Hi,
Ik lees heel vaak mee op dit forum en ik lees inderdaad ook heel vaak over inleiden e.d.
Ook bij ons in het ziekenhuis beginnen ze daar niet zo snel aan.
Ik heb last van bekkeninstabiliteit, maar dat is geen reden om in te leiden. Verder heb ik bloedarmoede, vrij lage bloeddruk (maar daar zijn ze juist blij mee), slaap ik 's nachts nauwelijks en heb ik tot overmaat van ramp vorige week een longontsteking gekregen.
Toch laten ze mij ook gewoon doorlopen. Misschien omdat ik er zelf niet over klaag en niet om vraag? Ik weet het niet. Ik heb nu twee afspraken staan, voor volgende week (week 40) en die week erna. Dus inleiden zit er niet in.
Het scheelt dat ik er ook van uit ben gegaan dat ik 42 weken zou kunnen lopen. Als je je instelt op de 37 weken, dan is alles wat daarna komt erg zwaar. Ik zit er ook elke dag doorheen; nu ik ziek ben huil ik elke avond waarom het toch maar niet op gang wil komen. Ik ben ontzettend benauwd en zo'n dikke buik helpt daar echt niet mee.
Toch zijn dat voor ons ziekenhuis geen redenen om de bevalling te vervroegen. Door mijn ziekte nu krijg ik alleen maar meer mensen aan mijn bed, zoals een longarts. En ze gaan me testen op Q-koorts, mocht dat het geval zijn, dan krijg ik er ook nog een kinderarts bij. Dus lekker ontspannen zal het niet worden.
Heel veel sterkte dames.
Gr. Tamara
(februari mama, 39 weken)