Hoi Fennie,
Had ik ook hoor, toen de vakantie dichter bijkwam werd ik ook wat nerveus. Het is ook een hele onderneming, met zo'n kleintje in het vliegtuig! Maar ik heb al vaak gehoord dat het allemaal meeviel, en dat geldt voor mijzelf ook.
In mijn handbagage had ik alleen wat ik nodig had voor de reis, qua babyvoeding. Meer mag je daar ook niet in meenemen (ach een extra flesje zal niet zo'n probleem zijn, maar voor een hele week denk ik niet dat je dat door de controle krijgt. Dat mag wel in de koffer. Ik had zelf 4 of 5 potjes warme prak in de koffer, puur voor de eerste dagen (wij gingen 2 weken). Maar op Kreta is niet echt (of eigenlijk: echt niet) veel keus in potjeseten (2 soorten en helemaal fijngepureerd), dus ik heb het wat afgewisseld: eigen potje, grieks potje, zelf koken. Als we ergens heen gingen te eten nam ik een grieks potje mee, vond ik wel zo sociaal. En het opwarmen is daar geen probleem. Ze zijn gek met kinderen en kinderstoelen zijn (bijna) altijd wel aanwezig.
Misschien dat in de grote supermarkten of apothekers meer keus is aan potjesvoeding, wij hebben ook niet echt ons best gedaan om daar naar te zoeken.
Maar even terug naar je vraag. Wij hadden verder nog een onaangebroken fles water (0,5l) mee om de fles van te maken, maar die mocht niet mee het vliegtuig in. Ze zijn daar heel streng in geworden. Mij werd verteld dat ik dan maar water in het vliegtuig moest kopen. Toen ik zei dat dat voor de babyvoeding was mocht ik het benodigde afschenken in zijn flesje (180cc) en de waterfles moest ik inleveren....Mijn haren gaan altijd overeind staan van veel bureaucratie, en toen dus ook....
Verder had ik Julian's slaapknuffeltje mee en wat speeltjes (kleine dingetjes die geen lawaai maken), maar hij vond de safety instructions eigenlijk veel leuker! En ideaal vond ik de buikdrager waarin hij tijdens de vlucht nog een paar heerlijke uiltjes heeft geknapt, aangezien hij geen recht had op een eigen stoel.
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn antwoord. Als je nog vragen hebt dan zie ik ze wel!
Hoe gaat het verder met je?
Groetjes,
Ellen