vraagje aan de zwangeren (of die al eerder zwanger geweest zijn)

A

Anoniem

Guest
Een vraagje aan de zwangeren (als die hier nog te vinden zijn) of natuurlijk aan degenen die het nog weten van een eerdere zwangerschap:

Vanaf wanneer kan je "kwaaltjes" van je zwangerschap  merken?

Kan dat al vanaf  de bevruchting  of kan dat echt pas beginnen vanaf je NOD?

Groetjes

Zoals ik hrb begrepen, pas ongeveer vanaf je NOD omdat het met het hormoon HCG te maken heeft. En dat is in het begi   niet zo hoog, pas rond je nod zo hoog dat je er last van gaat krijgen. En dan tot ongeveer de 3 maanden en dan neemt het hormoon weer af. En vaak zijn de meeste klachten dan ook gewoon weg.
Succes

na 2 weken na de test kwamen pas de 1e kwaaltjes
werd toen al meteen dikker.
En nog eens een paar weekjes later was ik ineens oververmoeid!!! dat was met 9 weken zwangerschap of zo!!

Voor de test had ik nergens last van. maar dat kan per persoon verschillen!!

Succes.
Liefs Alma
Trotse moeder van Elske 04-11-2006

toen ik zwanger was had ik al hele erge rugpijn. toen had ik al het vermoeden dat ik zwanger was, omdat ik normaal nooit rugpijn had.. en een week later bleek mijn vermoeden waar te zijn ik was echt zwanger..

het hoeft dus niet altijd zo te zijn dat je kwaaltjes pas na je nod beginnen. meestal krijg je je kwaaltjes dan pas omdat je dan echt weet dat je zwanger bent en dan ga je het ook echt voelen..

liefs cis mama van sven

Ik ben nu bvoor de 7e keer zwnager.

Bij de eerste drie merkte ik het bij het autorijden. Ruim een week na mijn eisprong. Ik was ontzettend hondsberoerd.

Bij deze zwnagerschap heb ik eigenlijk helemala geen kwaaltjes. Geen rpikkelnde puinlijke borsten, ben niet misselijk geweest, geen last van maagzuur helemaal niets.

Kortom het kan zo ontzzettend verschillen per vrouw, per zwnagerschap etc.

Ik ben nu 20 weken zwnager.

Miep (zwanger van haar 4e kind)

Verschilt inderdaad per persoon, maar ook per zwangerschap

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb het idee dat mijn lichaam me telkens voor de gek houdt!
Zeker na vorige maand toen ik het zo zeker dacht te weten... en toch niet...
Vandaag over een week heb ik pas mijn NOD (cyclus 30 dagen) maar ik heb nu weer het idee dat ik me anders voel dan normaal:  
Normaal krijg ik 's morgens echt geen hap weg en in de afgelopen paar dagen word ik telkens wakker met honger en eet ik juist veel! (En heb ik  om 10.00 uur wéér trek!)
Ook doen mijn borsten niet echt pijn, zoals ze andere maanden wel deden, maar zijn ze (vooral de tepels) wel erg gevoelig.
En 's avonds (gisteren en eergisteren) heb ik echt het idee dat mijn buik uit elkaar ploft, alsof ik veel te veel gegeten heb. Als ik m'n buik dan maar aanraak moet ik al boeren(sorry niet echt smakelijk)
Maar ja, ik durf toch echt niet te geloven dat het nu wel raak zou zijn.

Bij mijn eerste voelde ik het al ruim een week (of nog eerder?)  voor mijn NOD! Ik voelde me anders, alsof er een zakje water in mijn buik zat. Liep ik rond op kantoor en dan voelde ik mijn buik gewoon kriebelen en klotsen! Haha! Ik wist gewoon dat ik zwanger moest zijn en mijn NOD was nog niet eens in de buurt. De test die volgde was enkel en alleen als bewijs voor mijn partner, want die geloode er niets van! Bij de tweede voelde ik me dus echt niet anders. Maar misschien lette ik er toen wel minder op. Het kan dus alle kanten op!

Liefs, Mimi

Terug
Bovenaan