Vraagje aan borstvoedende moeders

hallo,

Ik kolf elke voeding en vanaf het begin (kolf al vanaf de eerste dag )
af aan heb ik dat de linkerborst meer productie heeft dan de rechter.En
idd scheelt het vaak de helft of soms heeft de rechter nog wel minder
dan de helft van de linker.

Maar het schijnt normaal te zijn dat de ene kant meer produceerd dan de andere kant.

groeten van dianka

Hanneke,

Die harde schijven in je borsten komen meestal van verstopte melkkliertjes. Dit komt omdat je borsten dan niet helemaal leeg gedronken/gekolft zijn. Ik las dat je nu 2 x 15 minuten wil gaan geven. Ik vraag me af of dat slim is. Je loopt dan de kans dat beide borsten niet leeg zijn en dat je daardoor juist verstopte melkkliertjes krijgt. Dit vergroot daarmee weer de kans op borstontsteking. Als ik jou was zou ik 1 borst leeg laten drinken en dan daarna de anderen als (een soort van) toetje geven. De volgende keer begin je dan weer met de borst die je het laatste gegeven hebt. Hierdoor worden beide borsten regelmatig leeggedronken en voorklein je de kans op borstontsteking.

Sterre,

Ik heb een tijd gehad dat mijn linkerborst bijna geen melk gaf. Inmiddels geeft deze weer aardig wat melk, maar volgens mij komt er dus nog steeds meer uit mijn rechterborst dan uit mijn linkerborst. Dus ja bij mij komt dat ook voor. Op www.borstvoedingsforum.nl heb ik ooit een een topic daarover geopend en toen gaven meerdere dames aan dat ze dat hadden. geheel normaal dus.

groetjes Pauline

PS Morgen ga ik naar een ochtend voor borstvoedende moeders. Ik zal eens vragen wat de ervaringen zijn mbt die onrust. Als ze tips hebben zal ik ze nog wel even plaatsen

Ha Pien,

Inderdaad, misschien is het niet zo slim om elke borst 15 minuten te geven. Later bedacht ik ook dat dat toch 10 minder zijn en dat mijn borsten dan nooit helemaal leeggedronken kunnen zijn. Ben dus inderdaad ook begonnen met 1 borst helemaal en de ander als toetje. Dat gaat prima, daar drinkt hij dan ook toch nog 15 minuten aan.
Kolven doe ik niet meer omdat ik daar juist harde schijven van kreeg. Meestal kolfde ik wanneer mijn borsten soepel aanvoelden en wanneer en geen harde plekken inzaten, maar na afloop zaten er dus wel harde plekken in, maar ik kreeg er toch echt niets meer uit. Ik ben er dan ook maar mee gestopt. Ik denk dat de manier van toeschieten van de kolf hier misschien iets mee te maken had.
Maakt verder niet uit.

Bedankt voor je hulp ( jullie hulp)

Groetjes Hanneke

Terug
Bovenaan