Vraagje mbt inleiden

Zo snel ging dat inleiden niet bij mij toen,ik heb er 18uur over gedaan zonder pijnstilling,ik ga er vanuit dat het weer zo word,kan het alleen maar meevallen toch!
groetjes Bianca
38weken

Een medische reden kan ook psychisch zijn! Als ik die verhalen van Kim en Bianca zo lees, heb ik het vermoeden dat zij er zo doorheen zitten, en dat ze bijna op hun breekpunt zitten. Lijkt me niet zo handig aangezien er na de bevalling ook nog een hele heftige periode met weinig slaap aan zit te komen.

(@Kim en Bianca, ik bedoel echt niet dat jullie rijp zijn voor een inrichting of een postnatale depressie ofzo hoor :)

Hi,

Ik lees heel vaak mee op dit forum en ik lees inderdaad ook heel vaak over inleiden e.d.
Ook bij ons in het ziekenhuis beginnen ze daar niet zo snel aan.
Ik heb last van bekkeninstabiliteit, maar dat is geen reden om in te leiden. Verder heb ik bloedarmoede, vrij lage bloeddruk (maar daar zijn ze juist blij mee), slaap ik 's nachts nauwelijks en heb ik tot overmaat van ramp vorige week een longontsteking gekregen.

Toch laten ze mij ook gewoon doorlopen. Misschien omdat ik er zelf niet over klaag en niet om vraag? Ik weet het niet. Ik heb nu twee afspraken staan, voor volgende week (week 40) en die week erna. Dus inleiden zit er niet in.

Het scheelt dat ik er ook van uit ben gegaan dat ik 42 weken zou kunnen lopen. Als je je instelt op de 37 weken, dan is alles wat daarna komt erg zwaar. Ik zit er ook elke dag doorheen; nu ik ziek ben huil ik elke avond waarom het toch maar niet op gang wil komen. Ik ben ontzettend benauwd en zo'n dikke buik helpt daar echt niet mee.
Toch zijn dat voor ons ziekenhuis geen redenen om de bevalling te vervroegen. Door mijn ziekte nu krijg ik alleen maar meer mensen aan mijn bed, zoals een longarts. En ze gaan me testen op Q-koorts, mocht dat het geval zijn, dan krijg ik er ook nog een kinderarts bij. Dus lekker ontspannen zal het niet worden.

Heel veel sterkte dames.

Gr. Tamara
(februari mama, 39 weken)

Ik denk dat het per ziekenhuis/vk/gyn een hoop verschilt.
Ik ben nog niet zover (35+3) maar ik weet wel dat de 40 weken hier zo'n beetje de streefdatum is.
Zoals mij is verteld nemen ze de rapporten die onlangs in de media verschenen ertg serieus en willen ze onnodige stress bij zwangeren zoveel mogelijk voorkomen.
Uitgeput aan een bevalling beginnen is slecht voor demoeder en het kindje.
(kapot toetsenbord trouwens,spatie blijft steeds hangen)
En het hangt er denkik ook wel vanaf hoe mondig je zelf bent.:)
Liefs Gwendolyn

Hoi dames,

Ik ben bij de eerste bevalling ingeleid omdat het kindje niet goed meer groeide en er te weinig vruchtwater was. Dat was met 38 weken.
Deze keer zal ik waarschijnlijk tussen de 37 en 38 weken ingeleid worden omdat ik de vorige 2 keer erg veel bloed ben verloren (2,5 liter), omdat de placenta niet los liep en ze alle mogelijke voorzorg maatregelen daarvoor al genomen hadden. Toch ging het de 2e keer toch weer behoorlijk mis.
Daarom vinden ze het nu veiliger om mij overdag te laten bevallen zodat iedereen al in het ziekenhuis is.
Nienke

Bij ons zijn ze dr ook echt niet snel mee. Ik weet wel dat er ingeleid wordt bij zowel fysieke als mentale klachten. Het moet wel zo zijn dat het helpt. Ik loop bijv. met behoorlijke bi, maar die is toch niet over na de bevalling, het kan in eetste instantie zelfs slechter gaan. Het is voor mij dus geen oplossing. Het is voor veel vrouwen heel fijn dat de mogelijkheid er is, maar ik denk dat het het prettigst is als je gewoon af kunt wachten. Ik ben tot 2 x toe met 41 wk bevallen en daar ga ik nu weer vanuit. Het wordt nu echt steeds zwaarder, bekkenklachten en oefenweeën enzo, maar een weekje xtra maakt (vooral achteraf ;)) niet heel erg veel uit. Ben benieuwd wat je vk zegt.

Hier ook echt geen inleidingen bij psychische klachten of `er door heen zitten`. Vind dat eerlijk gezegd ook niet nodig, iedere medische ingreep in een zwangerschap brengt gewoon risico´s met zich mee. Inleiden dus ook. Voor iedere vrouw zijn de laatste weken heel erg zwaar, voor de een natuurlijk meer als voor de ander. Tja, en dat je al meerdere kinderen hebt rondlopen is natuurlijk geen goede reden.

Er word hier alleen ingeleid bij zwangerschapsvergiftiging, als het kindje het niet meer goed maakt in de buik. Ik heb al twee kinderen, de eerste keurig 3300 gram, alleen mijn tweede was 4700 gram. Ze is met 38 weken geboren, maar ze kon er niet goed uit, zeg maar. Daardoor sleutelbeen gebroken en benauwd gehad. Dit is voor de vk een reden om groeiecho´s te maken en als dit kindje weer zo groot is te overleggen met de gyn. Als ze mij tot 42 weken zouden laten doorlopen met zon grote baby, gaat ie er nooit meer via de natuurlijke weg uitkomen. Dus dan is er misschien sprake van inleiding. Maar zelfs in dit geval zijn ze nog erg terughoudend.

Ik denk zoiezo niet dat ze bij mij voor de 40 weken iets gaan doen.

Terug
Bovenaan