Vraag

haha nou dat idee had ik dus ook ja..Maarja geloof nooit dat hij wil trouwen. Denk dat een geregistreerd partnerschap dan de beste oplossing is. En zo ingewikkeld klinkt het ook weer niet. gewoon even naar t gemeente huis met z'n tweeën,en daarna de rest regelen. En de achternaam zijn we toch al uit,dat word die van mijn vriend. Wel zo logisch..

Volgens mij is met een geregistreerd partnerschap allen de voogdij niet geregeld mocht er iets gebeuren met jullie. Dit zul je volgens mij toch vast moeten leggen bij een notaris. Niet zo leuk om over na te denken maar dit voorkomt getouwtrek om jullie kindje mocht het ooit zo lopen.

Nee is idd niet leuk om over na te denken,maar zekers belangrijk! Mn schoonmoeder begon er over vd week,was er wel al mee bezig dus vandaar het nu ff uitgezocht. Thanx allemaal!!

Hoi dames, met een geregistreerd partnerschap is het idd ook niet geregeld. Het is hetzelfde als trouwen op dat gedeelte van het automatisch erkennen van kinderen na. Als je niet getrouwd bent en je wilt dat je vriend officieel de vader is straks dan kan je dit het beste vóór 24 weken zwangerschap doen. Vanaf 24 weken ben je nl verplicht je kind aan te geven als het geboren wordt en als je het dan nog niet gerefeld hebt dan moet je allemaal moeilijk gaan doen (aanvragen bij de rechter enzo). Dus idd gewoon een afspraak maken bij het gemeentehuis en even langsgaan, is zo geregeld!

hej Evaatje81,
Bedankt voor de tip! Wist ik niet..haha. Is goed om te weten om gezeur e.d te voorkomen idd! En op t gemeentehuis kunnen ze ons evt ook weer verder helpen.

Ow dat is handig! Zal er is naar vragen moet volgende week weer,kan net. Weet niet of ze er liggen omdat waar ik controle heb er overdag iets anders zit. Hun huren maar net een ruimte.

Terug
Bovenaan