Vraagje aan meiden die al een miskraam hebben gehad...

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden!!

Kheb even een vraagje aan jullie...
Ik ben op 2 november gecuretteerd na een miskraam bij 9 weken. Voor die zwangerschap had ik een hele regelmatige cyclus van 28-29 dagen.
Nu ben ik na de curretage op 4 december voor t eerst weer 'normaal' ongi geworden. Daarna op 4 januari weer dus die cyclus was al 30 dagen. Ik moest op basis van die 30 dagen afgelopen vrijdag weer ongesteld worden maar tot vandaag nog niks te zien!
Ik heb zaterdag al een testje gedaan en die was negatief. Er zijn geen tekenen van een eventuele nieuwe zwangerschap maar moet zeggen dat ik de vorige keer ook niks merkte. Eigenlijk wil ik graag 2 dingen van jullie weten:

1) In hoeverre is jullie cyclus veranderd ten opzichte van voor de miskraam?
2) Wie van jullie heeft meegemaakt dat er op een later tijdstip toch een positieve test kwam? (ik heb dus 1 dag na NOD getest maar weet mijn NOD natuurlijk ook niet heel nauwkeurig omdat na die miskraam pas 1 volledige cyclus is geweest)

Sorry voor t lange verhaal. Hoop dat t wel duidelijk is en ben erg benieuwd naar jullie reacties.

Alvast bedankt en heel veel succes allemaal!!

Lotte

Hallo,

het kan idd zijn dat je menstratie na je miskraam wat ontregeld is ik heb vorig jaar 3 hele vroege miskramen gehad en na de laatste was het ook ontregeld.
Echter heb ik december en januarie mijn eisprong gevoeld en de hand daarvan kan ik dus preciecer nagaan wat mijn is.
Maar nu heb ik zelf 18 jan mijn eisprong gehad en had dus 1 feb mijn nod ik heb gister getest en die was negatief, maar ik heb wel goed hoop.
Bij mijn zoontje had ik na 5 dagen overtijd pas een postieve test in handen dus het kan heel goed dat dat je wel zwanger bent maar pas later positief test.

Groeten saskia

Beste Lotte,

Ik heb rond dezelfde periode een miskraam gehad (1 november). Ik was 6 weken zwanger toen ik begon te bloeden. Uiteindelijk is alles natuurlijk verlopen. Mijn cyclus voor de miskraam was zo ongeveer 30/31 dagen. Mijn eerste "normale" cyclus na de mk was 35 dagen. ERG lang voor mij. Mijn nod is 8 februari (ongeveer). Maar ook voor mij is dat dus moeilijk in te schatten want ik ga toch een beetje uit van 31 dagen en niet langer. Ik kan dus alleen maar zeggen dat mijn eerste cyclus ook erg lang was. Ik ben dus ook erg benieuwd of mijn cyclys weer terug gaat naar mijn oude patroon of niet.

Wat betreft je tweede vraag: daar heb ik zelf geen ervaring mee maar ik hoor het wel vaker dat mensen na een eerste keer testen, negatief testen en daarna positief.

Sterkte!
Groetjes

Hoi!

Wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad. Toen ik voor de eerste keer zwanger wilde worden heb ik ook een miskraam gehad (ik was toen een week of  6 zwanger). Mijn cyclus was altijd al onregelmatig, schommelt tussen de 30 en 38 dgn. Ik had in de week voor kerst een miskraam gehad en eind januari was ik nog niet ongesteld, maar een negatieve test. We zijn toen op vakantie gegaan en ik ging er vanuit dat ik daar ongi zou worden, maar dit gebeurde niet. Eind van de vakantie was ik af en toe misselijk, maar ik durfde het niet te hopen. Bij thuiskomst (ik weet het nog precies; 16 feb 2004) deed ik een test en die was vet positief! Inmiddels is onze dochter alweer bijna 16 maanden oud.

Er is dus zeker hoop!

liefs,
Ikke mv 1

Meiden, bedankt voor jullie reacties!!

Saskia, wat spannend voor jou ook weer.... En ikke, je geeft me idd weer een heel klein beetje hoop !!
Ik ga morgen denk ik nog een testje proberen....er zitten dan toch weer 2 dagen tussen, of zouden jullie langer wachten???

Ik ben nog steeds benieuwd naar meer ervaringen hoor!!

Groetjes!!

Hallo lieverds !!

Jullie reacties  hebben me toch een beetje hoop gegeven en....niet onterecht!!

Ik heb vanmiddag de CB digitale test gehaald omdat ik daar de vorige keer ook positief mee testte en dacht ' als deze zelfs negatief is kan ik t naast me neerleggen en wacht ik mijn ongi maar af'. Maar nee hoor...hij is POSITIEF!!
Kan t haast niet geloven en ben tegelijk super blij en bang. Uiteraard ga ik mijn best doen proberen ervan te genieten maar de eerste echo (over 1 maand ong) zal wel heeeel spannend zijn.

Oh ja, ben nu 5 weken en t was de 2e ronde na mijn mk. Wel weer heel onwerkelijk want heb net als de vorige keer helemaal geen verschijnselen....
Joehoeoeooeoe...ga even met mijn mannetje genieten vnvnd!!

Liefs  Lotte

Hey Meis,

Van Harte gefeliciteerd! Geniet ervan!

Groetjes
Mara

Terug
Bovenaan