Vraagje aan de meiden die zwanger zijn van de 2de!

A

Anoniem

Guest
Hoi mama's,

Ik heb  een zoontje van 9 maanden en wil heel graag beginnen voor een 2de zodra hij een jaar oud is.
Maar ik ben bang dat het lichamelijk erg zwaar is en ik mijn zoontje die  natuurlijk dan nog erg klein is  tekort doe tijdens mijn zwangerschap.
Hij begint dan natuurlijk te lopen enzo. En ik ben bang dat ik dan geen energie heb om met hem te spelen enzo.

Hoe ervaren jullie dit?

Liefs van een trotse mama

Hoi   Billie,

Ik ben momenteel zwanger van de tweede (morgen uitgerekend) en ik heb een zoontje van 2,5...en ik vertel het is zwaar......

Nu is mijn zoontje vrij zelfstandig loopt al en begrijpt wat ik van hem vraag.. maar de rust moment die heb ik erg gemist..vooral op het laatste dat ik graag ff wilde gaan liggen dacht mij zoontje er toch anders over..

Hij gaat twee ochtenden naar psz en een dag met me schoonmoeder mee en dat is prettig...

Het is absoluut te doen maar je moet je je eigen er wel op in stellen en eventueel hulptroepen inschakelen....

Maar het is ook fantastich hoe mijn zoontje op de aankomende baby reageert.qua kamertje en box en me dikke buik en de bezoekjes aan de vk..het is heel leuk die combi..

Suc 6   met je beslissing!!!!!!!!!!!!!

Groetjes van Meta de mv   Robin (2,5jr) en 39 wkn + 6 dgn zwanger.

Ik denk dat het voor iedereen weer anders is. Mijn kindje was 5 mnd toen ik weer zwanger raakte van ons tweede kindje. Natuurlijk is een tweede zwangerschap zwaarder, omdat er al een kleintje is. Ik heb het alleen niet zo heel erg ervaren. Het voordeel bij ons was dat de kleine nog best veel sliep overdag, dus kon ik ook lekker in mijn bedje kruipen en als die tweede er eenmaal is.. Druk druk druk, maar dat is toch ongeacht hoe oud de eerste is!!
Succes met je beslissing.

Hoi,ook ik reageer ff:
Ik ben dan niet zwanger vd 2e,maar vd 3e!
Mijn 2e werd geboren toen mijn 1e 19 maanden was,
en heb het dus absoluut niet ervaren als zwaar,ja heus
weleens toen ik eenmaal hoogzwanger was,maar dat ben ik eigenlijk
al vergeten!
Ik heb al 2x bekkeninstabiliteit gehad,en heb het nu weer!
Toen mijn 2e eenmaal geboren was,ging ook alles vanzelf!
Ja,ik heb moeten wennen,maar dat was maar even...
Ik zou zeggen: Volg je hart,en laat alles over je heen komen!
Succes..
Grtz An   21,5 weken

Hoi Billie,

Hier nog een zwangere mama. Mijn zoontje is nu 22 maanden en ik ben 35 weken zwanger van de 2e. En natuurlijk heb ik het nu af en toe zwaar, maar dit komt ook omdat ik nog 36 uur per week werk. Na volgende week heb ik verlof en dat lijkt me heerlijk. Hoewel ik dan ook wel denk aan de hele dagen die ik achter mijn zoontje aan moet vangen................en dat is ook vermoeiend. Ik denk dat als jouw gevoel zegt dat je er aan toe bent, je er gewoon voor moet gaan. Als er meer leeftijd tussen de kindjes zit, zijn er wellicht weer andere nadelen (moet je misschien 1 kind naar school brengen, terwijl de baby slaapt of de borst moet hebben bijvoorbeeld!). Ik zou wel goed naar mijn lichaam luisteren of die er ook al weer klaar is voor een nieuwe zwangerschap.

Succes met de keuze.
groetjes Janine

Hoi Billie,

Ik ben in maart bevallen van mijn 2e, de 1e was net in december 2 geworden. Ik moet zeggen in het begin was het wel zwaar (misselijk en moe) maar ik ging gewoon door.
Op het laatst werd het weer zwaarder tja, je oudste wil nog wel eens graag opgetild worden en wat doe je dan??? Maar ik wil je vertellen dat het heel goed gaat en een 2e gaat bijna vanzelf je bent ook al meer ervaren.
De ene zwangerschap is de ander ook niet.
Ik hoop dat je een goeie beslissing neemt

hallo,
De keuze wanneer te beginnen aan een tweede is heel persoonlijk. En je hebt het ook niet helemaal voor het zeggen natuurlijk. Ons zoontje zou net twee zijn als de tweede kwam. Helaas ging die zwangerschap mis en nu ben ik weer 26 weken zwanger. Ons zoontje is net drie als de tweede wordt geboren.

Ik moet zeggen dat ik het nu wel heel leuk vind dat hij al iets ouder is als hij grote broer wordt. hij maakt de zwangerschap aardig bewust mee en kan ook af en toe rekening met me houden. Zo begrijpt hij heel goed dat ik niet mag tillen en hij vindt het erg leuk klusjes voor me te doen. Hij kan zichzelf wat langer vermaken en, en dat is erg prettig, de pieken van de peuterpubertijd zijn voorbij! En als hij volgend jaar naar school gaat is de baby alweer een jaar, en dat is net mooi. Dus nu zijn we wel blij met de "timing".

De zwangerschap zelf vind ik wel veel pittiger. Gelukkig slaapt ons zoontje nog s'middags, en tuk ik nog lekker mee!
Groetjes Soela

Ik beval straks in december van mijn tweede. De oudste is dan anderhalf. Ik was dus ook 9 maanden na de bevalling alweer zwanger! Gelukkig voel ik me goed en heb een fijne zwangerschap. De eerste zwangerschap was ook vrij makkelijk en dat scheelt wel natuurlijk. Ik ben er eigenlijk een beetje vanuit gegaan dat de tweede zwangerschap op de eerste zou lijken ookal is dat natuurlijk lang niet altijd het geval, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat de beslissing om het weer te proberen snel gemaakt was. Voordeel is dat de 2 kindje (beide jongetjes) maar zo weinig schelen en daardoor wellicht veel aan elkaar kunnen hebben!
Succes,

Ellen

Terug
Bovenaan