Hallo meiden,
Gelukkig, het forum doet het weer en Ik wil jullie en eigenlijk jullie partners direct om een mening vragen voor mijn man!
Ook wij denken best wel eens na over een tweede, omdat het meer dan een jaar duurde voordat ik zwanger was van Jente (hadden te horen gekregen dat het wel eens lang kon gaan duren, na onderzoeken, en toen bleek ik zwanger), knaagt dat toch een beetje.
Hoe lang duurt het voor je weer zwanger bent???
Ik merk dat mijn man echt met een aantal vragen en gedachte speelt. Hij wil wel een tweede maar....
- Hoe geef ik beide kinderen evenveel aandacht? Ik kan toch niet spelen en stoeien met de jongste als Jente wil vertellen over school of zijn tekening wil laten zien??
- kan ik van een tweede net zoveel houden als van de eerste?
- hoe gaat dat als je met twee kinderen op stap gaat?
Ik weet zelf, ook omdat ik al jaren in de kinderopvang werk, goed hoe kinderen in welke leeftijd zijn. Natuurlijk zal het niet altijd soepel gaan maar het zal echt niet makkelijker zijn als Jente bijvoorbeeld 6 jaar is voordat een tweede zal komen!
Mijn man ziet voornamelijk chaos denk ik en hoe kun je nou met 2 kinderen alleen op stap? Je moet dan toch voor de makkelijkheid altijd met zijn tweeen zijn?
Ik hoop dat er een aantal papa's eens hun meningen en gedachte willen delen met mijn man? Gewoon eerlijk over hoe je er over dacht voor het zover was en hoe het gaat als je er twee hebt? Kun je de aandacht goed verdelen en wat vind je moeilijk?
Alvast bedankt, ik hoop hem op deze manier een beetje antwoord te kunnen geven op zijn vragen (hij weet overigens dat ik dit aan jullie vraag hoor).
Groetjes Fennie en Jente