Vraagje aan de meiden die zwanger zijn van de 2de!

hoi Billie, mijn zoontje wordt eind oktober 3, en eind januari ben ik uitgerekend van de tweede (weet nog niet wat het wordt, volgende week hoop ik) we zijn een jaar bezig gweest voor het lukte, was echt wel een teleutstelling, maar nu vind ik het eigenlijk wel fijn dat er 3 jaar tussen zit. Ben is al wat zelfstandiger en begrijpt nu veel meer. Maar zoals er al gezegt is je moet doen zoals het voor jouw goed voelt en ga er dan voor, want je hebt het ook niet echt voor het zeggen dat het gelijk weer raak is, ik hoop het wel voor je als jullie besluiten voor de 2e te gaan.

suc6   groetjes linda

hoi
ik ben nu 7w2d zwanger dus mijn zoontje was 8 maanden toen
het is altijd een droom van mij geweest op 2 kindje kort na elkaar te krijgen en die wens is in vervulling gegaan
ik heb terug heel heel misselijk net zoals mijn 1ste zwangerschap en terug moe maar ik heb een schat van een zoontje die nooit lastig is en een lieve mama die regelmatig oppast ook als ik moet werken dus dat is gewoon heerlijk
en ik ben nog jong, tot ik zwanger was van mijn zoontje was ik 22 en 23 toen hij werd geboren, en nu ben ik 24 dus nog een jonge mama
groetjes

Hoi,

Ik had een zoontje van 9 maanden toen ik zwanger raakte van nr. 2 en moet zeggen dat dat goed bevallen is. Hij lip natuurlijk nog niet met 9 maanden, deed dat met een jaar en toen was ik al drie maanden zwanger.
Daarbij lopen ze op die leeftijd nog niet zo snel en gaan ze tussendoor ook nog even lekker slapen. Kan jij rustig zitten of ook rusten.
Qua tillen: ik liet hem zoveel mogelijk zelf doen (toen hij eenmaal kon lopen).
Aangezien hij wel kon kruipen, liet ik hem zelf de krap op kruipen (en ik liep er natuurlijk achter, voor als het mis ging).

Als je 2e al 1 1/2 jr of 2 jr is als je zwanger raakt is het volgens mij een stuk bewerkelijker.
En ik heb toen 2 zoons achter elkaar gekregen waar niet zoveel leeftijd tussen zit, echt hartstikke leuk! Ze hebben altijd een speelkameraadje!! (Ze zijn nu 5 1/2 en net 7 jaar)

Ik zou dus niet meer wachten tot je oudste een jaar is, maar meteen beginnen!

Groetjes van Renata.
(27 6/7 wk zwanger van nr 3)

Hoi,

Hier een moeder die zwanger is van de vierde!

Mijn meiden schelen 1 jaar en drie maanden (ze zijn nu net 6 en net 5)
en de oudste was dus net een half jaar toen ik zwanger werd van de
tweede.

Dat ging hartstikke goed en ik vond het qua zwaarte wel meevallen.

Gewoon doorgaan.... en ik vond het heel leuk ook.

Nu zijn ze net een tweeling. Ze hebben heel veel aan elkaar.

Ik heb ondertussen een nieuwe man en we hebben samen een zoontje
gekregen. Die is nu elf maanden en ik ben alweer 20 weken zwanger. Dus
ook een half jaar oud toen ik zwanger werd. Dat was weer een bewuste
keuze. Ik hoop dat ze net zoveel plezier aan elkaar beleven als hun
zussen (dit wordt ook een jongetje).

Deze zwangerschap is iets zwaarder dan de eerste keer vlak op elkaar.
Maar ik heb er dan ook al drie lopen (de jongste loopt bijna los). En
slapen overdag lukt ook niet meer.

Maar ik geniet zo vreselijk en voel me super gelukkig.

Als ik jou was zou ik luisteren naar je lijf en aanvoelen of het verstandig is of niet.

Succes met je beslissing.

Groetjes,

Vanessa 19,6 van de vierde

hoi hoi
denk dat iedereen dat een beetje verschillend ervaart.ik ben nu zwanger van de zesde,en de anderen zijn 10,9 4,3 en 1 jaar,lichamelijk merk ik wel dat de zwangerschap zwaarder is maar dat komt ook omdat je er al meer hebt lopen.
maar qua aandacht komen de kids niks te kort hoor,ik zorg namelijk dat ik elke dag voor elk kind appart aandacht heb.zo vindt mijn zoon van 9 het heel gezellig om even met me mee te gaan naar de winkel en mijn   dochter van 10 mag graag met me samen douchen en dan kletsen we er heel wat af.dus meid ik zou zeggen ga ervoor.
liefs sil

Hoi.
Ik ben 7 weken geleden bevallen van mijn tweede.. Mijn eerste was bijna 2 toen ik zwanger was, en dus 2,5 als ik uitgerekend was. Ik vond het ook heel zwaar moet ik zeggen..
Ze zijn gewend alle aandacht te krijgen en veel te spelen. Wij ravotten hier altijd over de grond en er wordt wat afgerend buiten, en dat kon op een gegeven moment niet meer natuurlijk.. Ik had het idee dat ik er meer meezat als mijn zoontje maar het zat me wel dwars..
Zeker op het laatst ben je moe, wil je eigenlijk rusten maar er loopt er nog een rond...
Nu mijn tweede zoontje er is, vond ik het weer heel zwaar om een goed evenwicht te vinden tussen het aandacht verdelen, maar dat wijst zichzelf allemaal uit, en ondertussen loopt het hier harstikke goed hoor.
Je zult het misschien wel wat zwaar hebben (en misschien ook helemaal niet??) maar het komt allemaal goed.. Volg gewoon je hart en dan komt de rest vanzelf!
Gr. Anne-Marie

Hoi meiden,

Bedankt voor alle leuke reacties! Ik vind het nog steeds een moeilijke beslissing maa denk dat mijn gevoel straks toch de doorslag geeft; namelijk snel voor een tweede gaan. Ik ben zo ontzettend gek op mijn eerste, kan niet wachten op nig zo'n snoepie!

Jullie heel veel geluk met jullie kindjes (op komst)!

Liefs, Amy (Billie)

Terug
Bovenaan