Vraagje? Activia eten/drinken in de zwangerschap?

Hoi hoi, ik ben 5 weken zwanger en heb last van obstipatie.... nu vroeg ik mij af of activia zou helpen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben voorzichtig aangezien ik al een keer een miskraam heb gehad....

Hoi
Ik heb deze vraag ook aan mijn internist gesteld aangezien ik ook last van mijn darmen heb. Hij zei dat het eigenlijk onzin is die toetjes. Het is gewoon commercie waar bedrijven handig op in spelen. Het is belangrijk dat je gewoon voldoende vezels binnen krijgt. De arts had liever dat ik eens een volkoren boterham at, daar zitten veel  vezels in.
Je darmen zijn van slag door de hormoonhuishouding die verandert in je lichaam. Bij 8 wkn was ik er vanaf. Wel goed blijven eten natuurlijk!!!!

Liefs Loesl.

Hoi,

Vervelend he, die obstipatie, heb er ook erg last van, ben nu 33 weken en 4 dagen en heb er nog steeds last van, kan ook niet anders want de darmen hebben nu echt niet zo veel ruimte meer!!!

Mijn vk gaf aan om op de nuchtere maag een kiwi te eten en bij mij helpt het wel, kan nog steeds niet iedere dag maar als ik moet zit ik niet met de tranen in mijn ogen op de wc!!

En veeeeeeeel  drinken, evt een glas lauw water bij het opstaan.

Succes ermee!

Hoi,

Een heel herkenbaar probleem! (helaas) Ik lag krom van de darmkrampen. Omdat ik geen kracht mag zetten wegens een operatie in de baarmoeder heb ik een spulletje voorgeschreven gekregen. Omdat ik ook een miskraam heb gehad heb ik wel 10 keer gevraagd of het echt geen kwaad kon. Dit is volgens de gyneacologen niet het geval. Het heet legendal en het is een poedertje wat je ontlastig iets dunner maakt. (bruin brood eten ed hielp bij mij totaal niet  helaas). Dezelfde arts zei trouwens wel dat Activa ook verlichting kan geven. Maargoed bij mij werken die poeders (het gaat nog niet van harte maar het gaat..) dus gebruik ik geen Activa.

Gr.Ing

Hai!

Volgens mij kan het geen kwaad, maar ik heb het zelf ook nooit geprobeerd. Ik ben nu bijna 27 wk zwanger van de 2e en heb de hele zwangerschap al last van extreme obstipatie (wat nu resulteerde in aambeien au!). Wat bij mij helpt, is verse jus d'orange op mijn nuchtere maag en het dagelijks  eten van Kellogs' All Brann met melk. Dat laatste doe ik nu ruim een week en het is echt een wereld van verschil!!! Het kan geen kwaad, zijn gewoon veel vezels. Echt een aanrader dus!  En goed blijven drinken..., al heb ik daar zelf veel moeite mee (ivm misselijkheid).
Succes
Fee Julia

Hoi,

de All-Brann van Kellogs' is inderdaad een supermiddel. Gewoon door de melk of yoghurt doen. ( evt met wat muesli want het is niet echt lekker)
Verder helpen een kiwi of sinaasappel op nuchtere maag ( als je dat kunt hebben), bruin brood, brinta  en heel veel drinken om de ontlasting soepel te houden.
Succes!

Groetjes, Anita

Ik eet zelf iedere ochtend een schaaltje yoghurt met cruesli, en sindsdien geen problemen meer. Daarvoor had ik er ook zo'n last van. Je moet het wel even de tijd geven voordat het echt effect heeft is mijn ervaring.

Terug
Bovenaan