Vraagje mbt inleiden

Hoi meiden,

Niet vervelend bedoeld, maar puur uit nieuwsgierigheid.
Ik lees nu best veel op het forum dat er verschillende meiden zijn die allemaal worden ingeleid. Mijn vraag is waarom?? Is dit om medische redenen, of puur vanwege de klachten.
Ik mag morgen weer naar de vk toe en ga daar ook zeker aan geven dat ik echt erg veel harde ( pijnlijke) harde buiken heb en veel oefenweeën( met name in de rug) Van de harde buiken heb ik zeker 3 tot 4x per uur. Ook 's nachts wordt ik wakker van harde buiken of oefenweeën. Ik ben dus ook echt op en hou het nog moeilijk vol en neem regelmatig 's avonds een paracetamol, maar dat helpt ook voor geen meter. Ik weet alleen van de vorige zwangerschap dat ze bij ons in het ziekenhuis niet zo snel inleiden. Ik heb van yordi toen 2 weken overtijd gelopen en had een vervelende zwangerschap met veel klachten vanaf het begin al. Wel hebben ze toen met 39w5d geprobeerd toen te strippen, omdat de vk zag dat ik er toen doorheen zat , maar vertelde ook dat ze dat eigenlijk niet voor de 40 weken deden.
Dus hopelijk krijg ik nu wat meer voor elkaar bij de vk. Hoe zit dat bij jullie??

Liefs marielle 35w1d

Hai marielle ,bij mijn eerste zwangerschap liep ik 3 weken overtijd mij zoon had al gepoept in het vruchtwater en hij wou er toen nog niet uit,.
Met dit in m,n achterhoofd kwam ik bij de gyn terecht en die zei toen al tegen mij we laten jou in ieder geval niet over tijd lopen,omdat ik ook aangaf doodsbang voor de bevalling te zijn.
deze zwangerschap is voor mij al vanaf het begin zwaar bekken banden vitamine b12 gebrek bloedarmoede heb ik allemaal.
Maar de laatste weken is het helemaal erg ik kan door mijn bekken niet meer lopen en waarschijnlijk heeft mijn gyn medelijden met mij want vanmorgen begon hij er zelf over!
k beval liever op een natuurlijke manier da,s minder pijnlijk maar dan kan ik blijven wachten tot ik een ons weeg denk ik!haha deze wil volgens mij ook nog niet eruit!
Maar ieder geval gooi je klachten op tafel,zeg dat je het helamaal gehad heb!
sterkte ermee
xxx Bianca
37wk6dg

heej marielle

ik sta er ook wel van te kijken dat de gyns bij sommige zo " makkelijk" zijn!!!

hier gebeurd het echt niet voor de 40 weken of er moet een medische reden voor zij nen tja lichamelijk te zwaar doen ze hier niet aan weet je van te voren zegge ze!!!!!! hetzelfde als mensen het erop gooien ja heb nog kleine kids rondlopen tja is het probleem van de gyn niet zegge ze hier je kiest er zelf bewust voor kindjes dicht op mekare ten nemen!!

nu val ik niemand aan hoor maar dit doen ze hier bij ons echt niet om de redenen die tot nu toe op het forum zijn verschenen,.... wel zouden ze hier je een nachtje opnemen met een slaappil om eens goed te kunnen slapen ....

en eerlijk gezegd ik zou er zelf niet voor kiezen ben bij de eerste ingeleid MET medische reden en mn lichaam was er absoluut niet klaar voor en was echt geen leuke bevalling!!!!

Nou ik ben juist blij dat mijn gyn zo makkelijk is zolas jij zegt daniellle,wel 1ding hier wordt je niet eerder dan 38weken ingeleid,en hij laat mij nog een weekje lopen omdat hij het beter vind dat de baarmoedermond vanzelf weker word.
Dan is het inleiden niet zo,n hel!
Maar ik ben er blij mee

De kleine Xiano is overleden bij 38 weken zwangerschap en toch gaan ze mij dit keer niet eerder inleiden.
Inleiden klinkt heel gemakkelijk maar er blijken nogal wat risico`s aan te zitten.

ik ben bij mijn vorige puur om medische redenen ingeleid geworden,omdatik een zwangerschapsvergiftiging had.
bij mij wordt ook niet eerder als 38weken ingeleid.dat hebben ze me wel verteld.
verder ben ik wel blij dat ze het willen gaan doen,je weet wel in welke toestand ik hier zit.
ze doen er trouwens wel moeilijker over als je nog geen verweking hebt in je baarmoeder..anders gaat het heel pijnlijk worden zeggen ze.
inleiden is idd niet zonder risico's ... mijn zoontje heeft doordat het zo snel ging in her vruchtwater gepoept toen.dat willen ze toch voorkomen.
en ik hoop echt dat het bij mij uit zn eigen aan de gang gaat..inleiden is zo niet prettig!!!

Goeie vraag hoor, want mij is bij de intake het volgende verteld.
Een zwangerschap kan max. 42 weken duren. Als je na 40 weken nog niet bevallen bent, en het valt je allemaal zwaar en je wilt niet meer, dan hoef je niet met de vraag van inleiden aan te komen. Echt langer dan 42 weken laten we je niet lopen.
Inleiden doen we alleen als het moet om medische redenen (zoals dan bijv. de zw. vergifteging die Kim vorige keer had).
Dus ook ik verbaas me er over dat het vrij "gemakkelijk" lijkt te gaan.
Maar heerlijk voor de mensen die daar ook echt aan toe zijn. En het niet meer zien zitten. Maar ik wacht maar tot het gaat beginnen. En dat kan dan voor mij nog wel 5,5 week duren (als we de 42 weken aanhouden)

Bij mij werd er ook gezegd we laten je echt niet overtijd lopen, maar ik zat er dan ook echt doorheen, sinds begin juli max 2-3 uurtjes per nacht slapen, en wat ik ook probeerde echt niets meer, ook overdag niet, begin van de avond.Dus was toen heel erg blij met de mededeling dat ze me niet overtijd zouden laten lopen.
En ja heb ook pijnstilling gehad tijdens de bevalling, uitiendelijk 2 x en volgens verpleegkundigen zou ik niet meer kunnen lopen, of zelfstandig naar de wc gaan, met ong een uurtje stond ik te douchen, en na uiteindelijk (heb ff zitten rekenen) 55 uur wakker te zijn geweest, ik reken die 2x15 minuten tussen weeen niet mee, was ik toch echt blij dat er en einde was, had de nacht ervoor ook niet geslapen. Dus voor mensen die zoiets hebben is het toch echt een verademing dat ze rekening houden met je en je niet langer laten lopen.
Uiteindelijk hoop ik voor iedereen een gewone, normale bevalling, en dat jullie je kleintjes snel mogen ontvangen in jullie armen

Terug
Bovenaan