vraagje over anticonceptie.....

Hoi. Ik heb ook mijn leven lang de pil geslikt en na de geboorte van mijn oudste wilde ik ook wat anders omdat ik de pil helemaal beu was, maar uit gemak ben ik toen maar weer begonnen. Bij mijn jongste (van juli) ging de bv heel goed, en dus kon ik niet terug aan de pil en ben ik wel gaan nadenken over wat anders en in overleg met de huisarts in toen de mirena spiraal geplaatst. Ik ben er super tevreden over!!
Gr. Anne-Marie

Hoi,

ik heb jaren de pil geslikt. Daar moest ik mee stoppen omdat ik in combinatie met mijn medicatie teveel hormonen binnenkreeg en heb toen een spiraal laten plaatsen. Daar werd ik zo hevig ongesteld van dat hij verwijderd moest worden. Dat lukte de huisarts niet en de gynaecoloog ook niet dus is het onder narcose gebeurt. hij was vastgegroeid. Au! De gyneacoloog heeft meteen een mirenaspiraal geplaatst. Daarvan bleef ik ongesteld, dus die is ook weer verwijderd. Na mijn  laatste zwangerschap ben ik cerazette gaan slikken. En die slik ik nu nog. Die bevalt goed.

Groetjes van Marloes

quote: Nienke1980 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-12-2007 20:34:25'));

Hier ging ik na de geboorte van Britt weer aan de pil. De minipil, want ik gaf bv. MAAR.....................

die werkte bij mij dus niet. Gevolg nu 7 maand na de geboorte van Britt weer 3 maand zwanger :S

Dwars door de pil, niet gepland, maar wel heel welkom :D

Ik wil absoluut geen kids meer hierna. Want heb er dan 4 hier rondlopen/kruipen. Dus we gaan een sterrilisatie op medische gronden proberen. Ik mag hierna zeker geen kinderen meer krijgen van de doktoren.

De pil werkt niet bij mij en wil ik niet meer slikken. Spiraal is niets voor mij.

xxx Nienke

Welke minipil heb je geslikt?

Groetjes van Marloes

Hoi

Ook hier heel wat jaren de pil geslikt en nu wilde ik er niet meer aan beginnen.
Ons gezin is nu compleet.Wij hebben nu voor de definitieve knip gekozen.
Over twee weken wordt er gecontroleerd of alle zaadjes dood zijn.

En dan zijn we (hopelijk ) definitief klaar met alle voorbehoedsmiddelen.

Groetjes Jessica

quote: mamatorist reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-12-2007 10:55:45'));

quote: Nienke1980 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-12-2007 20:34:25'));

Hier ging ik na de geboorte van Britt weer aan de pil. De minipil, want ik gaf bv. MAAR.....................

die werkte bij mij dus niet. Gevolg nu 7 maand na de geboorte van Britt weer 3 maand zwanger :S

Dwars door de pil, niet gepland, maar wel heel welkom :D

Ik wil absoluut geen kids meer hierna. Want heb er dan 4 hier rondlopen/kruipen. Dus we gaan een sterrilisatie op medische gronden proberen. Ik mag hierna zeker geen kinderen meer krijgen van de doktoren.

De pil werkt niet bij mij en wil ik niet meer slikken. Spiraal is niets voor mij.

xxx Nienke

Welke minipil heb je geslikt?

Groetjes van Marloes

De cerazette. Ik las net je reactie en dacht oh bah de pil die (bij mij) niet werkte

xxx Nienke

Ik heb de mirena spiraal laten plaatsen omdat ik al het gedoe van de pil en de bijwerkingen niet meer wilde.

Ik kan alleen nog niet zeggen dat ik er happy van ben geworden. Ik vloei al bijna 3 weken en heb nog steeds de migraine achtige hoofdpijn, die ik met de pil ook had. Dus als t zo doorgaat toch maar weer terug naar de dokter in het nieuwe jaar. Daar gaat mijn 150 euro eigen bijdrage al!!

Groetjes Martine

Martine, ik heb ook heel lang gevloeid hoor nadat ik hem had laten plaatsen, zeker een week of 4, 5.. Ik had ook de eerste weken hoofdpijn (wat ik normaal bijna niet heb..), en ik had ook zoiets van Ik laat hem eruit halen, maar na de eerste weken heb ik nergens meer last van gehad, dus misschien moet je nog ff doorbijten...
Gr. Anne-Marie

Hoi Martine,

Ook ik heb voor de mirenaspiraal gekozen na de bevalling van de jongste.
Het vloeien heeft bij mij ongeveer 6 weken geduurd, na de nacontrole was het vloeien over. Degene die de echo maakt zei ook dat het heel normaal is om die weken een klein beetje te vloeien, dit moet vanzelf overgaan.
Wel heb ik de eerste weken last gehad van een zeurderig gevoel ik mijn buik, maar dat schijnt er ook bij te kunnen horen.
Hoofdpijn heb ik gelukkig geen last van gehad.
Nu ben ik heel tevreden met de spiraal, eigenlijk nergens last meer van. Menstuatie wordt steeds minder.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan