Vraag over Ovulatietesten

Hoi Meiden,

Ik ben begonnen met ovulatietesten. Nu had ik vanochtend een heel licht streepje naast de controletest. Geeft dit aan dat ik over een paar dagen een dikker streepje heb? En is het verstandig om 2 keer per dag een test te doen om de dikke streep niet te missen??

Groetjes Maaike

hoi,

Je moet gewoon het schema op de verpakking aanhouden. 2x op een dag heeft volgens mij niet zoveel zin. Wel elke dag op hetzelfde tijdstip testen.
Het is bij iedereen verschillend maar het kan nog wel een paar dagen duren voor de streep donkerder wordt.
Succes!
Elke

hoi sorry dat ik er mee bemoei.
ik ben nu 5 maanden bezig voor ons eerste kindje.
deze maand eindelijk kreeg ik hevige buikpijn en ben gewoon een test gaan doen.
niet aan de handleiding gehouden en ja 2 dikke strepen.dus een eisprong.
ben gaan klussen en klussen en klussen en nu afwachten.
ik ben 26 jan ongesteld geworden en 4 febr mijn eisprongdus 18 febr mijn nod.
mijn vorige cyclus was 34 omdat ik 5 dagen overtijd was en werd toch ongesteld.
snap je het nog.

liefs yvon

Hoi Maaike

ik ben sinds een paar maanden ook aan het testen,en ik heb nog nooit een dikke streep gezien,alleen een heel dun streepje.
de eerste maand dacht ik,ik heb hem gemist,kan gebeuren,na 3 dagen dunne streepjes.
maar de tweede keer was het weer zo,toen heb ik is zitten lezen hier op het forum,en het schijnt dat meer mensen dit hebben gehad.
ik heb naar sensitest gemaild,en hun antwoord was,dat ook een dun streepje genoeg is voor een ei.
dus als je een dun streepje heb moet je gewoon even om de dag klussen,en het liefst nog een dag extra.
ik heb dit deze maand dus zo gedaan,en moet nu wachten op mijn nod dat zal aankomende maandag zijn(hoop zo dat het raak is)
hoop dat je hier wat aan hebt.
succes groetjes Cindy

Dank jullie wel voor jullie reacties!
Had vandaag een een licht streepje. Ik zit nu op dag 11 van mijn cyclus en vorige maand was mijn cyclus 28 dagen. in principe heb ik dan mijn ei over 3 dagen. Misschien dat het streepie nog donkerder wordt een dezer dagen. Als je streepie donker is moet je klussen he? Dan is het nog niet te laat. Ik ga zeker deze week om de dag klussen en als mijn streep donkerder wordt elke dag maar.
Vorige maand was ik er niet zo mee bezig. Ook niet echt gericht geklust, maar ik merk nu wel weer dat ik weer ongeduldig ben!! en mij ei is nog niet eens geweest, kan je nagaan!

Hoi Maaike,

Ik ben deze maand ook begonnen met ovulatietesten van Sensitest.
Ik had op woensdag, donderdag geen tweede streep, op vrijdag een licht tweede streepje en op zaterdagavond een duidelijk tweede streep! Dus mijn eisprong binnen 24 tot 48 uur. Die zaterdagavond hebben we goed geklust. Zondag had ik weer een licht streepje en dat ik eigenlijk al tot vandaag zo!

Ik heb sensitest gemaild en kreeg ook erg snel antwoord.
Die meneer (???? zoiets bespreek je toch liever met een vrouw) gaf aan dat ik waarschijnlijk zaterdag mijn LH piek had en dat het heel normaal is dat LH meetbaar blijft na de eisprong en dus die lichte streep tot nu toe verklaart.

Ik zou zeggen; gewoon blijven klussen en testen, wie weet krijg je nog een dikkere streep en dan heb je nog tijd genoeg om te klussen! Eisprong komt dan toch pas na 24 tot 48 uur.

Succes ermee en hopelijk zijn we snel zwanger!

Groetjes Marieke
Zoontje van 16 maand en sterk verlangend naar een tweede schatje!

Hoi marieke,

ik hoop dat het bij mij ook zo gaat. Fijn om te weten als je een dikke streep hebt dat je nog effies goed kan klussen .
Ik ga lekker door met teseten en ik hoop snel een dikke streep te zien. Wanneer is jou NOD??

Groetjes maaike

Terug
Bovenaan