Vraag over ovulatietest

<p>Beste Leden,</p><p>Ik ben deze maand begonnen met ovulatietest.</p><p>Ik heb een wisselende Cyclus gemiddeld tussen 28-30 dagen.</p><p>Ik heb op dag 10 van me cyclus de eerste test gebruikt toen heel licht streepje maar dag 11&12 ( zaterdag en zondag )van me cyclus was de ovulatietest positief nu vandaag dag 13 heel licht streepje.</p><p>Op de 2 dagen dat de test positief was hebben we seks gehad .</p><p> Betekend dit dat waarschijnlijk me eisprong gister heeft plaatsgevonden ? Wel vroeg dan namelijk. </p><p> </p><p>Groetjes Mariska   </p>

Volgens mij heb je binnen 24-36 uur na een positieve test je eisprong. Maar ik weet het het niet 100% zeker. 

Ja dat dacht ik ook. Maar is idd best vroeg. Was de test wel zeker positief? Kmdat het verschil van heel licht streepje tot positief in 1 dag zo groot lijkt. Zal vast bij iedereen verschillend zijn maar bij mij liep het echt per dag op. 

[quote quote=10292070]Ja dat dacht ik ook. Maar is idd best vroeg. Was de test wel zeker positief? Kmdat het verschil van heel licht streepje tot positief in 1 dag zo groot lijkt. Zal vast bij iedereen verschillend zijn maar bij mij liep het echt per dag op.[/quote]
 Ja, was positief.
Gister heel licht streepje .
Merkte het ook aan me slijm met posifief  testen was dat slijm erg aanwezig en gister was dat niet meer.

Wel verwarrend want ik ging er zelf vanuit dat nu ongeveer me eisprong zou gaan plaatsvinden (dag 14).

[quote quote=10292070]Ja dat dacht ik ook. Maar is idd best vroeg. Was de test wel zeker positief? Kmdat het verschil van heel licht streepje tot positief in 1 dag zo groot lijkt. Zal vast bij iedereen verschillend zijn maar bij mij liep het echt per dag op.[/quote]
 Ja, was positief.
Gister heel licht streepje .
Merkte het ook aan me slijm met posifief  testen was dat slijm erg aanwezig en gister was dat niet meer.

Wel verwarrend want ik ging er zelf vanuit dat nu ongeveer me eisprong zou gaan plaatsvinden (dag 14).

Het kan zijn dat je een langere luteale fase hebt dan gemiddeld, of dat je deze keer een wat kortere cyclus hebt. Het feit dat je afscheiding en ovulatietest je het idee geven dat je eisprong er was, lijkt me wel reden genoeg om aan te nemen dat dat klopt!!

[quote quote=10292120]Het kan zijn dat je een langere luteale fase hebt dan gemiddeld, of dat je deze keer een wat kortere cyclus hebt. Het feit dat je afscheiding en ovulatietest je het idee geven dat je eisprong er was, lijkt me wel reden genoeg om aan te nemen dat dat klopt!![/quote]

Wanneer je dan 2 keer een positieve test heb en daarna een vaag streepje betekend het dan op het moment van vage streep dat je, je eisprong gehad heb?

Niet helemaal: je de ovulatietest meet een piek in het LH hormoon. Binnen 2 dagen na die piek vindt je eisprong dan plaats. Als je de dag na een positieve test een vage streep krijgt, betekent dat sowieso dat de piek voorbij is. Je ovulatie kan dan dus al geweest zijn, óf binnen een dag nog moeten gebeuren.

In jouw geval dus: dag 11-12 positief = dag 13-14 ovulatie

Terug
Bovenaan