vraagje over borstkolf

Hoi hoi,

ook ok ben van juni 2009. Zeker rustig. Zullen ze het allemaal wel kunnen vinden. Scheelt natuurlijk wel dat dat er pas zo laat kwam. Iedereen heeft zijn 'clubbie' al.

Over die kolf.
Ik had met onze eerste een avent handkolf gekocht via marktplaats. Als je het goed ontsmet/steriliseerd kan het helemaal geen kwaad. En is ook niet zo duur.
Ik zit er aan te denken om voor deze kleine een electrische aan te schaffen. Maar dat hoeft natuurlijk niet, zit ik net te bedenken, want ik werk niet meer. Maar misschien kan ik wel een tweedehands kopen. Ik heb goede dingen gehoord over de mendela swing.

Het is zeker handig om van te voren een kolf bij de hand te hebben. Ik kreeg een kleine week later  's nachts last van stuwing. Onze zoon kon mijn borst niet eens meer pakken. Oh wat was ik blij met mijn kolf. En om dan te wachten tot de volgende dag en dan huren. Lijkt me niet zo'n fijn idee. Was bij mij ook nog weekend.

Wil je lang bv geven? Ook als je werkt? Dan is het slim om een voorraadje aan te leggen in de vriezer. Het is dan slim om dus met een week of 6, wanneer de bv goed loopt te beginnen met kolven. Waarschijnlijk bedoelt degene (oeps, naam vergeten)  boven mij dat. Dan kan je kleine ook gelijk wennen aan de fles, want als die pas voor het eerst de fles krijgt als jij gaat werken, kan het zijn dat die niet geaccepteerd word. En laat die eerste fles dan door een ander geven, dat gaat vaak beter dan als jij die eerste  fles geeft. Want de baby associeert jou met de borst.

Lang verhaal. Maar als je nog vragen hebt? Stel ze maar.

Liefs,

De meeste kraamzorginstellingen kunnen heel snel een kolf voor je regelen als dat in het begin nodig mocht zijn. En zij weten ook heel goed wanneer dat zo is.

Als je dan later wilt gaan kolven omdat de borstvoeding lekker loopt dan kun je alsnog eentje kopen.

Zelf heb ik er al wel een in huis. Ik kon hem heel goedkoop overnemen van een collega samen met nog enkele andere spulletjes.

Hoi,

Mijn eerste kindje werd toen hij vier dagen oud was met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Ik kan op die afdeling niet blijven slapen en moest dus kolven voor de nachtvoedngen. Overdag was ik daar.
Ik heb toen halsover kop bij mijn verloskundige een borstkolf gekocht.
De medela electrische. Maar na een uitzending van kassa heb ik een andere aangeschaft. Uit die uitzending kwam naar voren dat dit een slechte kolf is daaar de melk in de motor kan komen!
Ik heb toen rond gekeken naar ervaringen op internet en heb toen de dubbelzijdige electriosche kolf van Ameda gekocht!
En daar ben ik superblij mee. Een dubeelzijdige kolf is met name gemakkelijk daar het kolven natuurlijk dubbel zo snel gaat!

Die uitzending van kassa zou je via de site van kassa vvolgens mij nog kunnen bekijken!

Nu ben ik 36 weken zwanger en hoop dit kindje ook weer borstvoeding te gaan geven.

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel!

Hey jullie,

Ik heb de Medela Swing... weet niet of dat de elektrische kolf is die bij Kassa genoemd werd, maar ik ben er erg tevreden mee! Heb 'm ruim 'n half jaar gebruikt, werkte 2/3 dagen in de week. Wat mij betreft prettige kolf. (Bijpassende tas is ook erg stylish )

Liefs, Lieske.

Terug
Bovenaan