vraagje over anticonceptie.....

A

Anoniem

Guest
Hoi, Dames

Wellicht een heel persoonlijke vraag maar ik  ben toch wel benieuwd: wat voor anticonceptiemiddel zijn jullie gaan gebruiken na de bevalling? Ik ben al zowat mijn halve leven aan de pil en na de bevalling ben ik, zodra het mocht, weer begonnen met de pil. Alleen bevalt het me voor geen meter meer. Ik heb altijd heel heftig op de pil gereageerd. Niet echt gezellig voor het thuisfront, want het is dan echt jantje lacht jantje huilt. Ik wil dan eigenlijk ook iets anders proberen.  Ikzelf wil eigenlijk een poosje overstappen op condooms. Nou zijn er mannen die dan gelijk gaan miepen dat ze dat helemaal niks vinden. Wat zijn jullie ervaringen daarin?

Groetjes, Linda

Hai Linda.

Ik ben zelf ook niet meer begonnen met de pil. Voordat Lune er was ook 14 jaar geslikt, maar ik had en heb geen behoefte meer aan elke dag hormonen in mijn lichaam. Heb er genoeg .

Wij zijn ook gegaan voor de condooms. Gelukkig is mijn man daar niet moeilijk in en snapte dat ik niet meer aan de pil wil. Een spiraaltje is ook geen oplossing. Dat moet er in gebracht worden en als je nog een keer een kindje wil, moet het er weer uit. En je lichaam moet er dan ook nog maar goed op reageren, nee, daar moet ik niets van hebben.

En als er kerels zijn die moeilijk doen, dan is het toch. Geen condoom? Dan ook geen sex. Maar er zullen moeders zijn die daar anders over denken.

Succes met je keuze.

Groetjes Jolien

Hoi Linda,

Ik ben voor de komst van onze dochter héél lang aan de pil gweest. Zo'n  6 maanden na haar geboorte (ik was toen pas voor het eerst ongesteld) ben ik weer begonnen met de pil, maar dat ging helemaal niet goed. Ik bleef erg onregelmatig ongesteld en het was vaak heel heftig. Ik heb toen in 1,5 jaar tijd 4 soorten pil geprobeerd, maar het werd maar niet beter. Toen had ik het helemaal gehad! Ik ben toen gestopt met de pil en ik zou gaan zoeken naar 'iets'anders.

Vlak daarna kreeg mijn 28 jarig nichtje een lichte hersenbloeding. Hoogstwaarschijnlijk door de hormonen van de pil.
Dat was voor mij een reden om geen hormonen meer in mijn lijf te willen. Dus we gingen condooms gebruiken. Ik wilde nog steeds wel gaan kijken naar andere methodes van anticonceptie (zonder hormonen). We hadden namelijk besproken dat we nog wel graag een tweede kindje wilde, maar dat we nog een jaartje zouden wachten.
Niet lang daarna zijn we 'In the heat of the moment' één keer een condoom vergeten. Het prachtige resultaat van dat 'foutje' zit nu naast me in de kinderstoel en is al weer bijna zes maanden!

Ik wil echter nog steeds geen hormonen en een 'knipje' bij mijn man vinden we wel heel erg definitief. Ik heb nu een koperspiraaltje. Ik heb er geen last van en ben weer regelmatig ongesteld. Niet eens erg heftig (was ik wel voor gewaarschuwd). Als we over een paar jaar vinden dat ons gezin echt compleet is, dan wordt het toch een knipje bij mijn  man. Dan is het zijn beurt!

Groetjes, Karin

Hoi,

Ik ben na de bevalling van Kyra ook weer aan de pil gegaan maar om nou te zeggen dat ik er gelukkiger van wordt.... Niet echt.  Alleen wordt ik van de alternatieven ook niet echt blij. Ik heb nu het idee dat mijn pil te licht is. Had ook een afspraak staan bij de huisarts laatst maar die moest ik afzeggen omdat Kyra weer in het ziekenhuis lag. Sindsdien heb ik nog niet gebeld en ben nog steeds braaf aan die pil.
Denk dat wij ook maar eens moeten bespreken dat de pil niet een optie is en dat er toch maar weer rubbertjes aan te pas moeten komen. Al is het maar om te kijken wat het met mijn humeur doet.
Een knoop bij hem zou hij wel willen maar ik niet . Hij vind 1 genoeg.....

Indien iemand een mooiere oplossing weet al rubbertjes??? kom maar op

Groetjes,

Frieda

Hier ging ik na de geboorte van Britt weer aan de pil. De minipil, want ik gaf bv. MAAR.....................

die werkte bij mij dus niet. Gevolg nu 7 maand na de geboorte van Britt weer 3 maand zwanger :S

Dwars door de pil, niet gepland, maar wel heel welkom :D

Ik wil absoluut geen kids meer hierna. Want heb er dan 4 hier rondlopen/kruipen. Dus we gaan een sterrilisatie op medische gronden proberen. Ik mag hierna zeker geen kinderen meer krijgen van de doktoren.

De pil werkt niet bij mij en wil ik niet meer slikken. Spiraal is niets voor mij.

xxx Nienke

Hoi hoi

Ik slikte voor de zwangerschap +/- 12 jaar de pil. Toen ik er mee stopte merkte ik pas het verschil zonder pil. Ik wist dus al snel dat ik niet meer aan de pil wilde.
Mijn zussen hebben allebei ook een spiraaltje laten zetten na de 1e zwangerschap en waren hier heel positief over. Ik heb 6 weken na de bevalling ook een spiraal laten plaatsen (nu 6 weken geleden) en tot nu toe ben ik er erg tevreden over.
De hoeveelheid hormonen is minimaal, ik kan hem niet vergeten (gebeurde bij mij nogal eens), je wordt steeds minder tot helemaal niet meer ongesteld en je hoeft er niet meer aan te denken.
Ook het plaatsen van het spiraaltje viel me 200% mee (na een bevalling vind ik alles eigenlijk meevallen hihi).
Ik ben er dus erg tevreden over!

Succes met je keuze!

Groetjes Jessy

ik ben gewoon weer met de pil begonnen.
Geen problemen mee  en wie weet over een paar jaar nog een kleintje erbij.
Heb niet zoveel zin in een spiraaltje of prikpil.

En om eerlijk te zijn we hebben het dan nu een paar maanden met condooms gedaan. me vriend heeft er geen moeite mee maar ik vind het zelf zo een geklooi.
Ben je net lekker met mekaar dat je allebei zin hebt, kind stil, hond stil ,NIet overdreven moe, geen een hoeft er om 5.00 uit voor naar zijn werk moet je eerst nog weer met dat condoom aan de slag.
Is voor mij echt een beetje een moodkiller dan.

Hoi Linda,

Voordat ik zwanger werd van Tom heb ik ook "jaren" de pil geslikt. Ik moet zeggen dat ik toen stopte met de pil ik me een stuk prettiger in mijn lijf voelde zitten. Na mijn bevalling heb ik dan dus ook besloten om geen pil meer te slikken.

Ik heb informatie ingewonnen over het mirena spiraal. Deze heb ik inmiddels ook laten plaatsen. Het is een spiraal dat wel hormonen bevat maar  een heel stuk minder dan de pil. Het plaatsen is met 5 minuten gedaan en valt reuze mee.
Tot op heden heb ik geen klachten. Het menstrueren wordt al minder en zal uiteindelijk zo goed als verdwijnen. Ideaal...

Groetjes,
Mama van Tom (05-10-2007)

Terug
Bovenaan