hele dag zo door het is echt vermoeiend en ik weet niet hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Ze komt als ik even aan tafel zit thee te drinken ook weer naar mij toe en dan wil ze ook weer op schoot dit kan wel een paar keer maar niet de hele dag.
Ik denk dat ik haar toch misschien al wel te vaak de zin heb gegeven of zo omdat ze hiernaa begint met schreeuwen, maar hoe kan ik dit weer goed krijgen wat is dan de aanpak kan iemand mij helpen.

Greotjes Willy

Het belangrijkste van opvoeden is consequent zijn.
Niet dat ik een opvoedster ben, ik ben bij de oudste ook flink de mist in gegaan. Onder het mom van doe maar anders is het weer krijssen.
Nu heb ik het bij haar weer goed en is ze gewwon erg lief en luisterd goed. Maar dit was wel een goede les ik ben bij mijn zoon nu heel consequent en hij luisterd nu heeel goed.( ik ben daar zo trots op hij is net 1,5)
Hij weet ook dat als hij gaat drammen (probeerd hij echt weleens) dan kijk ik hem streng aan en zeg dat dat niet nodig is, gaat hij dan door zet ik hem even appart.

Werkt hier super!!!!!!!!

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Het is nooit te laat om consequent te worden.

Succes groetjes Lique

Hoi,

Consequent zijn is idd heel belangrijk, zeker als ik jou verhaal lees is het duidelijk dat ze puur aandacht wil, dat is natuurlijk logisch en goed maar daar zitten grenzen aan, je kunt haar het beste negeren als ze gaat schreeuwen, laat haar maar en geef een complimentje/knuffel als ze lief gespeeld heeft!
Maar het is hoe dan ook bij de meeste een aanhankelijke periode, ik noem mijn jongste op het moment ook regelmatig mijn beenklever,,haha
Wat ik ook wel vaker doe is 10min met ze spelen en dan ga ik weg, even aandacht geven en dan weer mijn eigen dingen!

Succes Gr MJ

ik ben het helemaal eens met lique.
consequent is heel belangrijk.
nathalia probeert ook af en toe wel haar zin door te drijven.
ook ik kijk haar dan streng aan en zeg: doe eens even normaal, anders ga je de hoek in.
meestal doet ze dan wel weer normaal,
zo niet, dan gaat ze de hoek in.
stampen, schreeuwen of wat dan ook tollereer ik niet.
(hahaha ik lijk wel zo'n oud wijf :p)
maar goed, dan moet je wel even op de lip bijten, want dit is natuurlijk niet in 1 keer afgeleerd.

succes!

oh ja.... ook ik ben de fout meerdere malen in gegaan hoor, door haar haar zin te geven met alles.
maar nu ik consequent ben, weet nathalia ook waar ze aan toe is en wordt alles duidelijk voor haar.
ze is een ontzettend lief kind.
natuurlijk wilt ze ook bij mij op schoot, of trekt ze aan me broek dat ik mee moet om ergens naar te kijken of te spelen. maar dat is logisch, een kind heeft aandacht nodig.
maar nathalia weet zichzelf ook heel goed te vermaken als ik zeg, nu even niet :p

liefs, do

Hoi Willy,

Daniel heeft dit ook vaak, steeds naar je toe komen en je aandacht willen hebben.
Nu probeer ik iedere dag s'ochtends een tijdje met hem te spelen en hem alle aandacht te geven, en daarna moet hij zelf gaan spelen en doe ik niet meer mee, hier heeft het wel geholpen, en als hij niet luistert krijgt hij straf en moet hij op een kleedje in de hoek zitten.

liefs marina

Laura wil ook het liefst met mij spelen, maar als ik zelf iets aan het doen ben vermaakt ze zich goed zelf. 's ochtends ben ik dan vaak nog huishoudelijke dingen aan het doen en vermaakt ze zich prima, als ik dan op de bank ga zitten komt ze naar me toe voor aandacht. Ze hangt niet aan mijn been, wel heb ik gemerkt dat ze niet alleen kan spelen als ze moe is.

Ik doe het andersom als Marina, ze moet eerst zelf spelen en later kom ik met haar spelen, andersom zorgt voor een huilbui bij mijn meisje.

Hoi,

Myrthe heeft rond die tijd ook dat schreeuwen en gillen en stampen gehad. NEGEREN!!
Weglopen en iets anders gaan doen. Dan hebben ze zo door dat dát geen effect heeft.
Verder is consequent zijn heel belangrijk.
Bij mij is NEE ook nee. Ik zeg dan ook: Ik waarschuw nog 1x anders ga je de hoek in!
En dan werkt. Wat ook al werkt als ze niet wil doen wat ik zeg (naar boven gaan. of meelopen) is tellen. Dan zeg ik: Ik tel tot drie. 1.... 2..... en vaak komt ze dan gelijk hahahaha Ik lijk mn moeder wel....
Het is even lastig en zeker in het begin pittig, maar kinderen proberen je uit en als je nu laat zien waar je grenzen zijn dan wordt het vanzelf weer rustig in huis.
Sterkte ermee

Liefs Irene

Hoi Willy,

Wat vervelend hè deze zwaan-kleef-aan periode?
Isabelle heeft het ook best wel erg sinds ± 2 weken.
Ze is nu ruim 17 maanden en hangt soms echt hele dagen aan mijn broek. (lang leve riemen! ;-))
Ze speelt 's morgens eerst even in de box tot ik aangekleed ben en nadat we boodschappen oid hebben gedaan doe ik wat in het huishouden en speelt ze lief zelf tot ik klaar ben en we samen "koffie" gaan leuten.
's Middags speelt ze eerst weer even zelf en dan spelen we samen of lezen een paar boekjes (die periode heeft ze nu ook) tot ik aan het eten ga beginnen.

Ik denk altijd maar op die hangdagen: "gaat vanzelf weer over" want ik merk dat wanneer ik geirriteerd raak Isabelle nog meer aan mij hangt en mij ook niet loslaat als papa thuiskomt.

Succes ermee.

liefs Monica

Terug
Bovenaan