vraagje over borstkolf

Hallo

Ik wil even weten of degene de borstvoeding geven/gaan geven alsvast een kolf in huis hebben gehaald, of hebben gewacht! Ik heb even gekeken en ik wil weten welke je het beste vind, hebben jullie gehuurd enz.....  Gewoon even wat ervaringsverhalen van andere moeders!

Verder gaat alles goed! Normaal zit ik op juni 2009 forum, maar is beetje rustig!

Morgen 20 weken echo spannend!!!!

xxx

Hoi,

Ik zou daar nog even mee wachten.....
Pas als je zeker weet dat borstvoeding geven lukt
kun je altijd nog een kolf in huis halen!!
Na 6 weken borstvoeding geven mag je pas kolven is mij verteld!
Misschien kun je naar een borstvoedingscursus gaan, daar kunnen ze
je heel veel vertellen over borstvoeding geven en de verschillende kolven.
Ook informatie over eventueel huren of kopen!

Succes!
Gr. Annemieke
36+4 weken

Bij mijn twee kinderen was in het beide gevallen nodig om heel snel te gaan kolven. De een die kon niet pakken en bij de ander kreeg niet genoeg. Door te kolven kon ik de bv stimuleren en kwam de bv zo goed op gang. Beide keren heb ik een kolf gehuurd via de borstvoedingswinkel hier in de stad. Was met een halve dag in huis, ook in het weekend. Maar je kunt het ook huren via de thuiszorg enzovoort. Kopen heeft pas zin als je weet dat de bv lukt en je langdurig gaat kolven. Daarnaast is er zoveel keuze op het gebied van kolfapparaten. Je kunt je natuurlijk al wel vast oriënteren op wat je wel en niet wat lijkt. Anders is huren voordeliger

Ik ben het niet met AnnemiekeC eens! Het is geen waar dat je pas na 6 weken mag gaan kolven. Soms is het in je kraamweek al nodig, bijv. doordat je zulke erge last van stuwing hebt kan het verlichtend werken om wat af te kolven. Vaak kan de baby zo'n grote hoeveelheid melk niet aan tijdens zo'n stuwing.
En de zin;   eerst maar eens kijken of de borstvoeding lukt, ik denk juist dat een kolf je erbij kan helpen zodat het wél lukt!
Ik had dus wel van te voren een kolf (Avent) gekocht en heb hem al tijdens de kraamweek gebruikt.

Ik ben het met mijn voorgangster eens en heb het ook zelf meegemaakt. Ik moest de borstvoeding opwekken door te kolven (elke 2 uur in het begin). En ook als je enorme stuwing krijgt (volgens mij is dat de tweede of derde dag dat de bv op gang komt), is een kolf erg fijn om de druk wat te verlichten.

Dat je pas na 6 weken mag kolven is iets wat ik nog NOOIT gehoord hebt en staat ook lijnrecht tegenover wat de lactatiekundigen, het ziekenhuis, de kraamverpleegkundige en de verloskundige hebben gezegd. Lijkt mij duidelijk.

Ik heb er eerst een gehuurd bij de thuiszorg (waar je toch meestal al heen gaat voor een weegschaal). Daarna heb ik de Medela Pump in Style gekocht. Deze beviel echt geweldig! Ik heb uiteindelijk t/m 16 maanden borstvoeding gegeven, dus ik kan mezelf wel een beetje een ervaringsdeskundige noemen.

ik kom ook van het juni forum (inderdaad wat rustig)
Ik zou je kolf alvast in huis halen is handig om stuwing mee weg te werken (meestal heeft je kraamverzorgster er ook 1 bij en je kunt er ook nog snel 1 kopen maar is toch makkelijker om al in huis te hebben)
Over wat voor kolf etc.. je kunt je hierover van te voren orienteren (electrisch/ hand etc)
op zich kun je een kolf ook 2e hands kopen...als je ze goed uitkookt is dit geen probleem.
Ik heb mijn zoontje 1 jr borstvoeding gegeven (toen raakte ik weer zwanger en was het snel over) Mijn ervaring is dat het heel belangrijk is je goed voor te bereiden (door middel van lezen en cursussen) zodat je weet wat je te wachten staat. De kans op slagen is dan veel groter.
waar ik veel aan heb gehad is het borstvoedingsforum.

hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes erica

Ik zou adviseren... volg wat je hart je ingeeft.
Als je echt borstveoding wilt geven, kan een kolf ontzettend
handig zijn. Vooral met stuwing, maar ook als je werkt.

Ik heb bij mijn eerste 13 maanden borstvoeding gegeven.
En dat was een fantastische tijd. Ik heb me voor te tijd goed
voorbereidt! En ik moet zeggen dat heeft enorm gescheelt.

Ik heb boeken gelezen of wat voor kwaaltjes je kan verwachten.
Maar wat bij mij ook heeft geholpen is je borsten wekelijks goed
scrubben. De huid krijgt meer weerstand en kan beter tegen de
speeksel van je baby. Ik zweer erbij...ik heb tijdens de 13 maanden
voeding geen kloofjes,ontstekingen of andere nare dingen gehad.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bij iedereen zo is.
Maar misschien heeft iemand er wel iets aan!

ps Mits je een kolf gebruikt ALTIJD goed steriliseren!

Vriendelijke groet

Johanna

mem van Qinq
en in verwachting van onze 2de

Bij ons heeft de kraamverzorgster een borstkolf bij zich en je kunt er eventueel ook een van haar  kopen, ook nog met korting!  
 Misschien is er bij jullie in de regio ook zoiets mogelijk.
groetjes Baukje

Terug
Bovenaan