Vraagje m.b.t. laatste voeding

Hallo voorjaar mama's,

even een vraagje:
wij doen altijd in de 1e en laatste (=4e) fles 2 schepjes nutrix zodat het een wat dikkere/vollere voeding wordt. Voor velen van jullie vast ook een bekend iets.
Nu is onze dochter inmiddels 6 maanden en heb ik bambix granen pap gekocht vanaf 6 maanden. Hier maak ik 's ochtends een bordje pap van. (gevolgd door beetje melk in fles).
Maar hoe zit dat nu met die laatste fles?? Een lepeltje bambix kan niet omdat het te dik wordt waardoor er nauwelijks iets uit de speen komt. Maar daarnaast vroeg ik me ook niet af of bambix echt iets voor de ochtend is. Dus dan toch nog maar gewoon nutrix in de laatste voeding?? Of iets anders?
Er zijn hier vast verschillende ideeen of meningen over maar ik hoor ze graag.

Groetjes, Emmy

He Emmy,

Lukt het inmiddels met het eten van de pap of ben je ook nog steeds aan het uitproberen?
Onze meid wil nog steeds geen pap. Ze houdt haar mond stijf dicht en draait gewoon haar hoofd af en dan zet ze het op een krijsen. Gevolg dus dat ze maar weer de fles krijgt.
Met het groentehapje gaat het precies zo. Dat verrekt ze ook om te eten. Op het cb zeggen ze dan fijn dat je pas een fles weg mag laten als ze de groentehap goed eet. Dan kan ik nog lang wachten.
Ga dus nu maar proberen om in de fles van 4 uur wat minder te doen, zodat ze toch wel honger heeft en zin in een groentehapje. Hoop dat het zo een beetje lukt. De fruithap gaat erin als koek en ook de yoghurt (danoontje) vindt ze heerlijk. Maarja het zal wel komen.

Wij geven dus nu ook 's morgens de papfles, omdat dit uiteindelijk een bordje pap moet worden. Ik had ook inderdaad het probleem wat geef ik dan 's avonds. Nu heb ik van nutrilon goede nacht gehaald. Deze voeding is dus iets dikker en helpt de kindjes de nacht door. Maar je kunt ook piamapapje nemen, schijnt ook erg lekker te zijn. Ons meisje heeft in het begin wel moeten wennen aan de goede nacht fles, maar na twee dagen was dit over en nu gaat het prima.

Misschien heb jij nog tips voor mij met het eten van groenten.

Succes ermee
Groetjes anne

Hoi Anne,

nou vanmorgen ging de pap toevallig wel aardig. In plaats van dat ze d'r mondje stijf dicht hield, deed ze zowaar uit zichzelf d'r mondje open. Maar als het dus weer niks wordt, dan lever ik geen strijd meer en wordt het gewoon een hele  fles.
De andere hapjes, groente en fruit, gaan er wel super in. Fruit maak ik vers en groente geef ik uit een potje. Wat jammer dat dit bij jullie nog niet goed. Hoe oud is jullie kindje? Minoux was in het begin ook niet echt gretig, maar nu (2 weken later) gaat het erin als koek. Heb je wel eens uitgeprobeerd of vers geven of uit een potje geven verschil maakt?? En geef het anders gewoon nog even de tijd. Niks forceren denk ik zo.

Groetjes, Emmy

Nog even over die avondfles. Wat..die goede nacht of pyamahapje..dat kan eventueel ja. Ik heb het wel eens zien staan in de winkel. Nu moet ik zeggen dat het slapen hier prima gaat. Laatste voeding is om 19.30u. en dan komt ze pas rond 20.00u. weer. Dus op zich hoeft de fles niet dikker vanwege het wel/niet doorslapen. Misschien dat er dan ook niks in hoeft bedenk ik me net....????

Dom dom...ik bedoel natuurlijk dat ze pas om 8.000u in de ochtend komt (ipv 20.00u)

quote: Emmy79 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-09-2008 20:31:00'));

Nog even over die avondfles. Wat..die goede nacht of pyamahapje..dat kan eventueel ja. Ik heb het wel eens zien staan in de winkel. Nu moet ik zeggen dat het slapen hier prima gaat. Laatste voeding is om 19.30u. en dan komt ze pas rond 20.00u. weer. Dus op zich hoeft de fles niet dikker vanwege het wel/niet doorslapen. Misschien dat er dan ook niks in hoeft bedenk ik me net....????

Hoi Emmy,

Als zij aan de gewone fles genoeg heeft in de nacht zou ik er inderdaad niks extra's bij doen. Dat heeft dan niet echt nodig lijkt me. Onze meid krijgt 's avonds de goede nacht fles om 20.00 uur en slaapt dan tot 7.30 uur. Dit ook in verband met de werktijden. Ik haal het anders niet om haar weg te brengen en op tijd op mijn werk te zijn. ZE heeft eigenlijk al vanaf haar geboorte de eerste fles om 7.30 uur gehad en dat heeft ze er netjes ingehouden. In het weekend is het weleens jammer, maarja dat gaat ook wel een keertje over, of niet natuurlijk.

Wat de groente betreft ik heb al vanalles geprobeerd. Potjes vindt ze vies, maar ook als ik het zelf maak wil het er niet in. Maar ik geef het niet op en blijf proberen. Ze moet het toch leren eten. En ik vind het belangrijker dat ze groente eet dan dat ze de pap van een lepeltje eet.
Ze is trouwens 6 maanden en 2 weken.

Groetjes Anne

Hee hoi,

Ons zoontje krijgt 's ochtends op advies van het cb geen pap, hij krijgt nml al nutrix in z'n laatste fles. Pap kan een dikmaker zijn en aangezien onze reus niets te klagen heeft werd ons de ochtendpap afgeraden.
De nutrix door de laatste fles is alleen, omdat meneer dan lekker doorslaapt, zonder nutrix vernemen we wel het verschil.

Het eten vd lepel gaat prima en daar was de pap volgens ons cb voor bedoeld. Het verschillende advies van het cb komt natuurlijk ook omdat ieder kindje weer anders is, advies op maat.

Veel suc6!

Liefs Lientje

Hoi Lientje,
bedankt voor de info!

quote: lientje79 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-09-2008 09:49:02'));

Hee hoi,

Ons zoontje krijgt 's ochtends op advies van het cb geen pap, hij krijgt nml al nutrix in z'n laatste fles. Pap kan een dikmaker zijn en aangezien onze reus niets te klagen heeft werd ons de ochtendpap afgeraden.
De nutrix door de laatste fles is alleen, omdat meneer dan lekker doorslaapt, zonder nutrix vernemen we wel het verschil.

Het eten vd lepel gaat prima en daar was de pap volgens ons cb voor bedoeld. Het verschillende advies van het cb komt natuurlijk ook omdat ieder kindje weer anders is, advies op maat.

Veel suc6!

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan