Vraagje aan mama's die al gevlogen hebben met de kleine?

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Even een vraagje: Ik lees hier en daar dat jullie potjes eten mee namen (wij gaan vrijdag naar Kreta) maar kan ik dan het beste die potjes in de koffer doen of in de handbagage?
Wat hadden jullie verder bij je in de handbagage en aan speelgoedjes etc.?
En namen jullie nog limonade en koekjes etc. mee?

Verder zijn alle tips welkom, wordt een beetje zenuwachtig, ha ha!

Groetjes Fennie en Jente

Hoi Fennie,

Had ik ook hoor, toen de vakantie dichter bijkwam werd ik ook wat nerveus. Het is ook een hele onderneming, met zo'n kleintje in het vliegtuig! Maar ik heb al vaak gehoord dat het allemaal meeviel, en dat geldt voor mijzelf ook.

In mijn handbagage had ik alleen wat ik nodig had voor de reis, qua babyvoeding. Meer mag je daar ook niet in meenemen (ach een extra flesje zal niet zo'n probleem zijn, maar voor een hele week denk ik niet dat je dat door de controle krijgt. Dat mag wel in de koffer. Ik had zelf 4 of 5  potjes warme prak in de koffer, puur voor de eerste dagen (wij gingen 2 weken). Maar op Kreta is niet echt (of eigenlijk: echt niet) veel keus in potjeseten (2 soorten en helemaal fijngepureerd), dus ik heb het wat afgewisseld: eigen potje, grieks potje, zelf koken. Als we ergens heen gingen te eten nam ik een grieks potje mee, vond ik wel zo sociaal. En het opwarmen is daar geen probleem. Ze zijn gek met kinderen en kinderstoelen zijn (bijna) altijd wel aanwezig.
Misschien dat in de grote supermarkten of apothekers meer keus is aan potjesvoeding, wij hebben ook niet echt ons best gedaan om daar naar te zoeken.

Maar even terug naar je vraag. Wij hadden verder nog een onaangebroken fles water (0,5l) mee om de fles van te maken, maar die mocht niet mee het vliegtuig in. Ze zijn daar heel streng in geworden. Mij werd verteld dat ik dan maar water in het vliegtuig moest kopen. Toen ik zei dat dat voor de babyvoeding was mocht ik het benodigde afschenken in zijn flesje (180cc) en de waterfles moest ik inleveren....Mijn haren gaan altijd overeind staan van veel bureaucratie, en toen dus ook....

Verder had ik Julian's slaapknuffeltje mee en wat speeltjes (kleine dingetjes die geen lawaai maken), maar hij vond de safety instructions eigenlijk veel leuker! En ideaal vond ik de buikdrager waarin hij tijdens de vlucht nog een paar heerlijke uiltjes heeft geknapt, aangezien hij geen recht had op een eigen stoel.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn antwoord. Als je nog vragen hebt dan zie ik ze wel!
Hoe gaat het verder met je?

Groetjes,
Ellen

oh ja, lees nu ook nog over limonade en koekjes.

we hadden nog een tuitbeker met diksap en ik had een hersluitbaar doosje met wat rijstewafeltjes. Eigenlijk heb ik gewoon gekeken wat hij normaal gesproken thuis zou hebben gehad in de tijd dat we nu aan het reizen waren en dat heb ik meegenomen.
Normaal had hij nog een fles om  19.00 uur, maar toen ging we net landen. Deze fles heeft hij pas in het appartement gehad (23.00) en toen direct op bed. Was ook geen probleem.

wij hebben inmiddels alweer een maand geleden gevlogen ik had in de handbagage naast het gebruikelijke zoals luiers speeltjes etc. een fles sap en 2 pakken voeding en dan nog de warme hap voor die dag en ik mocht hier gewoon mee de controle door...
ons werd bij de controle verteld dat je dat voor de baby   ook allemaal gewoon mee mag nemen Bij ons hadden ze aan boord ook potjes groente trouwens
en anders bel je de klm gewoon even Alvast een fijne vakantie

Ik ben net terug. Allereerst, het is me 100% meegevallen.

In de handbagage zou ik niet te veel mee nemen. Ik had veel te veel bij me. Qua speeltjes is een of twee kleine dingen genoeg. Idd de safty instruction was veel interessanter en bijv een zakje fishementfriends is ook uitstekend speelgoed.

Op schiphol deden ze totaal niet moeilijk toen ze in de gaten haden dat ik een baby bij me had.

De potjes heb ik gewoon in de bagage gedaan. Ik had er tien meegenomen en uiteindelijk een mee terug genomen. Lukas heeft ook regelmatig het griekse eten gegeten.

Ik heb geen koekjes of diksap meegenomen. Ik heb daar vruchtensap gekocht en aangelengt. OOk voor de koekjes was best wat te vinden.

Houd er alleen wel rekening mee dat je zowel op kreta als op schiphol de buggy pas terugkrijgt op de band dat kan best lastig zijn.

Annemieke

Enne... hoe zit dat met 'recht op een eigen stoel'... weet iemand dit?

Hoi Tess,

Helaas is dat een Farce! Achter ons zat een stel zonder kinderen en die hadden een plek over. Wij niet! Op de heenvlucht waren zes vrije plekken en wij hadden dus iemand naast ons zitten. Je krijgt dan een riedeltje van we proberen het zolang mogelijk vrij te houden maar mensen willen graag toch bij elkaar zitten. In ons geval vier vriendinnen die verdeelt zaten over het gangpad.

Op de terugvlucht hetzlefde liedje, er waren vrije plekken maar helaas hadden wij die niet.

Gelukkig las ik dat andere betere ervaringen hebben maar wij hebben dus twee keer pech gehad!

ik heb in een ander topic gelezen dat flessen au bain marie worden opgewarmd??? Wij hebben vaak gevolgen met beide kids en dit kan veel makkelijker!! Wij hebben ook geen water meegenomen (het is trouwens echt geen burocratie maar puur voor je eigen veiligheid!!!!). Wat wij deden is poedermelk afmeten en dan in zo'n speciaal bakje meenemen, de steward(ess) vragen om 90 ml koud water en 90 ml warm water in de fles, poeder erbij en klaar ben je!
Het recht op eigen stoel: dat heb je dus niet. Vanaf 2 jaar betaal je voor een stoel en voor die tijd heb je geen recht als het vliegtuig vol zit. Als het vliegtuig niet helemaal vol zit kan je gewoon de stoel naast je gebruiken als die leeg is, of wisselen van plaats met iemand die wel naast een eigen stoel zit.
Wij hebben verder alleen luiers meegenomen, wat poedermelk voor Lior (Milo krijgt norstvoeding dus geen probleem), spenen natuurlijk, neem er wat meer mee voor de zekerheid zodat je niet met je hoofd klem komt onder de stoel achter je, haha, en 1 of 2 speeltjes.  Potjes gebruiken wij zelf niet, maar als je het wel gebruikt zou ik ze inderdaad zeker meenemen. In sommige landen zijn ze niet verkrijgbaar of smaken ze anders. Ik zou er 1 in het vliegtuig meenemen (handbagage) en de rest in je koffer.
Goede reis!

Terug
Bovenaan