Vraag



Hoi allemaal en nog een maga goed 2004.
Ik heb een vraag en waar kan je die nu beter stellen aan de moeders kers vers of met al einige ervaring.

Ik ben zwanger 26 weken en 3 dagen van mijn eerste kindje. Ik ben 8 april uitgerekent, en ben nu begonnen met de baby kamer enz. Ik ga in het ziekenhuis bevallen en wil de spulletjes die op de lijst staan voor het kindje al vast halen. Nu staat er een mutsje bij alleen weet ik niet welke maat dat moet zijn. Ik weet wel dat je van truitjes en broekjes maat 56 moet hebben en voor achter de hand maat 62 maar geld dat ook voor een mutsje en handschoentjes en sokjes en schoentjes?????

En hebben jullie misschien nog tips wat zeker handig is om ook te halen?????

En voor wie wat kwijt wil over de bavalling brand aub los want over 3 maandjes ben ik aan de beurd bij gezondheid en zie er wel tegen op. Ook omdat ik niet weet wat me te wachten staat het is immers me eerste.

Graag hoor ik het van jullie.
Ene alvast mega bedankt.

Groetjes van Paulien

 
Je hebt bij de HEMA goeie mutsjes. Je hebt er van die komplete pakjes voor baby's. Broekje truitje slofjes en een mutsje. Van de mutsjes kan je het best het kleinste mutsje kopen. Baby's hebben hele kleine koppies. Er zitten geen touwtjes aan of andere hinderlijke frutsels. Is schattig maar het ligt niks. Verder heb je het mutsje maar kort nodig. De baby komt in april, dus heeft de muts maar 1 of twee maanden nodig. Daarna kun je een echte muts kopen voor de winter van 2004. Dan is het koppie groter en zit ie wat rechterop in de wagen. En kun je dus ook een leuke frutselmuts opzetten. Het is wel handig om dan een muts te kopen die je kan vastknopen. (sommige) Kinderen zijn niet zo dol op mutsen of petjes.
 
Slofjes ed zou ik nog niet aanschaffen. Die heb je pas nodig als ze gaan kuipen. Wat ik heel fijn vond zijn broekjes met de voetjes eraan vast. Dan raak je niet steeds de sokjes kwijt.
Wat betreft de bevalling; als ik jou was zou ik niet teveel naar de verhalen van anderen luisteren. Iedereen beleeft het op zijn of haar eigen manier en je krijgt zo veel van die 'horror'verhalen te horen dat je jezelf meer druk gaat maken dan nodig is. Laat alles maar gewoon op je afkomen, het komt echt goed!
Heel veel succes ermee en nog veel plesier met je zwangerschap
 
hoi,
ik heb ook net de bevaling achter de rug, en 't valt echt mee en ik gezonde
dochter gekregen.
heel veel succes en spoedig bevaling en ik hoor nog wel hoe met je gaat.
Groetjes
jet
 
Hallo Paulien,
Als je op jacht gaat naar pakjes, kijk dan vooral of het pakjes zijn die je van onderen helemaal kunt openmaken.
Dat scheelt een hoop ergernis als je je baby straks voor de tigste keer moet verschonen.
 
Hi paulien

Alvast succes, ik vond de bevalling meevallen hoor, en dat van een 9 ponder. Ik zou zelf kijken of iemand in je omgeving een mutsje heeft of degelijk. Het zijn items die je bijna nooit draagt, maar iedereen heeft er wel een. Vorig jaar april was het al heel warm. Ook had ik een pakje 50 en 56 bij de hand voor de bevalling. De kleding 50 heeft mijn dochter nooit gedragen. Handige tip. Zorg voor een pakje dat helemaal doorknoopt, zodat het niet over zijn/haar hoofd moet. Als je een speciale bevalling hebt( tang/vacuum) dan is het lekkerder als er niets over het hoofdje hoeft

Succes
 
Hoi paulien, ik had ook maat 50/56bij me, maar ook 50 dat was wel nodig want de rest waste groot, kijk gewoon naar iets wat groot valt en iets wat klein valt, het scheelt nogal in die maat, nog een tip koop niet teveel in maat 62, iedereen geeft die maat, ik had zo,n 20 setjes en zelf niets gekocht in maat 50/56 kreeg ik bijna niets, dus moest ik vanalles gaan halen.
Ik had een verschrikkelijke bevalling van 3 dagen, maar de dag erna vroeg mijn man of de hechtingen meer pijnlijk waren dan de weeen en ik wist al niet meer hoe die voelden.....
Nu na 10 weken vragen artsen of het al een beetje gaat en ik vraag me dan af: hoezo? ik heb een gewedig kind du natuurlijk gaat het!
succes
brenda
 
Hou op over sokjes !! Je kunt voor in het begin idd beter van die pakjes halen met voetjes deraan. Lekker warm.
en opletten dat je ze helemaal kunt openknopen/knipperen. Scheelt heel wat ellende voor je baby...tenminste niet dat gedoe over zijn hoofdje.
Dat mutsje...tja ik heb nog altijd het eerste mutsje en joy is al 20 weken nu en het past nog altijd...klein koppie denk ik :)
Ik zou idd wat kopen in de maat 50/56 want daar krijg je niet zoveel van. En nu maar hopen dat het geen 9 ponder wordt want dan ben je zo uit die pakjes
Succes met je zwangerschap..geniet dervan..is een heel leuke/aparte tijd in je leven.
 
Terug
Bovenaan