Vraag?

Hi meiden,

Ik heb in mei een miskraam gehad... En in die tussentijd is het nog niet gelukt om zwanger te raken..

Ik loop al maanden met een schimmelinfectie waarvan ik niet wist dat het een schimmelinfectie was tot aan deze maand. Mijn vriend en ik zijn daar nu allebei aan geholpen.

Nu las ik veel op internet dat als je een schimmelinfectie hebt je dan moeilijker zwanger kan raken omdat je baarmoederslijmvlies taaier word.. Hebben jullie hier ervaring mee? Dat het is. Gelukt nadat jullie een kuurtje hadden daarvoor of is het een fabel?

Liefs..
 
Schimmelinfectie komt vaker voor als je zwanger bent. Of er causaal verband is tussen een schimmelinfectie en vruchtbaarbaarheisproblematiek zou je aan je arts moeten vragen. Wat er gelezen wordt op internet vind ik veel te vaag en kan ik niets mee.
 
Spermacellen kunnen zich het makkelijkste voortbewegen in een wat meer waterige afscheiding. En ook het slijm dat de baarmoedermond afsluit is rond je vruchtbare periode makkelijker doordringbaar (anticonceptie werkt met dit gegeven door dat slijm juist taai en dik te maken).

Ik kan me voorstellen dat je met een schimmelinfectie een minder gunstig ‘klimaat’ hebt voor de spermacellen. Hangt ook weer heel nauw samen met pH-waarde van de vagina. Die is over het algemeen al vrij zuur waardoor het overgrote deel van de cellen het loodje legt voordat ze de baarmoedermond bereiken.
Denk niet dat er bewijs bestaat voor het gegeven dat je minder makkelijk zwanger raakt door een schimmelinfectie. Maar een goede en gezonde vagina draagt zeker wel bij een een grotere kans op bevruchting.
Daarom is het voor een vrouw bijv ook belangrijk om voldoende opgewonden te zijn/een orgasme te hebben.

Weet niet wat de dokter verder geadviseerd heeft maar een schimmel (candida)infectie heeft soms een link met bepaalde voedingspatronen. Veel snelle koolhydraten etc vergroten de kans hierop. Als het iets langdurigs was bij jullie misschien de moeite waard om je ook in te verdiepen.
 
Terug
Bovenaan