vraagje beddengoed ledikant

Ik heb nog geen lakentjes enzo, maar wel al wat slaapzakjes met afritsbare mouwen (augustusbaby). Een vriendin heeft me deze gegeven, zij zweerde erbij bij allebei de kinders!
Misschien in het begin wel lakentje met dekentje, ander breidt mijn schoonmama ze voor niks, haha, maar zodra de kleine gaat liggen draaien in bed, dan ga ik over op slaapzakjes!
Verder denk ik dat ik niet ga voor katoenen onderlakens, als het dezelfde huid heeft als ik, dan ligt het om de haverklap open... Ik kan me namelijk snijden aan een katoenen laken, best bizar!
Groetjes
Sas

quote: jeaninegielis reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-03-2009 08:45:06'));

oooooo,
als ik dit allemaal lees begin ik me te schamen . Ik heb geen idee waar jullie het allemaal over hebben. Molton ????
Wij zitten zelf nu in de verbouwing (nog zeker 3 weken) en dan kan ik pas met de babykamer beginnen. Maar ik heb geen idee wat ik allemaal moet kopen  .
Ik heb echt nog geen lijst met spullen die ik moet/wil kopen. En heb ook nog niet zo erop gelet in de winkel. Ik heb alleen pas naar leuke dingen (kleren, speelgoed en leuke prulletjes) gekeken.
Wordt toch tijd dat ik me hierin ga verdiepen.

Groetjes Jeanine
23 weken en 5 dagen

ik ben trouwens 21w4d en ook nog niet echt bezig met het practische en meer met het leuke, komt vanzelf zodra de nesteldrang in kickt!!! niks om je voor te schamen!

jeanine je hebt nog tijd zat hoor haha.. ik ben nu 36 weken en 1 dag.

Saskia, mij is afgeraden om slaapzaken de eerste maanden niet te gebruiken. Pas als de baby erg beweeglijk wordt.

Om het matrasje van het wiegje zit katoen en om het matrasje van het bedje zit wel molton maar de gewone bedenk ik me nu ineens. Wist niet eens dat er verschil in zat.

Las ook weer in een blad dat je de baby nu juist op de rug moet leggen terwijl als je dit vroeger deed het juist wiegedood veroorzaakte.

Je kunt trouwens ook alles terugvinden op www.wiegedood.nl . Geen enge website, maar juist vol met informatie over hoe je je kindje het meest veilig te slapen kunt leggen.

Inclusief onderzoeksrestultate van alle producten die claimen wiegendood te kunnen voorkomen (waarvan meestal uit het onderzoek blijkt dat het gewoon geldklopperij is).

Groetjes, Marisa

Junior, als je mijn reactie goed leest, staat er ook dat ik het hele begin wel lakentje en dekentje zal gebruiken en pas bij beweeglijkheid een slaapzakje!

Geeft verder niet maar merk het wel vaker dat je reageert op dingen die je niet goed gelezen hebt!

Hoi,

Ik weet uit eigen ervaring dat je toch erg snel overgaat op slaapzakjes.
Er ligt bij ons in de wieg/ledikant wel een moltonzeiltje, anders is je matrasje zo naar de knoppe na een plas of spuug ongeluk. Je hebt kleintjes die alleen zeg maar rond de middel van de baby ligt en heb vaak een  hydrofielhanddoek onder de hoeslaken onder het hoofdje.
In de winter heb ik wel een deken in een dekbedovertrek in combinatie met een slaapzak geprobeerd maar dat werkte bij onze druktemaker niet en hebben toen een dikke slaapzak met mouwen aangeschaft, dat ging prima.
Zo ga ik ook weer doen met de 2de.
Mijn advies is dus ook, koop niet te veel en probeer het gewoon even uit. In het begin is de baby nog heel klein en werkt dat lakentje nog wel, maar zodra die begint bewegen is het gauw over met dekentjes en lakentjes. Ze trekken het nog niet terug overzich heen hé, hahahaha

succes ermee

Terug
Bovenaan