Vraag

Hallo Paulien en andere voor de eerste keer aanstaande mama's,
Waar je ook op moet letten is dat de maatvoering bij babykleding niet altijd klopt. Hierdoor had ik wel eens kleding weggelegd bij de 'afdeling te groot' en dan bleek hij er later al weer haast uitgegroeid te zijn. Check dus regelmatig wat past en wat niet. Vooral kleding van de Hema is vaak 1 maat kleiner dan wat er op het label staat.
 
Hoi Paulien,

Zoals je ziet zijn de meeste moeders niet positief over sokjes. Mijn zoontje draagt vanaf zijn geboorte sokjes en verliest ze nooit. Pakjes met voetjes daarentegen zijn een ramp. Hij wriemelt altijd zijn voetjes uit de voorgevormde voeten. Het is dus gewoon een kwestie van uitproberen wat je handig vind.
Wat de bevalling betreft, ga naar de voorlichtigsavonden van de verschillende ziekenhuizen. Ik vond het erg prettig om te weten hoe het er uitziet en waar je je auto kwijt kan etc. Het is vooral ook sfeer proeven.
Als je het prettig vind haal dan een goed boek uit de bieb of de winkel over bevallingen en lees dit op je gemak. Wacht daar niet te lang mee,want mijn kind is 5,5 week te vroeg geboren en de boeken liggen daarom nog ongelezen in de kast.
Tot slot, het is mij meegevallen en ik zag er enorm tegenop. Tijdens de bevalling heb je nog maar 1 doel voor ogen, dat kind moet er uit. Alle andere dingen tellen gewoon niet meer was mijn ervaring.
 
Terug
Bovenaan