Vraag over opvoeden?

had ik net een heel verhaal getypt: storing!
....forum!

Isabelle heeft dit ook heel vaak, ik laat haar eerst zelf spelen en daarna pas samen spelen, anders is het huilen geblzen.
Ze is nu ruim 17 maanden en sinds een paar weken een zwaan-kleef-aan periode (lang leven de broekriem! ;-) )
(niet om mee te slaan, maar omdat mijn broek dan niet elke keer op mijn enkels hangt...)

Nou goed, hopelijk is het maar een fase en is het snel over.

Het grappige is (of eigenlijk ook niet grappig) als ik tegen Isabelle zeg: ik tel tot 3 en dan 1 zeg, gat zij verder met tellen!
Dus dan ben ik niet lang boos, maar vertel ik nog wel even dat datgene wat ze aan het doen was niet mag.

Liefs Monica

dat tellen vind ik ook weer zo iets moeilijks.
ik deed t soms ook wel eens bij nathalia.
als ze bv uit haar kinderstoel wilt, terwijl we nog aan t eten zijn.

nou waren hier zaterdag vrienden van ons, met een kindje van 3 jaar.
als ze haar zin niet kreeg, ging ze dus ook boos tellen!!!
ja, zegt haar vader.. ik kan haar niet op haar kop geven, want ik doe t zelfde bij haar.
heeft hij aan de ene kant wel gelijk in, maar ik vind het toch wel erg brutaal overkomen.

moeilijk, moeilijk

Hee Dotjuh,

Kinderen gaan je op een gegeven moment nadoen ook dus als ze boos zijn.
Ik schijn als klein meisje eens de pop op de gang gegooid te hebben en geroepen dat als ze zich weer kon gedragen ze weer naar binnen mocht komen whhaaahaaa.....
Wat je ook doet, ze doen het toch na. Maar als het zich tegen je gaat keren.... tja dan laten merken dat je er niet van gediend ben ofzo?
Ik weet het ook niet hoor.....

als Quinten niet wil luisteren kijk ik hem eerst aan en vertel hem dat ik het niet leuk vond.
als hij doorgaat, gaat hij wel de hoek in.
voor even en dan is het vaak weer goed en daat ie weer verder waar ie me bezig was.
kinderstoel precies het zelfde.
niet blijven zitten.
3x waarschuwing geven en dan vast zetten.

helpt hier erg goed.

Terug
Bovenaan