vraagje over bijvoeding...???

A

Anoniem

Guest
Hey mama's

Ik heb een vraagje over Nutrix.
Mijn zoontje Nick is met 42 weken geboren. Hij is nu 16 weken oud.
Mag ik dan nu beginnen met bijvoeden of moet ik echt wachten tot de 4 maanden?
Mag ik die 2 weken dat hij langer in mijn buik heeft gezeten erbij tellen?
Wil proberen om Nutrix in zijn laatste fles te doen want hij slaapt 's nachts nog niet goed door.
Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Mootje
Mama van Nick 17-08-2008

Hoi!

Als je mannetje geen last heeft gehad van krampjes zou ik het gewoon proberen joh!
Als hij wel last van krampjes heeft gehad zou ik nog even die twee weken wachten om zeker te zitten, maar ach........................

Hoop dat hij dan tevreden de nacht doorkomt, en jullie dus ook!

Succes en plezier ermee!

Gr. Rimke

ik zou evt voorzichtig proberen of hij goed reageert op de rijstebloem (beginnen met een half theelepeltje per fles ofzo). Als hij er nog niet aan toe is merk je dat snel genoeg (ws in de vorm van darmkrampjes). Daarom raadt men wel aan om zoiets eerst bij een ochtendfles uit te proberen; dan zit je in ieder geval niet 's nachts met de eventuele darmkrampjes.
En wat andere vaste voeding betreft; 16 weken of 4 mnd? Maakt weinig verschil denk ik. Ik zou het wel voorzichtig aandurven om te beginnen met een paar lepeltjes.
Onze Mika heeft vrijwel geen last van darmpkrampjes gehad, hooguit af en toe een scheet die wat dwars zat, maar geen echte krampen. ook krijgt hij al vanaf 5 weken voeding voor hongerige babies. Dus ik denk dat onze kleine man ook weinig problemen zal hebben met vastere voeding binnenkort (hij is van 4-9-08). Ik ga denk ik eind december e.e.a. introduceren. Zeker als hij dan nog steeds 's nachts voor een voeding komt. Dan gaan we de laatste fles ook wat "verzwaren".

Succes en laat je even weten of 't goed gaat?

Jacoline.

Hey Dames,

Bedankt voor jullie reacties.
Nick heeft nog nooit krampjes gehad...dus ik denk dat het geen problemen gaat geven..
Zal vanavond eens een theelepeltje proberen...
Als hij hier geen last van heeft hoog ik het elke avond op tot het aantal lepels wat in het pak staat.
Hopelijk slaapt ie dan wat beter....
Laat jullie weten hoe het verloopt.

Groetjes Mootje

Groot gelijk!
Ben benieuwd hoe hij het vindt!
Zorg wel voor een speen met een groter gat he, anders heb je ruzie met je mannetje!

Hey Rimke,

Heb de 3 standen speen van avent gekocht...
Zal eerst op 1 moeten beginnen of niet??
Is denk ik toch een beetje uitproberen. Zorgen dat hij ongeveer 15 minuten over zijn fles doet en dan zal het wel goed zijn...
Hoe gaat het met Maudy?
Das toch ook een lekker ding he!!

Liefs Mootje

Is inderdaad even uitproberen! Heb hier wel eens Johannesbroodpitmeel door een fles gedaan (nu nog altijd trouwens) en toen was het wat dik, en maudy maar braaf zuigen.............arm ding.

Ze doet het super! Lekker wijffie is het, maar dat vind je altijd van je eigen kind he?
Wel midden in een sprong geloof ik, niets is goed of het deugt niet.........ach ja, zielig. Ze weet niet waar ze het zoeken moet en dan als overmaat van ramp ook nog eens weer veel krampen de afgelopen dagen.............arm grietje. Kruipt dan helemaal tegen me aan, de tranen in haar oogjes..............je hart breekt.

Maar verder, brabbelt en doet ze, erg leuk om te merken. Gister lag ze inenen op haar zij..........dus dat draaien zal ook wel komen.

Hoe is het verder met Nick?? Zo tussen de regels door te lezen ook wel goed of niet!
Tijd gaat snel he? Klonk altijd enorm tuttebollerig maar het is echt zo.............

Kus Rimke

Rimke s -> gebruik je voor johannesbroodpitmeel ook de 3 standen speen? ik doe het nu nog met gewone speen, maar het laatste restje blijft vaak achter.

Terug
Bovenaan