vraagje beddengoed ledikant

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

nou was ik deze week lekker aan het shoppen voor de beeb en babykamer,
nou vroeg ik mij af wat voor beddengoed doen jullie om het matrasje? badstof,katoen? etc etc en waarom.

alvast bedankt voor jullie reacties!

liefs lis(bijna 26 wkn)

Hoi liss,

Wij hebben afgelopen zondag het beddegoed voor ons kleintje gekocht. Wij gaan voor katoen omdat ik dat zelf het prettigst vind liggen. Heb wel een matrasbeschermer op de lattenbodem liggen en een molton over het matrasje, tevens hebben we een moltonzeiltje gekocht. Wij gaan voor het dekentje omdat een dekbedje te warm is zeggen ze. Dit is ons eerste kindje dus we gaan er vanuit dat we het zo goed doen. Als er nog mensen zijn met sugesties, graag.

Groetjes petra.
23wk4dg

Hey,

Een dekbedje mag pas vanaf 2 jaar, dus je kan het beste gewoon een lakentje met dekentje. Een moltonzeiltje wordt ook afgeraden i.v.m wiegedood. (hebben ze mij verteld)
Ik  heb eerst een molton over het matrasje en daar overheen een hoeslakentje van katoen. Waar ze met het hoofdje ligt heb ik z'n hydrofiele luier (schuin dubbel gevouwen)  liggen, voor als ze een klein beetje spuugd. Hoef je niet meteen het hele bedje te verschonen.

Groetjes Triesepies

Je kan ook een dekentje in een dekbedhoesje doen als je een lakentje en een dekentje teveel gedoe vindt. Wij hadden t probleem dat ons zoontje zo draaide in bed dat alles iedere keer verstrikt lag, toen uiteindelijk (na de slaapzak) ook maar een dekbedhoesje met dekentje gedaan. Werkt super!

Moltonzeiltje mocht bij ons wel, maar zou kunnen dat de regels nu anders zijn. Zo'n plastic bedzeiltje mochten wij niet. Wat dat is te plasticachtig.

Even denken wij hadden eerst het moltonzeiltje, toen de matrasbeschermer (of de molton) en vervolgens het hoeslaken. Voor de zomer een katoenen voor de winter een flanel omdat dat toch wat warmer is en het kamertje vaak erg koud omdat we in een oud huis wonen. En dan t dekbedhoesje met het dekentje.

In het begin hadden we (omdat je vaak een heel stuk van je dekbedje onder het matras moet schuiven ivm het laag neerleggen van je kindje) wat handdoeken onder het hoofdeind gelegd. Dan lag hij niet met z'n hoofdje naar beneden.

Succes allemaal!

ze adviseren om de jersey te gebruiken, is in de zomer koelend en de winter weer warm, die molton dingen worden inderdaad afgeraden ivm wiegendood!

wel raar dat molton wordt afgeraden,staat wel op de uitzetlijsten die je her en der vindt.

Wij gaan ook gewoon voor katoen, de kleine wordt binnen 4 weken geboren en dan gaan we het lekkere weer tegen moet...

oooooo,
als ik dit allemaal lees begin ik me te schamen . Ik heb geen idee waar jullie het allemaal over hebben. Molton ????
Wij zitten zelf nu in de verbouwing (nog zeker 3 weken) en dan kan ik pas met de babykamer beginnen. Maar ik heb geen idee wat ik allemaal moet kopen  .
Ik heb echt nog geen lijst met spullen die ik moet/wil kopen. En heb ook nog niet zo erop gelet in de winkel. Ik heb alleen pas naar leuke dingen (kleren, speelgoed en leuke prulletjes) gekeken.
Wordt toch tijd dat ik me hierin ga verdiepen.

Groetjes Jeanine
23 weken en 5 dagen

er zit wel een verschil tussen een gewone molton onderlaken en eentje met beschermlaagje erin! Die laatste worden tegenwoordig eigenlijk afgeraden en als je ze gebruikt alleen onder het stuk waar je kindje met de billen ligt.

Een gewoon molton onderlaken is niks mis mee, lekker zacht en extra bescherming voor je matras.

Wij hebben matrasje, molton, katoenen lakentje en hydrofiel luier onder het hoofdje.
Inmiddels liggen dekentje+lakentje voor de show in bed, want onze knul slaapt alleen in een slaapzak (met mouwtjes). Onder de deken was DRAMA!

Terug
Bovenaan