vraagje over borstvoeding

Hallo Brenda,

Ik wilde nog even er bij vermelden dat ik toendertijd kolven echt moest  "leren".
Het geven van borstvoeding gaat automatisch, je kindje is bij je en de TSR komt meestal vanzelf wel. En de melk stroomde dan wel in overvloed.
Maar met het kolven heb ik wel even moeten oefenen. Het is idd zo dat de eerste dagen na de bevalling dat de productie opgestart wordt.  Dat begint met  collostrum: dikke, vette en voedzame melk.
De eerste keer dat ik kolfde zat ik op de bank te staren naar mijn zoontje die in de box lag. En dat hielp wel om de tsr te laten komen. Dit heb ik een aantal keren zo gedaan en op een gegeven moment komt de tsr makkelijker als je kolft. En wordt de hoeveelheid gekolfde melk ook groter.
Toen ik ging kolven heb ik zelf veel gehad aan het boek van Adrienne de Reede-Dunselman; borstvoeding geven. Maar er zijn natuurlijk ook veel andere informatie-materialen op de markt. En misschien heeft je verloskundige/gyn ook nog info.
Ik ben benieuwd hoe het gaat. En idd, als je weer aan het werk gaat is waarschijnlijk die 4,5 uur best te overbruggen.

Groetjes
Marieke
 
Terug
Bovenaan