vraagje over bijvoeding...???

Hey Rimke,

Met Nick gaat het ook super goed.
Het is ook zo'n lekker ding!!
Hij begint nu ook te brabbelen...soms hele verhalen, en dan schaterd ie van het lachen.
Echt super leuk als je zo met hem kan kletsen.
Ook gaat hij dingen pakken in de box. Hij probeert ook af en toe al een beetje op zijn zij te draaien.

We lopen wel bij de kinderfysio en de osteopaat omdat hij een voorkeurshouding naar rechts heeft. HIj had ook een kruinligging dus hij heeft al die tijd ook verkeerd in mijn buik gezeten.

Nu heeft hij een plat hoofdje aan de zijkant en zijn oortjes staan daardoor niet symetrisch. Hiervoor moet hij waarschijnlijk een redressiehelmpje.
Dat is dus minder....maar liever nu een paar maanden dat helmpje dan heel zijn leven met een plat hoofd want je ziet het echt heel goed.
Ik geloof niet dat dit uit zichzelf hersteld.

Met 4 maanden zouden ze zijn hoofdje opmeten dus dat ik  zeer binnenkort...
Spannend dus...

Groetjes Mootje  

Hoihoi!

@anoniememama: ik gebruik idd een drie standen speen, maar ook dan blijft het laatste restje achter.................nog geen oplossing voor gevonden helaas.........

@Mootje: Een kruinligging? Maudy had een achterhoofdsligging, en dan schuin.........lekkere moppie............kwam er dus ook niet vanzelf uit.
Waardeloos dat nick daar nog zoveel last van heeft, helpt de osteopaat wat? Bij maudy heeft het wel goed geholpen tegen de onrust (al is het vanavond huilen met de pet op..........).
Wat een toestand joh, met die helm enzo..........zielig he? Maar het is wat je zegt, beter nu goed dan zometeen een plat koppie............wel fijn dat hij het verder zo goed doet, ondervindt er dus zelf weinig hinder van! Dat is altijd wel fijn om te merken, want je ziet je kindje natuurlijk het liefst vrolijk en blij.

Daar over gesproken, ik ga mijn meiske even een kus geven.........

Zolang je alert bent op buikpijn kun je rustig beginnen. let er wel op dat honger hebben en buikkrampen soms erg op elkaar lijken. probeer het bijvoeden eerst niet vaker dan 1 keer in de 3 a 4 dagen te doen.

Mijn jongste had na zijn eerste papfles steeds honger. Dacht ik! Bleek buikpijn te zijn. Hij liet zich troosten met de fles, werd daar ook rustiger van. Maar dan na twee of 3 uur kon ik er snachts weer uit (was al in weken niet meer gebeurt) omdat hij een keel opzette. Steeds redelijke flesjes, maar zo'n twaalf uur later was hij pas weer rustig. Ik met mijn suffe hoofd weer een papflesje gegeven, ging zo goed....
Weer fout, weer constant in de weer met flesjes, dit keer nog langer dan de vorige keer. Ik compleet moe natuurlijk. Toen ging mij een lichtje op, zou het????

Ja dus. twee dagen geen flesje gegeven, RUST.
Daarna nog maar eens proberen, weer mis weer snachts eruit.

Daarna ben ik wijselijk eerst maar eens pap van een lepeltje gaan voeren. Hij wilde wel, maar veel minder. En nu gaat het wel goed.

Ik hoop dat ik het nu een ander bespaar. Succes...

Terug
Bovenaan